Störiga saker vi stör oss på, del 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tur man har en mamma ❤️

Exet ringde. Barnet mår lite halvbra och hon är rädd för att bli sjuk då hon dels väntar operation själv och dels för att hennes mamma är väldigt sjuk och hon behöver skjutsa henne överallt på läkarbesök etc. Men, det är alltså hennes barnvecka nu och som kommer.

Jag har ny kollega på jobbet jag ska lära upp samt att jag måste sköta hela mitt team själv, ingen annan kan göra det (kan och kan, men det är inte optimalt).

PLUS att jag imorgon tänkte åka till hästarna för har inte varit där på två veckor också pga exets problem och på måndag har jag en ”lunchdejt” som jag verkligen ser fram emot. För det är ju inte min barnvecka, då ska man kunna planera sånt.

Där mitt emellan hamnar barnet. Då ställer mamma upp ❤️

Livet alltså?! Snälla! Jag fattar. Det ska inte vara enkelt men kan man inte få ett litet break någon gång?! 😭

Ja, försöker! Men mycket är lixom ren spam. Svårt att bli av med :down:
Jag har blivit av med många genom att skapa regler för inkommande mail. Har en mail dit det kommer spam, antagligen för att jag skrev ut den i en bloggkommentar en gång för evigheter sen och har haft den längst.
De andra mailadresserna (3 outlook/hotmail och 1 yahoo) får jag ingen spam till. Eller, yahoomailen använder jag typ aldrig och den rensar väl sig själv med jämna mellanrum.

Min mail är en sån jag haft sen jag var typ 13 år? Så har den ju reggad lite här och där. Det blir ibland lite såna här episoder emellanåt men nu känns det extremt. Jag sa den högt i telefon här om veckan, vet inte om det kan påverka? Funkar ju lite så med riktad reklam tänker jag…

Hur gör man regler?

Min mail är en sån jag haft sen jag var typ 13 år? Så har den ju reggad lite här och där. Det blir ibland lite såna här episoder emellanåt men nu känns det extremt. Jag sa den högt i telefon här om veckan, vet inte om det kan påverka? Funkar ju lite så med riktad reklam tänker jag…

Hur gör man regler?
Vet bara hur man gör i outlook/hotmail. Man klickar på de tre prickarna uppe till höger och så kommer det upp Hantera/Skapa Regler, som man klickar på och sen står det ungefär hur man gör. Jag har lagt in många ord och sen skapat regler så att de mail som har de orden i meddelandet eller rubriken ska tas bort direkt.
Finns även en funktion som heter Rensa, den funkar nog ungefär likadant men jag har aldrig använt den.

Vet bara hur man gör i outlook/hotmail. Man klickar på de tre prickarna uppe till höger och så kommer det upp Hantera/Skapa Regler, som man klickar på och sen står det ungefär hur man gör. Jag har lagt in många ord och sen skapat regler så att de mail som har de orden i meddelandet eller rubriken ska tas bort direkt.
Finns även en funktion som heter Rensa, den funkar nog ungefär likadant men jag har aldrig använt den.
Tack, det är en hotmail så ska kolla där!

Självklart fungerar inte dom 3 prickarna för mig just nu.

En vän jag inte träffat på länge var här på kaffe. Jättetrevligt, men hon kunde inte stanna så länge för hon hade något viktigt som hon måste hinna till.
Nu hade hon lagt upp några bilder på facebook, där hon sitter på min grannes veranda, några hus bort, hon gick tydligen direkt dit då hon varit här, och har nu suttit där en 4-5 timmar, druckit drinkar och tydligen haft jätteroligt. Jag tittade just ut, och där sitter de fortfarande och pratar och skrattar.
Jag stör mig alltså igen på att jag är lite onödigt barnslig, som känner mig bortvald. Hon får väl umgås med vem hon vill, ska jag sitta här nu och känna mig övergiven för att hon hellre valde grannens sällskap i kväll :meh:

En vän jag inte träffat på länge var här på kaffe. Jättetrevligt, men hon kunde inte stanna så länge för hon hade något viktigt som hon måste hinna till.
Nu hade hon lagt upp några bilder på facebook, där hon sitter på min grannes veranda, några hus bort, hon gick tydligen direkt dit då hon varit här, och har nu suttit där en 4-5 timmar, druckit drinkar och tydligen haft jätteroligt. Jag tittade just ut, och där sitter de fortfarande och pratar och skrattar.
Jag stör mig alltså igen på att jag är lite onödigt barnslig, som känner mig bortvald. Hon får väl umgås med vem hon vill, ska jag sitta här nu och känna mig övergiven för att hon hellre valde grannens sällskap i kväll :meh:
Inte ett dugg barnsligt, hade känt likadant.

Är ni på outlook i webbläsaren eller i appen i datorn? Jag öppnar outlook via menyn i det blå fönstret nere på aktivitetsfältet, inte via webben.

Jag hade vare irriterad å arg å lagt på minnet för framtiden ja...

Jag hade också känt mig bortvald, och lite ledsen! Inte alls barnsligt 🤗

Det kan inte vara så att hon hade planerat med grannen först och sen planerade in en kaffedejt med dig när hon kom på att det var i närheten? För att hon så gärna ville hinna med att träffa dig också när hon hade möjlighet? :heart

Det kan inte vara så att hon hade planerat med grannen först och sen planerade in en kaffedejt med dig när hon kom på att det var i närheten? För att hon så gärna ville hinna med att träffa dig också när hon hade möjlighet? :heart
Mycket möjligt, och jag är ju ändå glad att hon alls kom förbi :) Men det var ingen hastigt påkommen idé, vi har pratat sedan i våras om att hon ska hälsa på då hon kommer till stan.

Åkte just förbi ett par åkrar som fått sjöar, vars vatten nästan når upp till vägen (och det är ingen pytteväg, utan en rätt trafikerad 80-väg..) ...

Det var den 15/8. Nu är den delen av vägen helt översvämmad, vägen är såvitt jag förstått avstängd och stora delar av den lilla staden är översvämmade. Här (ca 1,5mil bort) har vissa områden problem, och vi uppmanas att använda avloppet sparsamt eftersom reningsverk etc är väldigt hårt belastade (därav att vissa områden har problem..). "Lite regn har ingen dött av" - nä visst, men det har regnat konstant i två månader och så kommer ett jävla skyfall ovanpå det (sambon vaknade och fattade först inte att det var regnet, det lät inte som det brukar när det vräker ner..). :arghh::wtf::banghead::down:

Min bror och fru som inte ids följa med sin dotter på konsert, utan jag måste åka 2 timmar enkel väg för att hon ska få gå
De har 30 min in till Hovet.
:banghead:

Men vad trist! Jag kommer fortfarande ihåg vad roligt det var att se Europe live när jag gick på mellanstadiet (min första rockkonsert). Nu gick inte mamma med mig men det var för att min kusin hade redan planerat att gå så jag gick med honom och hans flickvän. Hade de inte gått så hade mamma garanterat följt med.

Hoppas du och brorsdottern får roligt iaf :)

Sjukt irriterad på att jag fått en värdeavi på 346kr som sedan kostar 69kr att lösa in. :mad: Den är från Nordea och jag Kan inte lösa in den online (som man kan med de från Swedbank) och Nordea ska ha ”minst 70kr” för att lösa in den på bankkontor.

Hus j*vla svårt ska det vara att bara återbetala pengarna in på mitt konto? Het sjukt att behöva betala för att få tillbaka sina pengar.. :mad::cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
62 63 64
Svar
1 270
· Visningar
57 257
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 468
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 391
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
616

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka