Störiga saker vi stör oss på, del 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, nu fick det bli sjukskrivning idag ändå. Känns jättedumt men vad ska man göra 🙈
Jag vet att sjukanmälan på måndagar har dåligt rykte, särskilt efter festligheter på helgen, eftersom det förekommer att folk t.ex. dricker för mycket/för länge och sedan är bakis på måndagen.

Men även för folk som inte alls dricker föreställer jag mig att det är måndagar som har störst risk att bli första sjukdagen från jobbet? Då har man ju haft hela helgen på sig att bli dålig. Måndagen får alltså "ta smällen" för alla som i själva verket hade varit sjukanmälda från och med lördag eller söndag också, om helgen hade varit arbetsdagar.

(Har full förståelse för att du inte vill ge arbetsgivaren detaljerna kring varför du inte kan jobba.)

Försöker koppla ihop mina två skärmar med laptopen så att om jag stänger laptopen ska skärmarna inte släckas utan jag kan fortsätta jobba där. Men det vill inte! Sen har jag trådlöst tangentbord och mus, och ingenting vill koppla ihop sig med datorn. Suuuuck, detta är inte sånt jag kan :arghh:

Nylonstrumpbyxor... Varför är det så fruktansvärt dålig kvalitet på typ alla?! I morse han jag bara till bussen 100m bort innan jag fick vända hem då de gått sönder på hela insidan av låret. Paret innan fick jag inte ens på mig innan de trasades sönder. Då är jag ändå noggrann med att försiktigt töja ut osv innan de dras på. Suck...

Hängde på låset till arbetsförmedlingen. En person före mig. Ändå fick jag vänta i 45 minuter. Man känner sig som en förbrytare. "När fick du uppsägningen?". Jag fick den lördagen den 19:e och anmälde mig online på söndagen. Huuuummm. Det hade inte gjort någon skillnad om jag hade anmält mig på lördagen. Sen ville hon sätta upp mig på lagerjobb och det klarar inte min rygg: "har du läkarintyg på det?". Nej, det har jag inte. Jag har dock blivit uppsagd från ett lagerjobb för några år sen när ryggen pajade och jag inte kunde jobba. Men om det behövs måste jag naturligtvis ta ta i det. Hur bevisar man att ryggen inte håller...?

Hängde på låset till arbetsförmedlingen. En person före mig. Ändå fick jag vänta i 45 minuter. Man känner sig som en förbrytare. "När fick du uppsägningen?". Jag fick den lördagen den 19:e och anmälde mig online på söndagen. Huuuummm. Det hade inte gjort någon skillnad om jag hade anmält mig på lördagen. Sen ville hon sätta upp mig på lagerjobb och det klarar inte min rygg: "har du läkarintyg på det?". Nej, det har jag inte. Jag har dock blivit uppsagd från ett lagerjobb för några år sen när ryggen pajade och jag inte kunde jobba. Men om det behövs måste jag naturligtvis ta ta i det. Hur bevisar man att ryggen inte håller...?
Minns inte, men hur kommer det sig att du inte flyttar till Sverige? Det var väl du som ville göra det när dottern blev vuxen?

Att det var så urplockat i affären! Mitt eko-kaffe var slut, inga ekologiska apelsiner 🍊 Äter alltid apelsin på jobbet så det är lite av en katastrof. Blev sur och köpte morötter istället - MORÖTTER!?

- En grönsak? Sa barnet. Alla kommer skratta åt dig!” 😂

Sen körde vi den gamla godingen i bilen:
- Vad äter du på?
- En mojot.
- Men den knaprar ju inte?
- Den är jutten!

Oklart vad den dialogen kommer ifrån dock, men min mamma har skojat med den sedan jag var liten 😂
Jag och min syrra körde den hela tiden när vi var små och nu med! 😁😂

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
59 60 61
Svar
1 210
· Visningar
52 987
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 445
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 374
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
603

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod

Hästrelaterat