Störiga saker vi stör oss på, del 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
En kollega. Hon är hur trevlig som helst och vi har liknande intressen, om trädgård, hästar och barn i ungefär samna ålder.
Men hon kan absolut inte lyssna. Vi pratar om något, och om jag säger att nej det är inte si utan så, så går det inte in över huvudtaget. Hon har t.ex bestämt att jag har hyllor i mitt växthus. Det har jag inte. Och nästan varje gång vi pratar om något gällande odling eller växthus så kommer hon in på hur jag ska använda mina hyllor på bästa sätt för att odla ditt och datt.
Nu har hon bestämt sig för att min dotter har fått körkort, och trots att jag påpekat nu ett antal gånger att hon ännu inte har fått det, hon har inte åldern inne, så pratar hon på om hur bekvämt det nu är för mig att inte behöva skjutsa.
Häromdagen var det tal om två mediciner vi båda har använt, och hon hade blandat ihop vilken medicin som har vilken effekt. Jag googlade och visade henne. Nej, hon pladdrar på om fel medicin trots att hon kan läsa på skärmen att det är tvärtom.

Jag borde antagligen bli bättre på att stänga öronen och säga jaha, men hur roliga är sådana konversationer.

En kollega. Hon är hur trevlig som helst och vi har liknande intressen, om trädgård, hästar och barn i ungefär samna ålder.
Men hon kan absolut inte lyssna. Vi pratar om något, och om jag säger att nej det är inte si utan så, så går det inte in över huvudtaget. Hon har t.ex bestämt att jag har hyllor i mitt växthus. Det har jag inte. Och nästan varje gång vi pratar om något gällande odling eller växthus så kommer hon in på hur jag ska använda mina hyllor på bästa sätt för att odla ditt och datt.
Nu har hon bestämt sig för att min dotter har fått körkort, och trots att jag påpekat nu ett antal gånger att hon ännu inte har fått det, hon har inte åldern inne, så pratar hon på om hur bekvämt det nu är för mig att inte behöva skjutsa.
Häromdagen var det tal om två mediciner vi båda har använt, och hon hade blandat ihop vilken medicin som har vilken effekt. Jag googlade och visade henne. Nej, hon pladdrar på om fel medicin trots att hon kan läsa på skärmen att det är tvärtom.

Jag borde antagligen bli bättre på att stänga öronen och säga jaha, men hur roliga är sådana konversationer.

Men gud, jag hade blivit galen 😂

Sådana människor får jag ibland en hejdlös lust att säga nåt heltokigt till för att se vad de får det till
Typ jag har skaffat en helikopter så jag slipper skotta fram bilen om det blir snö ;)

Men gud, jag hade blivit galen 😂
Det är det jag blir. Jag hade blivit gråhårig, om jag inte redan haft en massa grå hår sedan tidigare.
Hon kommer också regelbundet och frågar mig om någon helt annan avdelnings grejer, som jag inte har att göra med alls. När jag säger att jag inte vet, hon får väl gå fråga Anna, hon gör ju den grejen. Så är hon alltid förvånad och frågar på nytt om jag faktiskt inte vet om det är färdigt snart och om vi hinner skicka idag. Hon har jobbat här längre än jag, över 10 år.

Inte helt lyckat missat ”t” i böjningen av ordet väcka

– Det är stabilt, men kritiskt. Herr Berghagen tickar på åt rätt håll, men vi har ingen aning om hur det går när han väl är väck, säger döttrarna till tidningen.

Från SVT.se

Snyta sig utan papper är en konst. Jag har provat det när jag typ ridit i skogen. De som kan fräser bara till och det är inte snor någonstans. När jag har provat har jag snor i ansiktet, i handen, på kläderna, på sadeln SAMT på halva hästen.

Jag tycker folk i tråden ska vara mer imponerade än äcklade 😂

Snyta sig utan papper är en konst. Jag har provat det när jag typ ridit i skogen. De som kan fräser bara till och det är inte snor någonstans. När jag har provat har jag snor i ansiktet, i handen, på kläderna, på sadeln SAMT på halva hästen.

Jag tycker folk i tråden ska vara mer imponerade än äcklade 😂
Jag har testat med samma resultat, minus häst, så jag gör inga nya försök. 😖

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker.
33 34 35
Svar
688
· Visningar
29 808
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
92 682
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 835
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008