Störiga saker vi stör oss på, del 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var så trött imorse att jag, förutom att packa ner matlådan i ryggsäcken, även packade ner en hel låda med stekt kyckling som skulle räcka nästan hela veckan :arghh: Matlådan har legat på kylklamp men såklart inte kycklingen... Nästan 180 kr gick upp i rök :cry: Och jag måste köpa och steka kyckling igen :banghead:

Stör mig på att jag är så känslig att det sticker i ögonen.

1693922110295.webp

Har ont i ena fingret/knogen. Lyckades tappa ett grytlock rakt därpå. Självklart var det locket till gjutjärnsgrytan...

Och för att toppa av det hela lyckades jag slå huvudet i kylskåpsdörren också.
Farligt att laga mat tydligen eller så är det en sådan dag bara...

Sj..
Fick sms om att tåget är försenat, dock ingen uppskattad avgångstid och på tavlorna på stationen står bara den ordinarie avgångstiden. Tre minuter innan avgång kommer information om att tåget inte har någon servering av ät- eller drickbart alls. Och då är det alltså ett nattåg ner på kontinenten som ska ta 12 h. Jättekul att åka den sträckan om man räknat med att köpa mat och dryck på tåget..
Förstår att saker kan strula, men informationen är verkligen under all kritik.

Sj..
Fick sms om att tåget är försenat, dock ingen uppskattad avgångstid och på tavlorna på stationen står bara den ordinarie avgångstiden. Tre minuter innan avgång kommer information om att tåget inte har någon servering av ät- eller drickbart alls. Och då är det alltså ett nattåg ner på kontinenten som ska ta 12 h. Jättekul att åka den sträckan om man räknat med att köpa mat och dryck på tåget..
FÅR man ens göra så :confused: ?? Hur förväntar de sig att folk ska (eventuellt) klara sig utan vare sig mat eller dryck i 12 timmar?!

FÅR man ens göra så :confused: ?? Hur förväntar de sig att folk ska (eventuellt) klara sig utan vare sig mat eller dryck i 12 timmar?!
Håller med. Då får de väl ha ett par backar nödmat och vattenflaskor att dela ut eller sälja, som de snabbt får kasta in på tåget vid något av stoppen (ringa in i förväg till nästnästa station eller så). Bedrövligt att stänga in kunder i en transport i 12 timmar utan mat eller dryck.

Håller med. Då får de väl ha ett par backar nödmat och vattenflaskor att dela ut eller sälja, som de snabbt får kasta in på tåget vid något av stoppen (ringa in i förväg till nästnästa station eller så). Bedrövligt att stänga in kunder i en transport i 12 timmar utan mat eller dryck.
Knappt lagligt för djur ...

Nu kom de som tur var åtminstone ut med en ny avgångstid som tillät en sväng förbi Pressbyrån så vi lär överleva. Återstår att se om tåget avgår och om det kommer fram. Annars lär det komma nya uppdateringar från mig här i tråden :cool:

Ja, det är skitjobbigt.

När man åker tillfälligt till en ort/plats, och möter ännu en parkeringsapp, och så ska man ladda ner en till... Och på ett ställe man kanske aldrig kommer till mera, åtminstone inte de närmaste 8-10 åren.

Kan inte parkeringsappföretagen köpa upp varandra så att det bara blir 2-3 stycken kvar totalt?

Och kan inte åtminstone Sveriges kommuner och regioner ena sig om att standardisera?

Parkeringsappar är ett jäkla skit, vissa är så dåliga så att de inte borde finnas, dessutom skapar det ett måste att använda smartphone för att kunna parkera.

Det är inte bättre med regionens sjukhusparkeringar.
Jag betalar med kort (ooorka alla olika appar) och det tar minst en minut för köpet. Och så måste man sticka in kortet igen när man lämnar.
På en vanlig butik kan jag blippa kortet för köp upp till 400 spänn. För att parkera för 8 kr behövs verifieringar, bankkontakt osv osv. Varför :arghh:

Då kanzke man zka tänka en gång till om man zka vara med på ett dizkutionzforum och ge zig in i leken eller nöja zig med att bara läza.

Min mamma za alltid att ger man zig in i leken får man leken tåla :idea:
Så det är du som bestämmer att alla måste svara på alla frågor om vadsomhelst här på buke ... jaha.
Vill gärna ha @Gunnar s syn på detta.

Sj..

Nu vet jag inte vilket bolag eller längd på förseningen men kanske hjälper detta.

Så det är du som bestämmer att alla måste svara på alla frågor om vadsomhelst här på buke ... jaha.
Vill gärna ha @Gunnar s syn på detta.
Tror du missuppfattar.

Vill man inte svara på frågor så bara ignorerar man. Scrolla vidare och låt det vara.
Ingen vill väl såra nån eller ställa till med otrevlig stämning?

Text är svårt. Det som en uppfattar strängt eller hårt kan vara sagt vänligt. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker.
32 33 34
Svar
677
· Visningar
29 412
Senast: Sel
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
92 682
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 835
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008