Störiga saker vi stör oss på, del 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jobbar som projektledare under några månader för att sy ihop en helg med div aktiviteter. Håller på att få ett mental breakdown på flummiga personer. Bokar in folk och ber om offert. Får nu svar i stil med "Hej, vi brukar köra gage typ 6000 kr". Jag bara "okej det låter fördelaktigt! Ni har skickat en offert på det dubbla som jag godkänt men då reviderar jag detta".
Eller när jag ställer en konkret fråga och får svaret "hej låter kul..." och personen inte besvarar frågan alls.

Lägg därtill mail till brf:en i stil med "hej, då vår pappa är dement så tappar han hela tiden bort sina nycklar och skulle därför behöva ett tiotal nycklar till till fastighetens samtliga utrymmen (som han kan tappa bort). Hoppas att det går att ordna"

:arghh::arghh::arghh:

Mycket jobb som går bort pga min rygg. Många jobb som kräver utbildning. Jag är 62 år så utbildning för nytt jobb är inte realistiskt
Pessimisten talar. Som den brukar göra hos dig. :D

Tror du klarar dig betydligt bättre här än där. Som sagt, det behövs massor av arbetskraft här. Garanterat finns det jobb du klarar

Vi har pratat om det förr, du och jag :)
Flytta hem. Det är mitt råd. :heart

Tror du klarar dig betydligt bättre här än där. Som sagt, det behövs massor av arbetskraft här. Garanterat finns det jobb du klarar

Jag har kämpat med depression i många år. Inte så lätt att vara positiv. Mina jobbsökande vänner i Stockholm har ju haft svårt att hitta något vettigt jobb. Utan att ha lika trasiga kroppar som jag har. Som jag mår nu kommer jag knappt ur sängen så en flytt är inte genomförbar.

Jag har kämpat med depression i många år. Inte så lätt att vara positiv. Mina jobbsökande vänner i Stockholm har ju haft svårt att hitta något vettigt jobb. Utan att ha lika trasiga kroppar som jag har. Som jag mår nu kommer jag knappt ur sängen så en flytt är inte genomförbar.
Det är hopplöst att hitta jobb.
Jag har ju mitt skolfotjobb men det är bara på säsong. Men hitta jobb som är mån-fre och dagtid är ju helt jädra omöjligt.

Hade det ändå inte varit bättre att jobba i ett land där lagstiftningen ger arbetstagaren lite skydd? Visserligen finns det arbetsgivare i alla länder som utnyttjar personalen, men mycket av det du skrivit om arbetsplatserna låter helt horribelt och hade knappast varit lagligt i Sverige.

Är det verkligen så lätt att hitta ett "kontorsjobb" om man är 60+ med trasig kropp, saknar utbildning/erfarenhet och kanske också kontakter (pga bott länge utomlands)?

Vill absolut inte verka som en pessimist men blir lite förvånad att du tror att det finns massor av jobb för ovan målgrupp. Jag kanske har fel iofs! Vet inte heller vilka kontakter @alazzi sitter på ska tilläggas!

Är det verkligen så lätt att hitta ett "kontorsjobb" om man är 60+ med trasig kropp, saknar utbildning/erfarenhet och kanske också kontakter (pga bott länge utomlands)?

Vill absolut inte verka som en pessimist men blir lite förvånad att du tror att det finns massor av jobb för ovan målgrupp. Jag kanske har fel iofs! Vet inte heller vilka kontakter @alazzi sitter på ska tilläggas!
Vill inte föra diskussion över hennes huvud. Men faktumet är att hon har jobb nu och kämpar för att hålla sig kvar där. Situationen blir inte så mycket annorlunda här.
Jag vill också att hon ska bryta sin varma att alltid se alltid väldigt svårt. Hon kan, hon har kompetens fast hon själv glömmer det. :)

Vill inte föra diskussion över hennes huvud. Men faktumet är att hon har jobb nu och kämpar för att hålla sig kvar där. Situationen blir inte så mycket annorlunda här.
Jag vill också att hon ska bryta sin varma att alltid se alltid väldigt svårt. Hon kan, hon har kompetens fast hon själv glömmer det. :)

Min avsikt var inte att tala om någon över hens huvud, utan jag ifrågasatte mer att det dräller av jobb om man har vissa preferenser (typ en trasig kropp), inte kan ta vilket jobb som helst, inte har utbildning/erfarenhet i det fält en vill arbeta, samt är 60+.

Vill samtidigt inte framstå som pessimist, såklart. Kontakter är nog det mest gångbara sättet i detta läget, troligen mkt viktigare än ett starkt CV.

Senast ändrad av en moderator:
Stör mig på mina Blundstone - som jag älskar. Har haft samma modell i 25-30 år. Har slitit ut ett gäng under åren. Men de håller länge. Länge!

Nu ser vänster sko knappt använd ut. Höger är sprucken, lädret är söndernött i tån, sulan har ett hål, som en krater. Hela skon ser många år äldre ut. Vänster sko håller flera år till. Höger sko är helt slut.

Det tar ett bra tag att gå in ett par blundisar så de blir som en handske att bara stoppa foten i. Ser inte fram emot att göra det jobbet igen. Det är ett antal år för tidigt. :arghh::arghh::arghh:

Stör mig varje vecka när jag kommer till klubblokalen och ser märkena på det fina trägolvet.
Någon hantverkare/vaktmästare/fastighetsägare eller liknande var in i lokalen för ett tag sedan och luftade tydligen elementen. Då har mindre trevlig vätska spillts på golvet utan att den/de försökt torka upp det, till följd att det har gått in i trät. De har gått över golvet så :( Dropp, dropp, dropp.
Detta upptäcktes efter några dagar när klubbmedlem kom dit.
Finns andra exempel på hur dåligt de sköter sig. Lämnat dörren olåst och då det inte är aktiviteter varje kväll kan den ha stått olåst flera dagar.
Morr.

Depression är en sjukdom som har denna påverkan på livet. Jag har medicinerat och gått i terapi. Happy go Lucky är liksom inte så enkelt då.

Vet inte riktigt hur jag ska kunna klara 3 månader utan a-kassa? Jag måste försöka söka jobb här i 3 månader innan jag får söka jobb i annat land.

Att AF har som krav om x-antal sökta jobb, vilket gör att jag måste gå igenom massa ansökningar som så uppenbart söks inte för att man vill utan för att man måste.

Typ de senaste PB jag läst:

"..."
"Jag vill jobba"

Med tillhörande CV helt utan att det framgår hur ens kompetens matchar den utlysta tjänsten.

Min avsikt var inte att tala om någon över hens huvud, utan jag ifrågasatte mer att det dräller av jobb om man har vissa preferenser (typ en trasig kropp), inte kan ta vilket jobb som helst, inte har utbildning/erfarenhet i det fält en vill arbeta, samt är 60+.

Vill samtidigt inte framstå som pessimist, såklart. Kontakter är nog det mest gångbara sättet i detta läget, troligen mkt viktigare än ett starkt CV.
Jag har inga som helst kontakter. I Sverige jobbade jag inom media och den branschen är ytterst svår att få jobb i.

Min utbildning är väldigt passé. Gick i skolan på 80-talet🤣

Att bli uppsagd från jobbet i min ålder tar på måendet. Chansen att få något nytt är ju låg. Jag vill jobba. Hade jag klarat lagerjobb så hade jag direkt kunnat få ett nytt jobb.

Jag tror att jag kan få färdtjänstjobb igen. Problemet är att det inte finns heltider. Med en timlön på 12€ behövs alla timmar man kan få.

Heja Vägverket. Det är ju bara augusti... :meh:

Förra året slog de vägrenarna och länsvägens lupiner i september, så de var säkra på att de hunnit fröa av sig. Nu ikväll slår de. Men luinerna har fröat av sig för läääänge sen.

Heja Vägverket. Det är ju bara augusti... :meh:

Förra året slog de vägrenarna och länsvägens lupiner i september, så de var säkra på att de hunnit fröa av sig. Nu ikväll slår de. Men luinerna har fröat av sig för läääänge sen.
Tjatar lite. Vägverket försvann för massor med år sen (tyvärr, det var mycket bättre som Vägverket och Banverket) och är nu Trafikverket.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
60 61 62
Svar
1 232
· Visningar
54 017
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 457
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 384
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
609

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka