Störiga saker vi stör oss på, del 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick ett jättelångt tack-mail typ wall of text om min förträfflighet när jag slutade hos en större internationell modedesigner.

Bara att det i första raden stod

”Dear Anna, we cannot thank your enough for….”

Jag heter inte Anna ;) (och ingen annan på företaget hette det heller. Inget som arbetat där har någonsin lystrat till namnet Anna”.
Tja. Anna, Victoria, Pernilla, något sådant var det väl, något som låter relativt svenskt, tänkte de kanske :D
Jag blev en gång kallad Mette av en person på ett av mina första sommarjobb, innan jag vågade påpeka att jag inte heter Mette. Mitt namn är inte ens något liknande :rofl:

Det är precis samma hemma hos mig. Semestern regnade bort medan gräsmattan och ogräset växte. Nu är jag tillbaka på jobbet sen i måndags. Fint väder idag men det kommer säkert börja regna tills jag kommer hem. Tomten har aldrig sett så misskött ut som i år😔
Jag bröt handleden i maj och kan fortfarande inte starta gräsklipparen. Har kört lite grann vid dörren och där jag parkerar bilen med trimmer, resten växer hej vilt.
Hoppas på att kunna köra av i oktober.

Är plast veganskt? :confused: Det är väl en definitionsfråga antar jag, det var ju inga människor som dödade dinosaurierna som blev olja.
Oftast olja eller naturgas men går att göra på annat med.

Jag kan inte komma på att jag någonsin sett en vegan avstå plast för att det skulle vara icke-veganskt utan mer pga miljö och då är det inte direkt pga veganismen de avstår. Men det finns folk till allt.

Är plast veganskt? :confused: Det är väl en definitionsfråga antar jag, det var ju inga människor som dödade dinosaurierna som blev olja.
Det spelar ju ingen roll om ett djur blivit dödat av människor eller inte, allt som kommer från djur som t ex ull och även honung räknas som icke-veganskt.

Hissarna på Stockholm Central. Jag vet inte om de skiter i att reparera dem eller om de går sönder direkt och borde bytas ut, men det är alltid samma hissar som är trasiga och det är ett h-vete att släpa på en tung väska och en mamma som går med kryckor och har svårt med trappor. Finns inte ens rulltrappa som alternativ när man ska ner på perrongen utan bara dessa eländig trappor. 🤬

Hissarna på Stockholm Central. Jag vet inte om de skiter i att reparera dem eller om de går sönder direkt och borde bytas ut, men det är alltid samma hissar som är trasiga och det är ett h-vete att släpa på en tung väska och en mamma som går med kryckor och har svårt med trappor. Finns inte ens rulltrappa som alternativ när man ska ner på perrongen utan bara dessa eländig trappor. 🤬
Det är dessutom väldigt obehagligt när det bara finns rulltrappa att tillgå när man ska upp från perrongen. Vid ett tillfälle tappade mamma balansen och föll baklänges i rulltrappan, jag fick panik och skrek till när jag försökte hjälpa henne och sprang upp och ner utan att hitta någon nödstopp!

Jag var livrädd att hon skulle fastna med kläderna i rulltrappan medan den var igång och försökte lyfta upp henne bakifrån innan vi skulle vara uppe men orkade inte. Som tur var kom snabbt ett par stora vakter springande och hjälpte oss men även de hade problem med att få stopp på rulltrappan och sedan lyfta henne på fötter igen. Det är trångt! Tack och lov hade hon inte skadat sig från fallet men jag blir alltid nervös när hon ska åka efter det. Det är inte lätt att bli gammal och ha nedsatt rörlighet. 😟

Senast ändrad:
Det är dessutom väldigt obehagligt när det bara finns rulltrappa att tillgå när man ska upp från perrongen. Vid ett tillfälle tappade mamma balansen och föll baklänges i rulltrappan, jag fick panik och skrek till när jag försökte hjälpa henne och sprang upp och ner utan att hitta någon nödstopp!

Jag var livrädd att hon skulle fastna med kläderna i rulltrappan medan den var igång och försökte lyfta upp henne bakifrån innan vi skulle vara uppe men orkade inte. Som tur var kom snabbt ett par stora vakter springande och hjälpte oss men även de hade problem med att få stopp på rulltrappan och sedan lyfta henne på fötter igen. Det är trångt! Tack och lov hade hon inte skadat sig från fallet men jag blir alltid nervös när hon ska åka efter det. Det är inte lätt att bli gammal och ha nedsatt rörlighet. 😟

Vet inte om ni var på väg från pendeln till t-banan men jag vet att de har haft stora problem med just den biten eftersom det som köptes var dimensionerat för köpcenter och inte klarar av trafiken av resenärer så de får lagas regelbundet.

Vet inte om ni var på väg från pendeln till t-banan men jag vet att de har haft stora problem med just den biten eftersom det som köptes var dimensionerat för köpcenter och inte klarar av trafiken av resenärer så de får lagas regelbundet.
Nej, vi tar rulltrappa eller hiss upp till parkeringen på Klarabergsviadukten.

Hela domartornet är nymålat. Med två olika fabrikat av falu rödfärg 😂🙈

Gör om gör rätt 🙃

IMG_7200.webp

Jag håller på att sälja sadel. Har en person som jag vet vem det är från andra hästsammanhang som vill köpa den. Det känns bra och jag är helt säker på att sadeln komma vara såld inom en vecka eller så. Men. Vi behöver lösa överlämning och bor ca 1 h från varandra. Nu har 3 bokade tillfällen för detta ställts in på grund av olika anledningar. Helt ok och vettiga anledningar.

Så nu blir sadeln inte såld innan helgen vilket innebär att jag inte har de pengarna när det är installningsdag på lokala hästaffären. Väldigt störigt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
59 60 61
Svar
1 200
· Visningar
51 739
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 444
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 374
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
603

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka