Störiga saker vi stör oss på, del 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på alla snablarns myggbett! Jag har 21 st på högerfoten och 19 st på vänsterfoten. :arghh: Det kliiiiar!
Inte konstigt att det fortfarande kliar. Det där var gammal info. Räknade igen. 43 st på högerfoten och 29 st på vänsterfoten. Tänkte väl att de "gamla" och sönderrivna betten inte borde klia SÅ våldsamt mycket längre. Nä. Men alla deras nya 'kompisar" gör det!

Bukefalosare som plockar svamp och postar om det:meh:

( dödligt seriös, såklart ;) )
20230828_085833.webp

🙈

:angel:

Att AF har som krav om x-antal sökta jobb, vilket gör att jag måste gå igenom massa ansökningar som så uppenbart söks inte för att man vill utan för att man måste.

Typ de senaste PB jag läst:

"..."
"Jag vill jobba"

Med tillhörande CV helt utan att det framgår hur ens kompetens matchar den utlysta tjänsten.
Vi har helt slutat att annonsera tjänster på AF eftersom det ger så mycket onödigt jobb. 99% av ansökningarna som kommer in är off-topic, trots att kraven är extremt tydliga.

Ett exempel : ”Hej, jag har jobbat extra på McDonalds och har inte gått gymnasiet. Nu känner jag att en framtid som ”FPGA-utvecklare” (alltså titel på jobbet) skulle kunna vara nästa steg framåt.”

Undrar om de är medvetet ironiska eller bara liksom accepterat systemet?

Lite synd att det blivit så.

Bäst vore om man kunde få coach-hjälp med att selektera vilka jobb man bör engagera sig i att söka - och städa undan dessa 99% av enbart slöseri för att mata systemen och skapa kostnader för alla inblandade.

(Vi har också gjort vår typ bästa rekrytering via AF för många år sedan som vi aldrig hade klarat att hitta på egen hand.)

Vi har helt slutat att annonsera tjänster på AF eftersom det ger så mycket onödigt jobb. 99% av ansökningarna som kommer in är off-topic, trots att kraven är extremt tydliga.

Ett exempel : ”Hej, jag har jobbat extra på McDonalds och har inte gått gymnasiet. Nu känner jag att en framtid som ”FPGA-utvecklare” (alltså titel på jobbet) skulle kunna vara nästa steg framåt.”

Bäst vore om man kunde få coach-hjälp med att selektera vilka jobb man bör engagera sig i att söka - och städa undan dessa 99% av enbart slöseri för att mata systemen och skapa kostnader för alla inblandade.

(Vi har också gjort vår typ bästa rekrytering via AF för många år sedan som vi aldrig hade klarat att hitta på egen hand.)

Mamma satt och läste ansökningar för några år sedan där flera av de personliga breven i stort sett sa "jag vill inte ha det här jobbet men måste skicka x antal ansökningar/vecka pga AF"

(många av dem som skrev så här var inte heller kvalificerade för jobbet (skyddad arbetstitel)

När jag var arbetslös för massa många år sen tvingade af en att söka jobb som var 15-30 mil bort och jag hade noll kompetens för.
Skrev därför ett personligt brev som rekryteraren snabbt kunde lägga i nej-högen.

Det är så tråkigt att det har blivit så här. Men tyvärr har AF i herrans massa år haft minimikrav på antal sökta jobb per månad. Förstår att folk gör på detta visset. Personligen drog jag fulingar och skrev att jag sökt jobb jag inte sökt, men hittat på afs hemsida där man hade en mejl man skickade ansökan till. För då kan dom omöjligen kolla om man har sökt jobbet eller inte. Vilket dom påstår att dom kollar upp. Helt sjukt slöseri med tid å allas vägnar.

Natt två av superstressiga drömmar och jag känner liksom att stressen sitter i, trots att det verkligt stressiga i själva verket bara var en dröm. Det leder till att jag under dagen känner mig jagad, stressad och överväldigad men egentligen finns det ingen större anledning att känna så i verkligheten. 🙄

Senast ändrad:
Det är så tråkigt att det har blivit så här. Men tyvärr har AF i herrans massa år haft minimikrav på antal sökta jobb per månad. Förstår att folk gör på detta visset. Personligen drog jag fulingar och skrev att jag sökt jobb jag inte sökt, men hittat på afs hemsida där man hade en mejl man skickade ansökan till. För då kan dom omöjligen kolla om man har sökt jobbet eller inte. Vilket dom påstår att dom kollar upp. Helt sjukt slöseri med tid å allas vägnar.
Så har jag också gjort. Bättre det än att söka jobb som man vet att man inte kommer få. Bättre att lägga den energin på jobb som man har chans att kunna få istället. Men inte alltid de kommer upp i det antal af kräver.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
60 61 62
Svar
1 235
· Visningar
54 166
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 457
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 384
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
609

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka