Störiga saker vi stör oss på, del 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vår tillfälliga varmvattenberedare som VVSarna installerade när de rev ut golvet och flyttade vår ordinarie. Duscharna just nu är fisljumna, vattentrycket som en läckande kran ungefär och varmvattnet tar slut på några minuter. JAG VILL DUSCHA SÅ SKINNET SKÅLLAS AV.

20230925_091510.webp

Hämtade ut min dator idag. Fuktskadan i skärmen var visst mer synligt än vad det lät som när jag pratade med reperatören i telefon. Att dom inte såg det från början och när dom gav första prisförslag på byte av andra komponenter. Då hade jag nog inte gjort reparation alls utan köpt nytt direkt...

Jaja. Får se hur länge jag står ut. Bara börja tömma på information och lägga över på extern lagring sålänge och sen mest användas för att slösurfa på är tanken.

Historien om mina försök att skänka bort ett soffbord fortsätter.
I gårkväll skulle det komma en kvinna och hämta det. Jag flyttade på saker så det skulle vara lättare att bära ut, låste in katterna i sovrummet, bar upp en kattlåda ifall någon behövde den, tände ytterbelysning mm.
Tror ni någon dök upp på avtalad tid?
Oh nej, självklart inte :mad:
Inget meddelande heller.
Jag är så trött på större delen av mänskligheten just nu :arghh:

I gårkväll skulle det komma en kvinna och hämta det. Jag flyttade på saker så det skulle vara lättare att bära ut, låste in katterna i sovrummet, bar upp en kattlåda ifall någon behövde den, tände ytterbelysning mm.
Inget meddelande heller.
Det är inte så konstigt att folk för fullt användbara saker till tippen då de inte orkar med människor som gör så där.

Inget meddelande heller.
Det är anledningen till att jag inte skänker bort grejer, tycker inte folk dyker upp, alternativt vill de ha grejerna levererade.

Hrm...
Jag undrar hur många andra länder som har vårt system med att kunna lämna överbliven medicin på apotek? Är det vanligt?
Upplägget började väl långt innan apoteket avreglerades och man inte behövde fundera på varifrån finansieringen skulle hämtas. Antar det underlättade att bara göra de justeringar som skulle till innan utförsäljningen.

Svårare att från scratch införa en sådan konstruktion med drösvis av små privatapotek. Kan tänka mig att lösningen som legat närmast till hands då vore en låda bland miljöfarligt avfall på ÅVC.

Rent allmänt så är det väl inte många länder som har så detaljerad reglering av avfallshanteringen som Sverige har?

Själv vet jag inte hur deras insamlingsskyldighet egentligen är konstruerad (producentansvar, underleverantör till renhållningen, separat specialreglering?) och därmed vem det är som i slutändan står för finansieringen av det som skickas till destruktion (tror det bränns på SAKAB, vilket är dyrt).

I somras ansökte jag om bostadstillägg. I FKs uträkning på sidan verkade det som jag kunde få nästan en tusenlapp i månaden. Idag fick jag meddelande från FK. Blev glad för jag antog att det var om bostadstillägget och hur mycket de skulle betala ut.

Men de meddelar att så många söker, att jag kommer att få vänta på besked.
Antiklimax. :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker.
36 37 38
Svar
745
· Visningar
32 277
Senast: bumpo
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
92 764
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 835
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008