Störiga saker vi stör oss på, del 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Personer som hör av sig och är skitarga, jag tänker direkt att det säkert är jag som missat något (vissa typer av uppgifter på jobbet är väldigt manuellt och som upplagt för att jag ska göra misstag), men när jag kollar upp så har jag gjort allt korrekt och bara gått på de felaktiga uppgifter jag fått till mig...

Mailade för att kolla före beställning om man kan veta att paketet kommer till ett ställe där det fungerar att hämta.
Fick svar att de skickar med firma X, men om det behövs så går det att skriva en särskild notering med vilket ombud så fixar de det.
Beställer, skriver önskat ombud.
Får avi till ombud Y - som är anledningen att jag aldrig gör beställningar ifall de levereras via X om jag inte har kunnat välja ombud.
:rage:

Jag vill säga ring polisen och gör dem uppmärksamma på att den här människan finns i området och uppför sig på det viset. Gör han det öppet vette sjutton vad han håller på med annars. Var rädd om dig. :heart
Även om det är mer än 24h sedan? Jag känner mig sjukt fånig om jag skulle ringa polisen för det för det känns liksom inte som en SÅ stor grej (fast det kanske är för att jag normaliserat det så mycket?). Jag är tveksam till att han skulle kunna springa ikapp någon pga hans ålder och att han hade en rullator. Men du har helt rätt i att man inte vet vad han håller på med "bakom stängda dörrar" och gör han något där så vill jag så klart göra vad jag kan för att stoppa det.

Även om det är mer än 24h sedan? Jag känner mig sjukt fånig om jag skulle ringa polisen för det för det känns liksom inte som en SÅ stor grej (fast det kanske är för att jag normaliserat det så mycket?). Jag är tveksam till att han skulle kunna springa ikapp någon pga hans ålder och att han hade en rullator. Men du har helt rätt i att man inte vet vad han håller på med "bakom stängda dörrar" och gör han något där så vill jag så klart göra vad jag kan för att stoppa det.
Det skadar aldrig att ringa, sedan får polisen avgöra om det förekommer någon hotbild eller hur viktigt det är. :) Om något annat händer finns ditt samtal registrerat. Det behöver inte vara ett fysiskt överfall för att det ska röra sig om ett brott, och ibland räcker det med att de ser till att vara synliga i området eller pratar med mannen i fråga.

Inavel på bönder! Idag har jag krockat med min bondevän och nej han är inte den vazzazte kniven i lådan alla gånger.
Jag har en gårzplan i ztorleken DHL laztbil,gruzbil med zläp etc kan lätta köra här, Min bil ztår zidanom garaget båda är preciz utanför trädgårdzgrinden och då zer jag även hela gårdzplanen, hoppar in i bilen ,lägger in backen och kapang :eek: 🙈 kör in i något................................... bondevännenz volvoz förardörr ??!! Hur i helzike tänker man när man kör in på gården o ztannar preciz bakom min bil zom är igång??

Ja alla här inne kan räkna ut att jag blev zkogztokig 🙈:devil::o tillz jag kom på att jag har ju en ztor fin dragkrok på min bil, hanz gamla volvo har inte förztärkta dörrar :rofl::angel:

Man ringer 11414 och informera kan vara någon annan som blivit mer drabbad mm.

Inavel på bönder! Idag har jag krockat med min bondevän och nej han är inte den vazzazte kniven i lådan alla gånger.
Jag har en gårzplan i ztorleken DHL laztbil,gruzbil med zläp etc kan lätta köra här, Min bil ztår zidanom garaget båda är preciz utanför trädgårdzgrinden och då zer jag även hela gårdzplanen, hoppar in i bilen ,lägger in backen och kapang :eek: 🙈 kör in i något................................... bondevännenz volvoz förardörr ??!! Hur i helzike tänker man när man kör in på gården o ztannar preciz bakom min bil zom är igång??

Ja alla här inne kan räkna ut att jag blev zkogztokig 🙈:devil::o tillz jag kom på att jag har ju en ztor fin dragkrok på min bil, hanz gamla volvo har inte förztärkta dörrar :rofl::angel:
Jag förstår att det här kommer att väcka anstöt hos Bukekollektivet. Ber om ursäkt på förhand.

Jag stör mig otroligt mycket på dina z istället för s. Hur kommer det sig att du inte bara kopierar ett s och sedan gör Ctrl+V istället för z när du skriver? Alternativt löser problemet mer långsiktigt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker.
35 36 37
Svar
729
· Visningar
31 746
Senast: bumpo
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
92 745
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 835
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008