Störiga saker vi stör oss på, del 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stockholmsfixeringen "nejmen det är väl trevligt och mysigt att alla ska komma till ett fysiskt eftermiddagsmöte med lunch och fika" (med "alla" avses en representant från varje arbetsställe i landet). Som händelsevis råkar vara VÄLDIGT långt från Stockholm i vissa delar.

Pga detta och att mitt miljösamvete gör att jag i det längsta tvärvägrar inrikesflyg, kommer nu en arbetsdag under nästa vecka att börja med avresa kl 0525 samt - om byten och annat funkar - hemkomst strax efter 2200.

Detta för en utbildning som består av lunch en timme, inledning och välkomnande en kvart, faktisk utbildningstid två timmar och en kvart - samt fika i en kvart. Ska man behöva önska sig en jäkla pandemiåterkomst för ynnesten av digitala möten eller vad är det frågan om?! Orimligt resursslöseri förutom störningen att arrangera sitt liv efter orimliga tider.

Letar stövlar och min anklar ställer till det. Jag har mycket smala anklar (17 cm diameter) så inga stövlar/stövletter jag hittar passar utan skvalpar just där och är obekväma. Morr.

Skriver detta mest för att släppa men vafan liksom:
Jag handlade åt en närstående och bar ryggsäck+ shoppingpåsar till bussen. Helt klart ett FÖR ambitiöst projekt och någon jävla tomte har små väskor+påsar på bänken men nejnej inte flytta på dom. Pratade bara med sina vänner. Var för slut för att orka bråka men om någon krånglar av sig jackan, häller i sig vatten och sätter sig på huk klart påverkad av orkeslöshet... Jag hade direkt tagit påsarna från bänken så mer än 1 person rymdes vilket jag alltid är redo att göra vid just bussväntande. Man vet aldrig vem som behöver sitta ner. Din lilla påse med en sak i behöver inte iaf :meh:

Jag bara säger, ursäkta mig och sätter mig ner. Har inte träffat någon som inte flyttar på sakerna innan jag hunnit sätta mig tillrätta :D

Jag brukar hälla upp tevattnet i muggen gå och göra något annat medan teet drar, och komma tillbaks efter en halvtimme eller timme och hitta mitt kalla te :meh:
Det händer absolut mig också, men av någon anledning inte alls lika ofta som jag missar att hälla upp vattnet. Vanligare är nog då att koppen blir ståendes halvt urdrucken

Jag flyttar helt enkelt på skiten eller sätter mig iaf om jag behöver så pryttlarna åker ner. :devil:

Jag bara säger, ursäkta mig och sätter mig ner. Har inte träffat någon som inte flyttar på sakerna innan jag hunnit sätta mig tillrätta :D
Ja, så gör jag nog för sällan. Mest för att jag är en smula konflikträdd men också för att när det väl verkligen behövs är jag för slut även i huvudet :/

Var till Fyrisbadet idag, vilken flopp!

Vid entrén får vi veta att det kunde vara manlig personal på avdelningen vilket vi accepterade. Vad vi däremot inte visste var att de höll på foga i duschavdelningen så det inte gick att duscha, torrbastun nådde inte högre än ca 63 grader och jacuzzin var så kall att mamma hann sätta sig en lite stund innan hon klev upp för hon frös! :arghh:

Vi klädde på oss igen och jag fick entréavgiften tillbaka. :meh:

Senast ändrad:
Var till Fyrisbadet idag, vilken flopp!

Vid entrén får vi veta att det kunde vara manlig personal på avdelningen vilket vi accepterade. Vad vi däremot inte visste var att de höll på foga i duschavdelningen så det inte gick att duscha, torrbastun nådde inte högre än ca 63 grader och jacuzzin var så kall att mamma hann sätta sig en lite stund innan hon klev upp för hon frös! :arghh:

Vi klädde på oss igen och jag fick entréavgiften tillbaka. :meh:
Inte duscha på badhuset det brukar ju vara krav att man gör det innan badet...

Inte duscha på badhuset det brukar ju vara krav att man gör det innan badet...
Ja, men mamma frös medan vi väntade så jag sa att hon kunde sätta sig iaf. Jag satt och väntade över 15 minuter på att de skulle bli klara så jag skulle få duscha och när hon klev upp efter sitt dopp kände jag på vattnet att det var kallt. Jag sa även till den kvinnliga badvakten som var där inne med hantverkarna att vattnet var kallt och det var en man som försökte få ordning på bastun, så egentligen borde de ju stängt för badande.

Vi duschar alltid annars, idag var undantaget att hon inte gjorde det innan poolen. Jag var lika torr när jag klädde på mig som när vi kom.

Ja, men mamma frös medan vi väntade så jag sa att hon kunde sätta sig iaf. Jag satt och väntade över 15 minuter på att de skulle bli klara så jag skulle få duscha och när hon klev upp efter sitt dopp kände jag på vattnet att det var kallt. Jag sa även till den kvinnliga badvakten som var där inne med hantverkarna att vattnet var kallt och det var en man som försökte få ordning på bastun, så egentligen borde de ju stängt för badande.

Vi duschar alltid annars, idag var undantaget att hon inte gjorde det innan poolen. Jag var lika torr när jag klädde på mig som när vi kom.
Då hoppas jag att badhuset här haft stängt. Varför släppa in folk. Idioter..

Då hoppas jag att badhuset här haft stängt. Varför släppa in folk. Idioter..
De var tydligen inte informerade vilken tid de som fogade skulle komma, bastun har varit felanmäld flera gånger och visserligen har de snålat med värmen både i jacuzzin och bastun sedan förra årets chockpriser på elen, men idag måste det varit något fel. Sist vi var där så var det varmare.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
61 62 63
Svar
1 245
· Visningar
55 816
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 462
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 385
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
612

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka