Störiga saker vi stör oss på, del 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skriver detta mest för att släppa men vafan liksom:
Jag handlade åt en närstående och bar ryggsäck+ shoppingpåsar till bussen. Helt klart ett FÖR ambitiöst projekt och någon jävla tomte har små väskor+påsar på bänken men nejnej inte flytta på dom. Pratade bara med sina vänner. Var för slut för att orka bråka men om någon krånglar av sig jackan, häller i sig vatten och sätter sig på huk klart påverkad av orkeslöshet... Jag hade direkt tagit påsarna från bänken så mer än 1 person rymdes vilket jag alltid är redo att göra vid just bussväntande. Man vet aldrig vem som behöver sitta ner. Din lilla påse med en sak i behöver inte iaf :meh:

Liiiiiite skillnad på att ha ett lager av mjöl, havregryn och toapapper jämfört med chips, godis och kakor känner jag.... :D
Nja. Mera som att ha ett ständigt lager av nödvändigheter. Saker som måste finnas hemma och som köps när det är billigt.
Havregryn är jsg ingen storkonsument av. Mjöl har jag se sorter jag behöver så jag kan köpa jäst och baka när som helst.
Hamstrar inte
Har bara organiserat skafferi :)

Skriver detta mest för att släppa men vafan liksom:
Jag handlade åt en närstående och bar ryggsäck+ shoppingpåsar till bussen. Helt klart ett FÖR ambitiöst projekt och någon jävla tomte har små väskor+påsar på bänken men nejnej inte flytta på dom. Pratade bara med sina vänner. Var för slut för att orka bråka men om någon krånglar av sig jackan, häller i sig vatten och sätter sig på huk klart påverkad av orkeslöshet... Jag hade direkt tagit påsarna från bänken så mer än 1 person rymdes vilket jag alltid är redo att göra vid just bussväntande. Man vet aldrig vem som behöver sitta ner. Din lilla påse med en sak i behöver inte iaf :meh:
Jag flyttar helt enkelt på skiten eller sätter mig iaf om jag behöver så pryttlarna åker ner. :devil:

Inte jag... Jag kan ABSOLUT inte ha ett förråd av chips, godis och kakor... :o:D
Chips är potatis ostbågar är pålägg kakor ja är det choklad är det bönor. Här kan vi absolut ha lite lager av godsaker man behöver inte vräka i sig för det. Vi kunde ha godsaker framme när dottern var yngre hon lärde sig att ta någon bit då och då vräkte inte i sig på lördagen tex. Däremot märktes det när kompisar kom och såg godis framme.

Chips är potatis ostbågar är pålägg kakor ja är det choklad är det bönor. Här kan vi absolut ha lite lager av godsaker man behöver inte vräka i sig för det. Vi kunde ha godsaker framme när dottern var yngre hon lärde sig att ta någon bit då och då vräkte inte i sig på lördagen tex. Däremot märktes det när kompisar kom och såg godis framme.
Jag/vi har ingen karaktär. Finns det godis så äts det... :D

Jag/vi har ingen karaktär. Finns det godis så äts det... :D
Här har vi medvetet övat självdisciplin på ett mycket disciplinerat sätt i 30 år och köper hem alldeles för mycket för ofta som går åt så fort det lämnas synligt. Skam den som ger upp. Oavsett mängd som köps så är halveringstiden densamma, så det enda som fastnat av träningen är att mängden gått ned en del.

Annars har jag en chokladkaka california reaper som gick ut för 3 år sedan och den är minsann ingen på och norpar av! En fjärdedels bit och sen är man nöjd för resten av månaden.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
60 61 62
Svar
1 232
· Visningar
55 082
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 462
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 384
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
609

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka