Störiga saker vi stör oss på, del 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Exakt vad är det dom inte får göra?
De ska läsa valfri bok, men det får inte vara någon av de böcker på en lång lista läraren tänker att är troligt att de redan läst, eller som tydligen är vanliga att läsa på engelska. De får inte jobba i par utanför skoltid, hur det nu ska kontrolleras. De ska se på en valfri svensk fillm men den måste vara 90 min, en film som var 86 min som vi råkade ha hemma dög inte, det får inte vara en film efter Astrid Lindgren, de måste kolla med varandra så inga 2 läser samma bok eller ser samma film. Det måste vara en bok som på Bokus anges som ämnad för över 15 år, att den är listad som över 15 hos Adlibris duger inte. De ska skriva vad första meningen på sidan 10 är, för att kolla att de inte lyssnar på boken istället för att läsa. De måste komma och visa den fysiska boken, eller på läsplattan. Och vad det nu var flera.

Visst, tanken är god, uppgiften är ju att de ska läsa, inte hitta omvägar. Kanske är det bara jag som både blir lite matt, och någon rebell vaknar i mig och börjar tänka på hur man möjligen kunde fuska :devil: Barnet har inget som helst problem med att läsa bok.

De ska läsa valfri bok, men det får inte vara någon av de böcker på en lång lista läraren tänker att är troligt att de redan läst, eller som tydligen är vanliga att läsa på engelska. De får inte jobba i par utanför skoltid, hur det nu ska kontrolleras. De ska se på en valfri svensk fillm men den måste vara 90 min, en film som var 86 min som vi råkade ha hemma dög inte, det får inte vara en film efter Astrid Lindgren, de måste kolla med varandra så inga 2 läser samma bok eller ser samma film. Det måste vara en bok som på Bokus anges som ämnad för över 15 år, att den är listad som över 15 hos Adlibris duger inte. De ska skriva vad första meningen på sidan 10 är, för att kolla att de inte lyssnar på boken istället för att läsa. De måste komma och visa den fysiska boken, eller på läsplattan. Och vad det nu var flera.

Visst, tanken är god, uppgiften är ju att de ska läsa, inte hitta omvägar. Kanske är det bara jag som både blir lite matt, och någon rebell vaknar i mig och börjar tänka på hur man möjligen kunde fuska :devil: Barnet har inget som helst problem med att läsa bok.
WTF detta är ju sjukt. Ska det vara på detta visset kan läraren lika gärna ge en bok per person och säga här den här ska du läsa. Jag hade nog varit fly förbannat, gått på krigsstigen till rektorn och frågat vad det här är för bullshit.

Går barnen i skola i Nordkorea?

WTF detta är ju sjukt. Ska det vara på detta visset kan läraren lika gärna ge en bok per person och säga här den här ska du läsa. Jag hade nog varit fly förbannat, gått på krigsstigen till rektorn och frågat vad det här är för bullshit.
Jag blir mest ledsen, var var det här med att hitta läsglädje och få barnen att bli bokläsare genom livet.
Och det är väl inte så konstigt om den här läraren blir utmattad, det måste gå åt en väldig tid på att kontrollera att den första scenen i varje film, som de skulle beskriva i detalj för att förhindra att de bara läste en rescension eller samnanfattning om filmen, faktiskt stämmer.

Jag blir mest ledsen, var var det här med att hitta läsglädje och få barnen att bli bokläsare genom livet.
Och det är väl inte så konstigt om den här läraren blir utmattad, det måste gå åt en väldig tid på att kontrollera att den första scenen i varje film, som de skulle beskriva i detalj för att förhindra att de bara läste en rescension eller samnanfattning om filmen, faktiskt stämmer.
Tvingande läsning där det sker på detta visset lär ju ge mår åt andra hållet. I alla fall i mina ögon.

Så otroligt less på området där jag bor och framförallt mitt hus. Träffade på min trevliga och skötsamma granne som bryr sig om huset idag. Han nämnde att någon eller några hade brutit upp dörrarna till där förråden äf och klippt upp låsen till förråden. De hade gjort det inatt.
Som tur var är mitt förråd inakt, antar att de inte var intresserade av mina hästsaker..

Så fort jag får ett fast jobb och hittar en rimlig lägenhet kommer jag flytta, för mycket skit händer här.

I går störde jag mig på bilar med sådant där automatiskt ljus, där förarna kör runt utan baklysen i tjock dimma:crazy:. Försökte signalera till en bil som jag körde bakom, men den förstod inte alls.
Jag tror att det kan vara rätt svårt att få någon att förstå att något är fel på bilen.

Jag tror att det kan vara rätt svårt att få någon att förstå att något är fel på bilen.
Ja en framförvarande måste ha backspeglar monterade för att se vad som händer bakom. Mvh åkte framför ambulansen häromdagen jag körde in vid närmsta bussficka den bakom mig som låg precis framför ambulansen med blåljus där var det reaktion nolla. Helgen som var mötte vi ambulansen med blåljus och blinkande helljus vi stannade vid bussfickan inte de som hade ambulansen i arslet.

Jag stör mig på att jag inte kan kontrollera mitt ätande. Jag vet att jag tröstar mig med mat, firar med mat osv. O ja, jag är överviktig men har hamnat nu i nåt skit igen där jag inte kan säga stopp.
Jag måste lära mig det! Typ mat-beroende?
Tränade ganska mycket innan men skadade mig så tror det är något med det med, tröstäter för det.
Måste hitta strategier!

Jag stör mig på att jag inte kan kontrollera mitt ätande. Jag vet att jag tröstar mig med mat, firar med mat osv. O ja, jag är överviktig men har hamnat nu i nåt skit igen där jag inte kan säga stopp.
Jag måste lära mig det! Typ mat-beroende?
Tränade ganska mycket innan men skadade mig så tror det är något med det med, tröstäter för det.
Måste hitta strategier!
För mig hjälper det att ha något i händerna, stickar eller broderar gärna när jag får tanken på att äta (alltså när jag inte ska äta planerade måltider).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker.
33 34 35
Svar
690
· Visningar
29 987
Senast: Elo
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
92 694
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 835
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008