Störiga saker vi stör oss på, del 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har aldrig i mitt liv försökt sååååå mycket att få bruna ben en sommar och då har jag lätt att bli brun :confused:

Att vår diskmaskin gått sönder och har en reparationskostnad på 7700:- förutsatt att husets säljare inte har en papperslapp på garantin på 10 år, vilket känns hopplöst. Service på telefon gav oss dessutom fel information om att vi skulle ha besiktningsprotokollet som garanti så nu har vi letat fram det inför service, och får nu kanske dubbla servicekostnader för att vi avböjt service i väntan på svar om garantipapper. Samtidigt som tvättmaskinen är inne på sin sista vers och hunden behöver en tandoperation för 12 papp. Blöööööörk.

Vi kunde lösa det genom att gå till försäljaren av diskmaskinen och uppge de förra ägarnas namn så hittade de kvittot i sina system och vi fick diskmaskinen lagad på garantin. Men det kan ha varit en ovanligt välvillig återförsäljare.

Klantiga jag flyttade en skohylla för att städa bakom den. När jag skulle ställa tillbaka den så gick det trögt. Jag fattade inte varför det var så trögt så jag bara tog i lite mer...det var en elkontakt bakom som tog emot. Så nu måste jag ha ut en elektriker som fixar tillbaka kontakten i rätt läge. Startkostnad 70€.

Bifogade filer

• 20230824_200841.webp
    20230824_200841.webp
    31,5 KB · Visningar: 50
Kaffet är slut. Jag var för trött pga av hettan (över 30 grader) så jag orkade inte köpa mer kaffe. Tänkte att jag har ju te hemma så det räcker nog. Och nu borde jag ta mig till affären och köpa kaffe men "orkar" inte. Dålig ork. Försöker peppa mig att åka till gymmet och då kan jag handla efter gymmet.

Min trötthet är inte normal.

Kaffet är slut. Jag var för trött pga av hettan (över 30 grader) så jag orkade inte köpa mer kaffe. Tänkte att jag har ju te hemma så det räcker nog. Och nu borde jag ta mig till affären och köpa kaffe men "orkar" inte. Dålig ork. Försöker peppa mig att åka till gymmet och då kan jag handla efter gymmet.

Min trötthet är inte normal.
Jag glömde köpa kaffe igår (hur man kan glömma det) så bara ge sig ut ta bilen och åka 2 mil till närmsta affär.
:crazy:

Företag som döper sina modeller efter kända kvinnor.

Alltså jag vet inte. Jag tycker att det är toppen att kvinnors arbete och insatser för världen uppmärksammas, hyllas och sprids.
Däremot kryper det i mig när jag ser företag (oftast smyckeföretag) döpa sina alster efter kända kvinnor som oftast har noll och inget med smycken i sig att göra.
Det känns som en så otroligt ful profitering eftersom det i grund och botten bara handlar om att sälja sina produkter med draghjälp av någon annans namn och arbete.

Jag älskar tanken på att till exempel döpa en bro efter en kvinnlig civilingenjör eller att döpa ett fartyg efter en kvinnlig kapten men att döpa sina örhängesmodeller efter en kvinnlig fysiker som aldrig ens bär smycken känns så himla fel.

Mensen from hell.
Är på festival och var ju såklaaart tvungen att få menshelvetet innan vi åkte hit. Varför inte liksom. Vi bor i husvagn och jag har ett, ETT par byxor med mig. Det har fungerat bra ändå med menskopp tills nu. Då tar jag ändå tranexamsyra men självklart ska skiten börja läcka deluxe när vi ska gå 30 min tillbaka till campingen mitt i natten. Det ska ju såklart bli en jäkla syndaflod istället för normal mängd. Så ja, nu sitter jag här med nersölade jeans och trosor (var jag så smart att jag tog med extra trosor till toan? Nej, såklart inte. ) och undrar vad i hela helvete jag gör nu? Spolar av skiten och torkar i husvagnen (måste ju gå tillbaka) eller vad? Åker hem i morgon men lär ju ha byxor på mig då.

Mensen from hell.
Är på festival och var ju såklaaart tvungen att få menshelvetet innan vi åkte hit. Varför inte liksom. Vi bor i husvagn och jag har ett, ETT par byxor med mig. Det har fungerat bra ändå med menskopp tills nu. Då tar jag ändå tranexamsyra men självklart ska skiten börja läcka deluxe när vi ska gå 30 min tillbaka till campingen mitt i natten. Det ska ju såklart bli en jäkla syndaflod istället för normal mängd. Så ja, nu sitter jag här med nersölade jeans och trosor (var jag så smart att jag tog med extra trosor till toan? Nej, såklart inte. ) och undrar vad i hela helvete jag gör nu? Spolar av skiten och torkar i husvagnen (måste ju gå tillbaka) eller vad? Åker hem i morgon men lär ju ha byxor på mig då.
Självklart är det bara toabås utan tvättställ, så tvättstället är utanför och duscharna på andra sidan badrummet.

Självklart är det bara toabås utan tvättställ, så tvättstället är utanför och duscharna på andra sidan badrummet.
Sagt och gjort, byxorna är avspolade och blöta :/ Inte kul att ta på sig och gå till husvagnen med men vad fasen gör man? Tur att det är mörkt ute. Kl är halv två på natten men givetvis ska halva landet känns det som, in i badrummet precis just nu 😤😤

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
59 60 61
Svar
1 206
· Visningar
52 573
Senast: clusia
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 444
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 374
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
603

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVI
  • Whamageddon 2024
  • Secret Santa 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat