Störiga saker vi stör oss på, del 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lättare sagt än gjort jag vet men jobba inte snabbare än du gör i vanliga fall! Har du fått 50 % ökad arbetsbörda ska det ta 50 % mer tid osv. Annars visar du bara för chefen vad du egentligen skulle kunna hinna på ett arbetspass, även om belastningen blir orimlig.
En bra chef ser naturligtvis den där orimliga belastningen som en faktor. Men om din chef satt dig i den här situationen från början känns det ju som att det inte är så säkert att den gör det.

Exakt @pepp
Om du löser uppgiften kommer du förmodligen bli ombedd att göra det igen och igen och igen :crazy:
Tyvärr vill många chefer gärna spara timmar :down:

Bra input. Dom kollar dock aldrig vilka tider vi jobbar. Plus att jag vägrar vara på jobbet 05-17...
Sen är mycket av kollegans (och mina) morgonuppgifter, som allra helst ska vara klara typ innan 09, så då får man ruscha på.

Jag har haft hela bygget själv förut, men dom såg att det inte funkar, man bränner ut sig totalt.

Bra input. Dom kollar dock aldrig vilka tider vi jobbar. Plus att jag vägrar vara på jobbet 05-17...
Sen är mycket av kollegans (och mina) morgonuppgifter, som allra helst ska vara klara typ innan 09, så då får man ruscha på.

Jag har haft hela bygget själv förut, men dom såg att det inte funkar, man bränner ut sig totalt.
Då får de prioritera. Vilka arbetsuppgifter är viktigast? Vilka kan prioriteras bort? Vad kan vi göra varannan dag istället för varje osv.
Ja, det kommer att synas och det är bra. Du KAN och ska inte göra två personers jobb. Det går, men du blir helt slut=orimligt.
Var rädd om dig. Du är viktigast! Inte jobbet.

Nu är det evigheter sedan jag haft med bilen till sverige till något ställe där man måste betala för parkering, men hur fungerar alla dessa parkeringsappar om man kommer från utlandet då?
Om jag det visste!

På de parkeringsappar jag laddat ner, så behövs bank-id, koppling till kort och liknande, vilket kanske blir svårt med utrikiska kort?

Jag menade inte att du skulle vara på jobbet längre tid, utan att du bara skulle hinna det du brukar hinna, och inte visa att du kan jobba mer effektivt om det i längden bränner ut en. Men exakt hur förutsättningarna ser ut är det ju såklart bara du som vet :)

Nu är det evigheter sedan jag haft med bilen till sverige till något ställe där man måste betala för parkering, men hur fungerar alla dessa parkeringsappar om man kommer från utlandet då?

Vet inte, men när jag råkade ut för samma störiga sak när jag var i Finland sist så gick det bra att ladda ner appen i fråga och registrera mitt kort och betala :p

• Gilla
Reactions: MCP

Ibland är svaret lätt men verkligheten svår när man står där med sin utlandsregistrerade bil

1693830509164.png

Oftast vill jag parkera idag och inte år in i framtiden.

Jag har kunnat regga min utlandsreggade bil utan problem. Sen vet jag ju inte om jag skulle fått böter vid en kontroll...Inget Bank-id har krävts. Men alla accepterar inte mitt tyska Maestro så jag måste ha ett annat kort att betala med.

• Gilla
Reactions: MCP
Sjukt mycket mygg under lång tid nu, mina stackars hästar blir helt uppätna, de sätter sig snabbare än jag hinner slå ihjäl myggjävlarna och inga småfåglar i sikte. De svalt väl ihjäl under allt regn tidigare. 😩

Du får självklart göra precis som du vill, men jag var uppriktigt nyfiken på hur du resonerar. Det är ju trots allt ett diskussionsforum. Ditt svar känns inte speciellt snällt och respektfullt :( .
Du bombade mig med frågor så det kändes som ett ifrågasättande.
Stör mig på att man tydligen inte får störa sig på saker utan att nån ska försöka dra igång en diskussion.
Jag tänker inte diskutera sånt jag inte har lust att diskutera.

Senast ändrad:
Du bombade mig med frågor så det kändes som ett ifrågasättande.
Stör mig på att man tydligen inte får störa sig på saker utan att nån ska försöka dra igång en diskussion.
Jag tänker inte diskutera sånt jag inte har lust att diskutera.
Då kanzke man zka tänka en gång till om man zka vara med på ett dizkutionzforum och ge zig in i leken eller nöja zig med att bara läza.

Min mamma za alltid att ger man zig in i leken får man leken tåla :idea:

Då kanzke man zka tänka en gång till om man zka vara med på ett dizkutionzforum och ge zig in i leken eller nöja zig med att bara läza.

Min mamma za alltid att ger man zig in i leken får man leken tåla :idea:
I stör-mig-tråden tycker jag det är rimligt att skriva utan att vilja gå vidare med en diskussion om saken.
Vill man inte ge respons på de kommentarer och följdfrågor som dyker upp är det bara att meddela det på ett artigt sätt.

När det finns så mycket annat vilt som gör skador som skulle behöva regleras bättre. Men älgjakten är också reglerad så jag inkluderar en känga åt systemet som sätter kvoterna.
Det + att jägare har blivit ombedda att spara dom större älgarna. Behövs det bes om är kvoterna definitivt fel.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker.
32 33 34
Svar
677
· Visningar
29 412
Senast: Sel
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
92 682
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 835
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008