Störiga saker vi stör oss på, del 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
De var tydligen inte informerade vilken tid de som fogade skulle komma, bastun har varit felanmäld flera gånger och visserligen har de snålat med värmen både i jacuzzin och bastun sedan förra årets chockpriser på elen, men idag måste det varit något fel. Sist vi var där så var det varmare.
Men kan man duscha direkt man fogat den? Trodde det behövdes torka typ.

Jamen kör en liten ögoninflammation här då. Än så länge bara i ena, men det skaver och svider nåt vansinnigt :arghh:
Fortsatt gnäll. Det har fullkomligt exploderat i båda ögonen så de är röda, geggiga (:yuck:) och så svullna att de knappt går att hålla öppna. Kul.
Extra kul är att jag på måndag ska stå på föräldramöte och presentera mig som ny skolledare. Det kommer göras med solglasögon på….

Regnet.
Senaste dygnet har det kommit 64 mm och det regnar fortfarande.
Mer vatten i bäcken än jag sett på ett antal vårfloder.
Det går en kulvert - aka dräneringsrör - mellan brunnen och källaren. Vattenledningen till tryckkärlet löper där. Det har regnat så att röret ger en flod ner i källaren. Marken är mättad.

Regnet.
Senaste dygnet har det kommit 64 mm och det regnar fortfarande.
Mer vatten i bäcken än jag sett på ett antal vårfloder.
Det går en kulvert - aka dräneringsrör - mellan brunnen och källaren. Vattenledningen till tryckkärlet löper där. Det har regnat så att röret ger en flod ner i källaren. Marken är mättad.
Åh, fy. Jag tömde ut 35 mm igår, och tyckte att det var rätt mycket. Vi ser fram emot en solig och torr lördag här idag :) !

Regn, men också den fuktiga luft vi haft nu i flera veckor. Dörrar vill knappt gå att stänga då de är så svälda, tvätt tar en evighet att torka (som tur är har vi torktumlare) och handdukar som man använt hinner inte torka till nästa dag så de blir så sunkiga fort :meh::cautious:

Samma här i Finland, vet inte varför de fått en andra våg. Och inte bara myggor, utan alla sorters flygkryp kryllar det av. Tror jag fått fler kryp i ögon och mun den senaste veckan när jag varit på joggingturer än vad jag fått på hela sommaren :cautious:
Här går det inte att vara ute å jogga. Översvämningsmyggen är fasansfulla. Sätter man ut en arm sitter de en matta av mygg på den inom någon sekund.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
61 62 63
Svar
1 259
· Visningar
56 535
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 462
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 386
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
613

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka