Störiga saker vi stör oss på, del 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att jag fått en utgift på 5000 för nya vinterdäck. For till verkstaden för att låta balansera vinterdäcken. Då såg däckkillen att de hade börjat spricka så det var bara att kassera dem. Däcken hade bra mönsterdjup men han kollade hur gamla de var och det stod 11......oops. Bilen är från 2013. Jag har haft den 3-4år.
Tur i alla fall att det inte hann hända något med dem.

Igår hade jag på mig ett par sandaler som jag gått många långa mil i helt utan problem. Jag gifte mig bland annat i dessa skor, och hade dem alltså på mig i 12-13 timmar utan skav eller liknande. Det gick helt utan problem även igår, fram till de sista 500 meterna då jag plötsligt fick skav ovanpå tån bredvid lilltån. Inom loppet av 3 minuter gick det från "inte ont alls" till "blåsa som gör jätteont" och nu har jag ett stort sår där som täcker typ halva tån. Det störigaste är att jag inte kan ha någon slags strumpor på mig eftersom sömmen på strumpan lägger sig precis över såret och skaver. Tur i oturen har vi för nuvarande 27 grader och sol ute, så strumpor är inte på något vis nödvändigt, men jag avskyr att gå runt barfota inomhus så det stör mig ändå :mad:

Jag får upp den här reklamen från Caia i mitt flöde så gott som varje gång jag scrollar på Facebook.

Hur kan Caia tycka att det här är en bra reklam för sina produkter? Den stackars modellen ser ju helt galet flottig ut.

Screenshot_20230908_122010_com.facebook.katana_edit_4386923908058202.webp

VARFÖR SKA DET ALLTID VARA PROBLEM MED ALLTING?
Barnets skola glömmer det de skulle ordna, och när man frågar så vet ingen något och tror att någon annan nog ordnar. Och i slutändan blir det jag som måste ordna allt, fastän det är för sent.
Barnets teatergrupp tänker öva galet långt in på kvällen, inser sedan att det inte funkar, och flyttar alltihop till vårterminen. Precis som jag fått allt ordnat med andra hobbyer och skjuts och barnet slutat i en idrott för att det krockade.
Och så är det en miljon tandläkarbesök och gud vet vad, vars tider ändras hela tiden. Allt medan golvvärmen i badrumet har fått fnatt och värmer helt utan kontroll och jag inte får tag på någon som kan fixa det.
Medan en kollega som sköter avdelningen brevid min är ledig, hans assistent sköter allt där, hon klarar inte av det utan orsakar en enorm lacklukt i hela annläggningen, får mig att hjälpa sig, och arga människor kommer och skäller på mig pga den olidliga lukten.

Jag har brutit ut spåret om bilfärger hit:
https://www.bukefalos.se/threads/bi...toeriga-saker-vi-stoer-oss-pa-del-29.1520880/

Och funderar på om vi skulle begränsa evighetstrådarna, så vi moderatorer inte behöver störa oss på att bryta ut ämnen som förtjänar egna trådar.

Tänk gärna efter och starta en ny tråd om sådant som lätt försvinner i evighetstrådarna.
Fast det är svårt att veta innan vilka ämnen som blir "snackisar".

Fast ja också, vi alla kan bli bättre att säga till när ett ämne tar över en tråd, som inte hör till trådämnet, ungefär som detta ämne (utbrytningar) kan bli... ;)

Hur snyter man sig rakt ut i luften? Är inte själva snytandet ett hinder för "rakt ut i luften"?

snyta

1. (reflexivt: snyta sig) avlägsna snor från näsan genom att fräsa i något där något inte får vara luft
Tydliggörande :idea:
Endel idioter fräser näsan typ utan att ha papper att fräsa i. En sådan idiot gjorde det på jobbet. Inne på verkstan ja du läste rätt inne på verkstaden och tyckte en annan var dumm i huvudet som sa till vad var problemet liksom. :eek: :mad::wtf:😡🤮🤮🤮

Endel idioter fräser näsan typ utan att ha papper att fräsa i. En sådan idiot gjorde det på jobbet. Inne på verkstan ja du läste rätt inne på verkstaden och tyckte en annan var dumm i huvudet som sa till vad var problemet liksom. :eek: :mad::wtf:😡🤮🤮🤮
Jag gjorde det på en lång fjällvandring när jag var riktigt förkyld. Hade inte med mig tillräckligt med papper för att det skulle räcka. Men sjukt äckligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker.
33 34 35
Svar
684
· Visningar
29 671
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
92 682
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 835
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008