Störiga saker vi stör oss på, del 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har precis köpt ett par riktigt sköna tränings/mjukisbyxor... de är loose fit så snöret i midjan behöver knytas. Snöret har öppningarna på insidan.

VARFÖR har de då satt dit stenhårda ändbitar på snörena?! :arghh: De petar rakt in i naveln och gör skitont :rage: :down:

(ja, jag har gjort knutar på snörena nu och klippt bort det hårda)

Känslan av att allting ska lösas med quick-fix just nu. Företag vill inte investera och bygga någonting långsiktigt, de vill ha resultat på nästa kvartalsrapport. Företag och influencers kör plattityder och fåniga sätt att skapa engagemang för att få spridning i stället för att bygga upp något som folk genuint är intresserade av. Såg precis ett vårdföretag som lockade med att de kan skriva ut ”viktminskningstabletter” som egentligen är till för diabetes. En annan reklam med rubriken ”Är du trött på VAB?” och så reklam för tillskott som tydligen ska göra susen, med bilder på glada och friska barn.

Är det bara jag som har känslan av att vi är och petar på symptom hela tiden? Vill höra att det är enkelt, går snabbt. Fast att ingenting i livet faktiskt fungerar så. Jag börjar ledsna på att vi bara hoppar på ytan hela tiden i stället för att ta oss tid och göra det arbete som krävs i livet.

Senast ändrad:
Känslan av att allting ska lösas med quick-fix just nu. Företag vill inte investera och bygga någonting långsiktigt, de vill ha resultat på nästa kvartalsrapport. Företag och influencers kör plattityder och fåniga sätt att skapa engagemang för att få spridning i stället för att bygga upp något som folk genuint är intresserade av. Såg precis ett vårdföretag som lockade med att de kan skriva ut ”viktminskningstabletter” som egentligen är till för diabetes. En annan reklam med rubriken ”Är du trött på VAB?” och så reklam för tillskott som tydligen ska göra susen, med bilder på glada och friska barn.

Är det bara jag som har känslan av att vi är och petar på symptom hela tiden? Vill höra att det är enkelt, går snabbt. Fast att ingenting i livet faktiskt fungerar så. Jag börjar ledsna på att vi bara hoppar på ytan hela tiden i stället för att ta oss tid och göra det arbete som krävs i livet.
Men gud vilka otäcka exempel.

Och ja, jag har också haft lite samma känsla. Det är bara "här och nu" som räknas.

Men gud vilka otäcka exempel.

Och ja, jag har också haft lite samma känsla. Det är bara "här och nu" som räknas.

Visst är dom, jag ramlade över båda reklamerna inom loppet av några minuter och kände bara att men nu får väl folk ändå ge sig?! Barn blir sjuka. Vikt i sig är inte farligt så det känns obehagligt att ett vårdföretag ens skriver om det, som dessutom skyltar med avtal med den offentliga vården. Dessutom lockar med läkemedel nej fy fan, så vidrigt. En värld av snabba lösningar, snabb belöning, på bekostnad av vad som helst :down:

Och en sak till som stör mig!
Vi ska byta fönster. Skulle hänt i våras men blev uppskjutet till nu i september. Utan att de hörde av sig, utan jag fick ringa och fråga. Det är störigt.

Det som är mest störigt är att det är jag som beställt jobbet, jag som skött all kontakt och jag som är den som tar alla beslut. Ändå mailar och ringer de min man! Jag kan ringa upp, de säger "vi hör av oss imorgon" och då ringer de honom! Trots att han har sagt att han inte alltid kan svara pga jobbet och hänvisar till mig. Nä, då mailar de min man istället.

Åååh vad irriterad jag blir!

Något jag alltid undrar över, diabetesläkemedlet som är viktminskning, får man verkligen ut det utan recept? Annars hur kan läkare skriva ut det? Eller går det att köpa otc men då inte går på högkostnaden.

Något jag alltid undrar över, diabetesläkemedlet som är viktminskning, får man verkligen ut det utan recept? Annars hur kan läkare skriva ut det? Eller går det att köpa otc men då inte går på högkostnaden.
Det verkar blivit jättevanligt att läkare skriver ut för viktminskning. Jag trodde det var vanliga läkare + något genast uppkommet privatappföretag men kan ha fel:confused: Att vanliga läkare får skriva ut det numera för även viktminskning

Nånting har sprungit genom hästhagen så stolpe och trådar ligger ner. Har inte tid att idag utan bytt hage över natten och i morgon när jag ska åka med Eckerölinjen och skaldjursfrossa får de stå inne. Reparera hage blir tisdag. :mad:

Och ja, de stora rymde ca 1 km, shettisen vågade inte följa efter då det fortfarande var ström på trådarna. Kändes som jag hade hela åkern i stövlarna när jag gensköt dem efter att en granne gav mig skjuts, ledde hem dem i ett spännband genom rapsfält och rapsstubb. Dvs, jag ledde en i en nödgrimma av spännbandet och den andra följde snällt med.

Lagom till att jag åkt därifrån hittas det en massa goliatmusseron precis där jag varit och gått någon vecka tidigare, men då syntes de inte till. Jag har faktiskt aldrig sett någon goliatmusseron alls, fast jag rört mig i skogar där de borde kunna finnas, men man ska ju vara där rätt tid också. Även om det är lite bittert att precis ha missat det så betyder detta dock att de kanske finns där nästa år också, och kanske hinner jag se dem då. Den som lever får se.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
59 60 61
Svar
1 206
· Visningar
52 563
Senast: clusia
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 444
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 374
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
603

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka