Störiga saker vi stör oss på, del 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att jag har så svårt att släppa när jag blivit sårad. Önskar att jag bara kunde resa mig upp och vara glad över att människor visar sitt rätta jag och tänka good riddance. Istället för att gräva ner mig och fundera på vad det är för fel på mig eftersom folk gör som de gör. 😔
Önskar att jag kunde bli förbannad och berätta hur j*vla sårad jag blir - men istället backar jag bara och bygger ett nytt varv på murarna.

Stör mig på att jag har så svårt att släppa när jag blivit sårad. Önskar att jag bara kunde resa mig upp och vara glad över att människor visar sitt rätta jag och tänka good riddance. Istället för att gräva ner mig och fundera på vad det är för fel på mig eftersom folk gör som de gör. 😔
Önskar att jag kunde bli förbannad och berätta hur j*vla sårad jag blir - men istället backar jag bara och bygger ett nytt varv på murarna.
Det är mänskligt! Det gör jävligt ont!
Kram om du vill!

Det värsta i det slaget är nog Game of Thrones säsong 8, särskilt avsnitten som utspelade sig kring Winterfell. Satte upp ljusstyrkan på max och ändå såg jag inte mycket. Man tycker att när Winter Has Come borde det finnas lite snö att lysa upp allt.
Vi gjorde rummet helmörkt, funkade hyggligt. Men det var mycket i GoT som behövde ett svart rum för att se något på TVn :cautious:

Att det här innebär lunchstängt till 12.15 och det drop in börjar 12.30 :meh:
Screenshot_20230911_115453_Chrome.webp

Vabbade några dagar förra veckan. I går kände jag mig slut och hängig, likaså idag med värk och en massa förkylningssymptom så valde att jobba hemifrån.
Fick höra att en kollega var hemma med covid så jag testade också och visade positivt.

Så nu blir jag hemma några dagar. Velar mellan att sjukskriva mig eller om jag ska kämpa på, jag var ju hemma med sjuka barn förra veckan så då går det enligt min jobbiga arbetsmoral inte att vara hemma IGEN .

Sen att det var den arbetsmoralen som drev mig in i väggen lyssnar jag inte riktigt på. Man måste ju vara DUKTIG och BITA ihop !

Blir så trött på mig själv :meh:

Vabbade några dagar förra veckan. I går kände jag mig slut och hängig, likaså idag med värk och en massa förkylningssymptom så valde att jobba hemifrån.
Fick höra att en kollega var hemma med covid så jag testade också och visade positivt.

Så nu blir jag hemma några dagar. Velar mellan att sjukskriva mig eller om jag ska kämpa på, jag var ju hemma med sjuka barn förra veckan så då går det enligt min jobbiga arbetsmoral inte att vara hemma IGEN .

Sen att det var den arbetsmoralen som drev mig in i väggen lyssnar jag inte riktigt på. Man måste ju vara DUKTIG och BITA ihop !

Blir så trött på mig själv :meh:
Med den personliga bakgrunden i kombination med det som vi vet om långcovid; det drabbar en av åtta till tio som får covid, utlöses ofta av överansträngning under eller efter sjukdomstiden och finns ingen känd bot även om det verkar läka ut för en andel av de insjuknade; så skulle jag lätt säga ”sjukskriv dig och vila. Lyssna på kroppens signaler.”

Med den personliga bakgrunden i kombination med det som vi vet om långcovid; det drabbar en av åtta till tio som får covid, utlöses ofta av överansträngning under eller efter sjukdomstiden och finns ingen känd bot även om det verkar läka ut för en andel av de insjuknade; så skulle jag lätt säga ”sjukskriv dig och vila. Lyssna på kroppens signaler.”
Tack för input och råd ❤️

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker.
33 34 35
Svar
697
· Visningar
30 223
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
92 716
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 835
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 525
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • Valp 2025
  • Hullbedömning - hur tjock/smal "ska" hunden vara?

Hästrelaterat

Tillbaka