Störiga saker vi stör oss på, del 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min printer strejkar. Brukar printa ut kontoutdrag så att jag har bättre koll. Gillar att ha saker på papper. Nu var det inte så mycket utgifter så jag kunde sitta framför skärmen och skriva.

Diskmaskinen diskar inte rent längre. Kollat filtret och det är rent. Det blir att diska för hand. Finns inte utrymme för varken printer eller diskmaskin i budgeten.

Hoppas att tvättmaskinen håller. Den klarar jag mig inte utan.

Suck.

Min printer strejkar. Brukar printa ut kontoutdrag så att jag har bättre koll. Gillar att ha saker på papper. Nu var det inte så mycket utgifter så jag kunde sitta framför skärmen och skriva.

Diskmaskinen diskar inte rent längre. Kollat filtret och det är rent. Det blir att diska för hand. Finns inte utrymme för varken printer eller diskmaskin i budgeten.

Hoppas att tvättmaskinen håller. Den klarar jag mig inte utan.

Suck.
Har du fyllt på salt? Min diskmaskin diskar inte rent om det börjar bli dax för en salt påfyllning.

Att man ska behöva sextiofjorton olika parkeringsappar. Alla med olika system och betalfunktioner och krav på lösenord. Plus att det finns någon statistiskt formel att ju mer bråttom du har dit du ska, desto större är sannolikheten att du ska betala parkeringen med en app du inte har. Eller som måste uppdateras och då tappat alla dina kontaktuppgifter, eller har tekniskt fel, eller gah!

Ge mig Statliga Pakeringsverket nu! 😩😩😅

Senast ändrad:
Att man ska behöva sextiofjorton olika parkeringsappar. Alla med olika system och betalfunktioner och krav på lösenord. Plus att det finns någon statistiskt formel att ju mer bråttom du har dit du ska, desto större är sannolikheten att du ska betala parkeringen med en app du inte har. Eller som måste uppdateras och då tappat alla dina kontaktuppgifter, eller har tekniskt fel, eller gah!.

Håller med. För paket finns mina paket borde finnas liknande för parkering.

Att man ska behöva sextiofjorton olika parkeringsappar. Alla med olika system och betalfunktioner och krav på lösenord. Plus att det finns någon statistiskt formel att ju mer bråttom du har dit du ska, desto större är sannolikheten att du ska betala parkeringen med en app du inte har. Eller som måste uppdateras och då tappat alla dina kontaktuppgifter, eller har tekniskt fel, eller gah!

Väldigt opraktiskt. Jag har flera gånger stått vid stolpen och laddat hem den femtioelfte appen för att kunna betala parkeringen. Givetvis med dåligt internet som strulat. Ytterst frustrerande.

Eller hur! Jag blir ganska trött på att precis ALLT ska digitaliseras. Nej, det behövs inte! Fattar att man inte vill ha myntautomaterna kvar men låt en betala med kort istället bara då? Suck.

Ja, det är skitjobbigt.

När man åker tillfälligt till en ort/plats, och möter ännu en parkeringsapp, och så ska man ladda ner en till... Och på ett ställe man kanske aldrig kommer till mera, åtminstone inte de närmaste 8-10 åren.

Kan inte parkeringsappföretagen köpa upp varandra så att det bara blir 2-3 stycken kvar totalt?

Och kan inte åtminstone Sveriges kommuner och regioner ena sig om att standardisera?

Parkeringsappar är ett jäkla skit, vissa är så dåliga så att de inte borde finnas, dessutom skapar det ett måste att använda smartphone för att kunna parkera.

Ja, det är skitjobbigt.

När man åker tillfälligt till en ort/plats, och möter ännu en parkeringsapp, och så ska man ladda ner en till... Och på ett ställe man kanske aldrig kommer till mera, åtminstone inte de närmaste 8-10 åren.

Kan inte parkeringsappföretagen köpa upp varandra så att det bara blir 2-3 stycken kvar totalt?

Och kan inte åtminstone Sveriges kommuner och regioner ena sig om att standardisera?

Parkeringsappar är ett jäkla skit, vissa är så dåliga så att de inte borde finnas, dessutom skapar det ett måste att använda smartphone för att kunna parkera.
Nu är det evigheter sedan jag haft med bilen till sverige till något ställe där man måste betala för parkering, men hur fungerar alla dessa parkeringsappar om man kommer från utlandet då?

Ber mig göra det. Förhoppningsvis kommer det en vikarie nästa vecka...
Det är alltså 18 toaletter som ska städas, 8 diskmaskiner som ska slås på och tömmas, med mera med mera 😅 jag är tack och lov jävligt effektiv. Och får betalt för 3h extra. Men det är liksom ändå inte värt det pga att man blir rätt knäckt.
Nej det är inte värt det :(
Du borde få dubbelt betalt men det är fortfarande inte ok att du gör två mans jobb en hel vecka

Ber mig göra det. Förhoppningsvis kommer det en vikarie nästa vecka...
Det är alltså 18 toaletter som ska städas, 8 diskmaskiner som ska slås på och tömmas, med mera med mera 😅 jag är tack och lov jävligt effektiv. Och får betalt för 3h extra. Men det är liksom ändå inte värt det pga att man blir rätt knäckt.

Lättare sagt än gjort jag vet men jobba inte snabbare än du gör i vanliga fall! Har du fått 50 % ökad arbetsbörda ska det ta 50 % mer tid osv. Annars visar du bara för chefen vad du egentligen skulle kunna hinna på ett arbetspass, även om belastningen blir orimlig.
En bra chef ser naturligtvis den där orimliga belastningen som en faktor. Men om din chef satt dig i den här situationen från början känns det ju som att det inte är så säkert att den gör det.

Lättare sagt än gjort jag vet men jobba inte snabbare än du gör i vanliga fall! Har du fått 50 % ökad arbetsbörda ska det ta 50 % mer tid osv. Annars visar du bara för chefen vad du egentligen skulle kunna hinna på ett arbetspass, även om belastningen blir orimlig.
En bra chef ser naturligtvis den där orimliga belastningen som en faktor. Men om din chef satt dig i den här situationen från början känns det ju som att det inte är så säkert att den gör det.
Exakt @pepp
Om du löser uppgiften kommer du förmodligen bli ombedd att göra det igen och igen och igen :crazy:
Tyvärr vill många chefer gärna spara timmar :down:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker.
32 33 34
Svar
674
· Visningar
29 250
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
92 681
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 835
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008