Störiga saker vi stör oss på, del 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är varmt, jag sitter i klänning och tog för säkerhets skull med mig en fleecejacka då vi tillfälligt bytt stationeringsort och jag vet av erfarenhet att det kan vara lite si och så med värmen här, under Coronan fick vi glass om det var över +25 inne. 😅 Andra gånger har vi frusit och fått sitta med extra element. 🙄

Bristen på cigarett- och cannabisrök i min lägenhet gör mig lite orolig men är hyfsat säker på att jag såg en lampa tändas och släckas där igår :nailbiting: Det kanske alltid luktar lik hos mig men att det är röken som maskerar det, grannen kanske gör mig en tjänst :rofl:
Nu har det ställts ut sopsäckar och det luktar ännu värre :yuck: Vad är det för biologiskt material i säckarna som luktar lik?! Har tittat för mycket på true crime och är övertygad om att "brottsplatsmaterial" ligger i säckarna :rofl: Bristen på rök gör mig fortfarande konfunderad :confused:

Nu har det ställts ut sopsäckar och det luktar ännu värre :yuck: Vad är det för biologiskt material i säckarna som luktar lik?! Har tittat för mycket på true crime och är övertygad om att "brottsplatsmaterial" ligger i säckarna :rofl: Bristen på rök gör mig fortfarande konfunderad :confused:
Har du sett grannen :confused:

Jag var tvungen att googla. Det finns tydligen också läkemedelsutlöst fetma, annan specificerad fetma, och fetma orsakad av kaloriöverskott.
Så nu vet vi det :D
Jag har ingen aning om hur min fetma är klassificierad.

Min är nog läkemedelsutlöst (höga doser kortison under lång tid) men självklart ligger ju en del av fetman på mig själv också (livsstilsmässigt). Jag var dock inte till läkaren för att diskutera fetma så jag antar att hen därför lämnade noteringen "ospecificerad" 😅

Jag var tvungen att googla. Det finns tydligen också läkemedelsutlöst fetma, annan specificerad fetma, och fetma orsakad av kaloriöverskott.
Så nu vet vi det :D
Jag har ingen aning om hur min fetma är klassificierad.
Just den koden (E669) är dock

Screenshot_20230913_203916_Chrome.jpg

Vilket verkar rimligt i just @tornblomma s fall

Om det är t ex plastförpackningar som innehållit rått kött så luktar det as om man inte sköljer ur dem innan köttsaften som är kvar börjar ruttna.

Stör mig på min arm som värker och gör så jag sover dåligt.
Är helt slut på jobbet.
Tog nån timme komp på fredag så jag kommer hem tidigare. Stort sett den enda dagen jag kan gör det på.
Fick du inte morfin? Det fick jag när jag bröt handleden. Åt dock bara en per kväll i 1,5 vecka men det hjälpte mig att sova.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker.
34 35 36
Svar
710
· Visningar
30 530
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
92 719
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 835
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008