Störiga saker vi stör oss på, del 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sjukt irriterad på att jag fått en värdeavi på 346kr som sedan kostar 69kr att lösa in. :mad: Den är från Nordea och jag Kan inte lösa in den online (som man kan med de från Swedbank) och Nordea ska ha ”minst 70kr” för att lösa in den på bankkontor.

Hus j*vla svårt ska det vara att bara återbetala pengarna in på mitt konto? Het sjukt att behöva betala för att få tillbaka sina pengar.. :mad::cautious:
Går det inte att föra över till konto åå banken?

Får den här annonsen hela tiden på buke.

IMG_5815.webp

Har inte snarkat nåt alls sedan 2018.

En vän jag inte träffat på länge var här på kaffe. Jättetrevligt, men hon kunde inte stanna så länge för hon hade något viktigt som hon måste hinna till.
Nu hade hon lagt upp några bilder på facebook, där hon sitter på min grannes veranda, några hus bort, hon gick tydligen direkt dit då hon varit här, och har nu suttit där en 4-5 timmar, druckit drinkar och tydligen haft jätteroligt. Jag tittade just ut, och där sitter de fortfarande och pratar och skrattar.
Jag stör mig alltså igen på att jag är lite onödigt barnslig, som känner mig bortvald. Hon får väl umgås med vem hon vill, ska jag sitta här nu och känna mig övergiven för att hon hellre valde grannens sällskap i kväll :meh:
Jag hade blivit jätteledsen.

Alla getingar så fort man ska äta ute!
Det är något knas med getingarna i år! Vi kan knappt gå ut och in genom dörren utan att de flyger in som aggressiva monster för att sedan segna ner på golvet, krypa omkring lite och sedan lägga sig ner och dö/se ut som de är döda. Igår plockade vi ut över 40 stycken från golvet i vardagsrummet varav endel flög iväg när de kom ut trots att de såg helt döda ut inne. Vädra är bara att glömma. Dessutom jagar de en! Jag har aldrig brytt mig om dylika djur utan stått still tills de flyger vidare men det går inte nu. De förföljer och ska vara runt ögon/mun/näsa alternativt snurra in sig i håret både ute och inne. Så märkligt.

Att AF har som krav om x-antal sökta jobb, vilket gör att jag måste gå igenom massa ansökningar som så uppenbart söks inte för att man vill utan för att man måste.

Typ de senaste PB jag läst:

"..."
"Jag vill jobba"

Med tillhörande CV helt utan att det framgår hur ens kompetens matchar den utlysta tjänsten.
Jepp, man måste söka anvisade jobb. Jag fick ett jobb att söka nu som är typ 100 % fel för mig. Man måste söka ändå. Sånt slöseri på folks tid. Tycker synd om arbetsgivare som får sortera ut totalt galna ansökningar.

Sjukt irriterad på att jag fått en värdeavi på 346kr som sedan kostar 69kr att lösa in. :mad: Den är från Nordea och jag Kan inte lösa in den online (som man kan med de från Swedbank) och Nordea ska ha ”minst 70kr” för att lösa in den på bankkontor.

Hus j*vla svårt ska det vara att bara återbetala pengarna in på mitt konto? Het sjukt att behöva betala för att få tillbaka sina pengar.. :mad::cautious:
Fick åxå en sån. Fast på 699kr. Det skulle fixas så att jag skulle få pengarna på kontot men när dom aldrig kom så blev jag sur och hämtade pengarna ändå. Jag vart riktigt förbannad. Jag är dessutom inte kund hos Nordea och det finns ingen sån bank här. Jävla sätt :rage:

Allt jäkla vatten. Insåg imorse hur jäkla illa det är - jag fattade ingenting när folk ringde igår om orten jag bor på (kom hem från stan och allt såg ut helt som vanligt här). Vi bor en bit "uppåt" så jag tror att vårt område ligger bra till. Men på andra sidan ån har den svämmat över, där sluttar det inte på samma sätt..

Dessutom funkar min internetuppkoppling dååååligt idag. Försökte titta på EM men sidan behöver ladda typ varannan minut. Uäääh! :arghh::meh::down:

Investera i en avfuktare - guld värd :) !
Det kan jag tänka mig, men vi brukar vanligtvis inte ha sådana här problem. Det är dessutom ytterdörrar som sväller så vet inte hur mycket en avfuktare hjälper med det tyvärr.
Samma problem på jobbet. Nåväl, det ska väl ge med sig... någongång :cautious:

MYGGEN :arghh:😭

Det är inte kul längre. Vill inte vara ute med barnen, så fort man går ut är det ett moln av mygg runt en, barnen får jättestora kliande myggbett och är tydligt besvärade av att konstant behöva vifta bort mygg som flyger omkring runt huvudet. Gå till skogen är bara att glömma.

September brukar vara min bästa månad egentligen men nu finns det förbättringspotential helt klart… barnen är krassliga nu men annars hade jag övervägt att åka några mil till kusten för att se om det är bättre där. Idag blir det inomhus.

Hear you!

För typ 8 år sedan fick jag en utbetalningsavi från ett försäkringsbolag när min häst hade fått somna in.

Jag fick ut livförsäkringen på ungefär 20', och på avin stod det att Ica kunde lösa in den så jag gick till en mindre kvartersbutik i området.

Döm av min förvåning när de inte kunde betala in pengarna på mitt kontokort utan gav mig allting kontant 😂

Jag minns inte om det drogs en avgift för att jag löste in den där men jag tömde säkert hela deras växelkassa i ett svep bara för att det inte gick att få utbetalningen på kortet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
62 63 64
Svar
1 279
· Visningar
57 866
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 470
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 396
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
616

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka