Störiga saker vi stör oss på, del 29

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bifogade filer

• IMG_4888.webp
    IMG_4888.webp
    4 KB · Visningar: 71
Jag stör mig på vissa personer i ett spel jag spelar. Vi har spelat ihop i många år och många av oss har även blivit vänner utanför spelet. Men nu smyger det fram en del smyg-rasistiska åsikter från en del personer. Det är inget som är skrivet rakt ut, utan det är bara sådana där halv-diskreta kommentarer lite i förbifarten. Bland annat så är det kommentarer om "de som inte är födda här i sverige", tack för den liksom! :grin: (Om någon här inte redan vet det så är jag adopterad)

Vi har en norsk och en finlandssvensk i kvarteret också. Men inget av det som sägs gäller ju oss 🙄 Jag är så fruktansvärt trött på alla kommentarer i stil med "fast du är ju svensk/fast du är ju typ född här/men inte såna som du". Vadå "typ född här"? Antingen så är man född här eller så är man det inte, det är inte mycket svårare än så (jag vet att det finns undantag där födelseort av någon orsak inte är fastställd/kan fastställas men det är inte det jag syftar på här).

Ytterligare ett störningsmoment är att nämnda personer sitter på rollerna som ledare men inte klarar av att föra en konversation där alla inte är överens och inte klarar av att ta beslut. En gång när flera personer drog åt olika håll sa jag "X, nu är det delade meningar om hur vi ska göra så jag tycker att du i rollen som ledare får gå in och ta ett beslut, så att vi alla kan jobba mot samma mål". Då svarar personen "ja, jag tycker att de som vill göra Y kan göra det och de som vill göra Z kan göra det" :banghead: :banghead: :banghead:

Enda anledning till att jag inte redan lämnat är för att resten av kvarteret är bra och för att många av dem blivit mer än bara vänner i ett spel.

Jag blir tokig på alla dåliga sökmotorer som finns! Håller på att leta nya sandaler och för att slippa få upp såna som inte finns kvar i min storlek har jag angett storlek som ett av filtrena. Då är det rimligt att förvänta sig att få upp skor i rätt storlek. Icke. Flera av de snygga skorna jag tittade på fanns inte kvar i min storlek:mad:

Många sökmotorer föreslår helt andra saker än de man letar efter. Jag fattar inte grejen, vill man göra folk irriterade och kanske leta i en annan butik istället? Varför inte visa det som efterfrågas och få intresserade kunder istället?

Välmenande kompis frågar ofta "har du fått jobb än?". Neeeeeeej, hade jag fått jobb hade jag berättat det. Det är bara störigt att hon frågar. Jag borde inte störa mig men jag blir irriterad. Och nästa ömma tå : "hur går det med viktminskningen?". Tja, jag går bara hemma och har tråkigt. Och det är inte någon supermetod för viktminskning. Blä. Livet suger.

Fått mail från arbetsförmedlingen som påstår att de har försökt ringa mig vilket är en ren lögn. Inga missade samtal. Det stör mig. Myndigheter som ljuger...Och jag kunde välja om jag vill få mail eller brev som kontaktform och jag kryssade i brev. Ändå skickar de mail.

Välmenande kompis frågar ofta "har du fått jobb än?". Neeeeeeej, hade jag fått jobb hade jag berättat det. Det är bara störigt att hon frågar. Jag borde inte störa mig men jag blir irriterad. Och nästa ömma tå : "hur går det med viktminskningen?". Tja, jag går bara hemma och har tråkigt. Och det är inte någon supermetod för viktminskning. Blä. Livet suger.

Fått mail från arbetsförmedlingen som påstår att de har försökt ringa mig vilket är en ren lögn. Inga missade samtal. Det stör mig. Myndigheter som ljuger...Och jag kunde välja om jag vill få mail eller brev som kontaktform och jag kryssade i brev. Ändå skickar de mail.
Och jag ringde till arbetsförmedlingen och frågade vad de ville. Trots att jag har anmält mig online och det överallt står att det räcker så sa personen att jag måste gå dit personligen. Öppettider må,ti, och torsdag 08.00-11.00

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
58 59 60
Svar
1 199
· Visningar
52 093
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 444
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 374
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
603

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka