Störiga saker vi stör oss på, del 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sjukt irriterad på att jag fått en värdeavi på 346kr som sedan kostar 69kr att lösa in. :mad: Den är från Nordea och jag Kan inte lösa in den online (som man kan med de från Swedbank) och Nordea ska ha ”minst 70kr” för att lösa in den på bankkontor.

Hus j*vla svårt ska det vara att bara återbetala pengarna in på mitt konto? Het sjukt att behöva betala för att få tillbaka sina pengar.. :mad::cautious:
Är ju fler här som stött på det problemet. Nån borde tipsa media ... :idea:

Utanför mitt fönster..

IMG_2796.jpeg

Brölande arga cis-män med kort stubin som känner ett behov av att spänna sig är fan roten till allt djävulskap i världen. Historiskt såväl i nutid.

Det var säkert så, trots att besöket hos mig också var planerat sedan i våras, bara inte exakt tid. Jag fick absolut känslan av at "aj fan, jag har ju lovat hälsa på henne också, jag får klämma in det någonstans"
Så ni hade planerat att ses och nu sågs ni?

Var inte det trevligt? Det stör att en annan person fick mer tid med henne?

Jag är skapligt ostrukturerad. Om jag inte har en tid att passa kan jag bli sittandes och pladdrandes alldeles för länge. Kanske var det så?
Hemma hos dig hade hon en tid att passa - hos din granne. Och hos grannen blev hon kvar.

Det kanske har helt naturliga orsaker - utan baktankar eller illvilja.

Så ni hade planerat att ses och nu sågs ni?

Var inte det trevligt? Det stör att en annan person fick mer tid med henne?

Jag är skapligt ostrukturerad. Om jag inte har en tid att passa kan jag bli sittandes och pladdrandes alldeles för länge. Kanske var det så?
Hemma hos dig hade hon en tid att passa - hos din granne. Och hos grannen blev hon kvar.

Det kanske har helt naturliga orsaker - utan baktankar eller illvilja.
Precis, och därför känner jag mig barnslig som blev besviken.

Men vad trist! Jag kommer fortfarande ihåg vad roligt det var att se Europe live när jag gick på mellanstadiet (min första rockkonsert). Nu gick inte mamma med mig men det var för att min kusin hade redan planerat att gå så jag gick med honom och hans flickvän. Hade de inte gått så hade mamma garanterat följt med.

Hoppas du och brorsdottern får roligt iaf :)
Hon hade så roligt, och att se henne så glad är värt alla problem <3

Sjukt irriterad på att jag fått en värdeavi på 346kr som sedan kostar 69kr att lösa in. :mad: Den är från Nordea och jag Kan inte lösa in den online (som man kan med de från Swedbank) och Nordea ska ha ”minst 70kr” för att lösa in den på bankkontor.

Hus j*vla svårt ska det vara att bara återbetala pengarna in på mitt konto? Het sjukt att behöva betala för att få tillbaka sina pengar.. :mad::cautious:
I feel you.... :meh: Skrev nyligen om samma. Min va på 133 kr...

Gymmet jag går på renoverades i somras och fick helt nya maskiner m.m. Superbra! MEN. En av maskinerna för överkroppen (latsdrag) har 9 kg som minsta intervall mellan vikterna. Den går alltså från 22 kg till 31 kg till 40 kg, osv. Det finns inga sådana där små viktskivor som man kan hänga på för att istället öka med lite mer rimliga 2-3 kg, utan det är 9 kg eller inget alls som gäller. 9 kg är sjukt mycket, särskilt när det gäller överkroppsmusklerna! Förstår inte alls hur varken maskinens tillverkare eller inköparen på gymmet har tänkt.

Ännu störigare är det att det här är en av få maskiner som jag faktiskt ser värdet av och tycker om att använda. Jag föredrar annars fria vikter, men det just den här maskinen hade jag gärna inkluderat i mina pass lite då och då, så jag var jätteglad att vi fick en sådan eftersom det saknats tidigare.

Turistande släktingar är nog det jobbigaste jag vet. De stressar runt på muséer, shopping och annat och sen säger de att "det är så stressigt i stan". :cautious:
Men gör inte en massa aktiviteter då?! :banghead:
Som t.ex. att planera in flera aktiviteter under samma tidsspann. Det fattar väl vemsomhelst att man inte kan vara på två platser samtidigt. :meh:

Ät tills det möglar :)

Men du märker när det möglar.

Men det är ju bara sylt. Vad skulle göra dig dålig, menar du? Jag hade också, som några andra redan sagt, haft kvar den tills den ev börjar mögla.
Men när den möglat är det ju för sent redan! Möglet finns redan innan det syns. Ni kanske vill göra så men jag vill inte spara sylt tills den möglar utan äta den medan den är fräsch.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
62 63 64
Svar
1 279
· Visningar
57 867
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 470
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 396
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
616

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka