Störiga saker vi stör oss på, del 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Farsan som säger "där nere" "åka ner till " till orter som ligger norr om där vi bor. Dom ligger inte mycket högre men dom ligger definitivt inte nedanför. Frågade om han säger åka ner till Stockholm åxå. Då tyckte han jag var dum för det ligger ju mycket högre upp än dom andra orterna. Spela roll tyckte jag, dom ligger fortfarande inte nedanför

Farsan som säger "där nere" "åka ner till " till orter som ligger norr om där vi bor. Dom ligger inte mycket högre men dom ligger definitivt inte nedanför. Frågade om han säger åka ner till Stockholm åxå. Då tyckte han jag var dum för det ligger ju mycket högre upp än dom andra orterna. Spela roll tyckte jag, dom ligger fortfarande inte nedanför
Så säger sambon och hans släkt med.

Skänker bort ett soffbord i en skänkesgrupp på Facebook.
Den första som svarar tycker att jag ska köra hem bordet till henne för hon har ingen bil :banghead:
Jag brukar alltid lägga till "hämtas från..." när jag skänker eller säljer något. Är jag på gott humör kan jag skriva "kan fås till stad enligt min tidtabell", ändå är det väldigt ofta någon som undrar om det kan fås till något annat ställe.

Pms.
Är på.dåligt humöe och känner mig nedprioriterad och lite bortglömd, vilket jag vet rent intellektuellt att jag inte är.
Och det får mig att känna mig barnslig då istället.

Visst är det vissa saker som inte gått riktigt som planerat idag, men det är heller inte något som någon gjort med mening.

Jag brukar alltid lägga till "hämtas från..." när jag skänker eller säljer något. Är jag på gott humör kan jag skriva "kan fås till stad enligt min tidtabell", ändå är det väldigt ofta någon som undrar om det kan fås till något annat ställe.
Det står "hämtas i..." men många verkar ha svårt med språkförståelse :cautious:

Ska börja skriva " Levereras till valfri plats i ditt hem mot en kostnad på 100 000 kronor" i alla skänkesannonser :D.

Den ena tvättmaskinen strular, något med avloppet som gör att den hänger sig med typ en kvart kvar av programmet..om de servades i tid (det har stått "dags för service" i månader..) kanske det inte hänt liksom. :mad::arghh::cautious:. Oh well, det går iaf att slå av - slå på - slå av - slå på - öppna luckan - stänga luckan - köra enbart sköljning - köra enbart sköljning, när det händer.

(Ja, jag har förstås felanmält också. Men lär ju få min tvätt sköljd och ur maskinen. Kan inte skölja och vrida ur våra stora filtar för hand...)

Stör mig på att jag tappade ett parfymprov på badrumsgolvet. Det gick i tusen bitar och jag dammsög upp glaset. Spolade också av golvet (helkaklat badrum). Skrubbade med en trasa osv. Men det STINKER! Känns som att jag bor i NKs parfymavdelning

Senast ändrad av en moderator:
Stör mig på att jag tappade ett parfymprov på badrumsgolvet. Det gick i tusen bitar och jag dammsög upp glaset. Spolade också av golvet (helkaklat badrum). Skrubbade med en trasa osv. Men det STINKER! Känns som att jag bor i NKs parfymavdelning
Det har jag gjort två gånger!

En gång hemma, och en gång tappade jag min väska med ett parfymprov i på en flygplats strax innan boarding. Den lilla flaskan krossades och jag stank som en parfymfabrik, otroligt pinsamt.

Jag rensade ut gamla mediciner. Bl.a. receptfri hostmedicin. Hällde ut det i avloppet och la sen flaskan i bilen för att slänga den i glasåtervinningen. Bilen stinker nu av hostmedicin.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker.
35 36 37
Svar
737
· Visningar
32 011
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
92 760
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 835
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008