Störiga saker vi stör oss på, del 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Baksäteschaufförer. :crazy:
Om du inte varit i den aktuella staden på sisådär 40 år, och det byggts ett relativt stort antal nya vägar sedan dess, chauffören har tittat noggrant på kartan innan ni åkte, och har också gps. Då är det kanske inte helt genomtänkt att hysteriskt ropa "vi är på fel sida om ån!" i vart och vartannat vägskäl. :confused:
Det är kanske heller inte helt relevant att därifrån baksätet ropa "du måste backa mycket längre!!!" då du inte har någon spegel att titta i för att se att ni har kanske 20 cm plats bakom er, och chauffören nu håller på att köra lite framåt för att manövrera sig rätt på den trånga parkeringen.

Herregud. Jag ska aldrig mer köra bil med passagerare. :meh:

Om du inte varit i den aktuella staden på sisådär 40 år, och det byggts ett relativt stort antal nya vägar sedan dess, chauffören har tittat noggrant på kartan innan ni åkte, och har också gps. Då är det kanske inte helt genomtänkt att hysteriskt ropa "vi är på fel sida om ån!" i vart och vartannat vägskäl. :confused:
Det är kanske heller inte helt relevant att därifrån baksätet ropa "du måste backa mycket längre!!!" då du inte har någon spegel att titta i för att se att ni har kanske 20 cm plats bakom er, och chauffören nu håller på att köra lite framåt för att manövrera sig rätt på den trånga parkeringen.

Förlåt zkrattemoijen, den pazzageraren hade fått gå hem

Den här bukereklamen stör jag mig på - väldigt.... :cautious:

Screenshot (288).webp

Du har just beskrivit övningskörningen när jag hade mamma som handledare... det fungerade INTE bra! :rofl:

Plus att mamma var en bedrövligt dålig förare, tyvärr något som varit genomgående för mina närmaste släktingar förutom yngsta mostern. Att åka bil med morfar, mormor (hon varvade Saaben vid rödljusen och körde som en biltjuv!) samt äldsta moster var inget för de veka. Plus att åka på semester med morfar gjorde att vi tre äldsta kusiner skaffade ett ordentligt förråd av svordomar :angel:

Att vår diskmaskin gått sönder och har en reparationskostnad på 7700:- förutsatt att husets säljare inte har en papperslapp på garantin på 10 år, vilket känns hopplöst. Service på telefon gav oss dessutom fel information om att vi skulle ha besiktningsprotokollet som garanti så nu har vi letat fram det inför service, och får nu kanske dubbla servicekostnader för att vi avböjt service i väntan på svar om garantipapper. Samtidigt som tvättmaskinen är inne på sin sista vers och hunden behöver en tandoperation för 12 papp. Blöööööörk.

Att vår diskmaskin gått sönder och har en reparationskostnad på 7700:- förutsatt att husets säljare inte har en papperslapp på garantin på 10 år, vilket känns hopplöst. Service på telefon gav oss dessutom fel information om att vi skulle ha besiktningsprotokollet som garanti så nu har vi letat fram det inför service, och får nu kanske dubbla servicekostnader för att vi avböjt service i väntan på svar om garantipapper. Samtidigt som tvättmaskinen är inne på sin sista vers och hunden behöver en tandoperation för 12 papp. Blöööööörk.
Varför inte köpa en ny då för mindre än 7700kr och få all garanti på nytt?

Jag stör mig på när det står att en vara är tillverkad av veganskt läder. Det säger endast att det inte är äkta läder. INGET om VAD det faktiskt är tillverkat av för material! Är det plast? Är det växtbaserat? I mitt fall är det en necessär som jag funderar på att beställa online. Frågan är om jag kommer få hem en necessär i plast? Eller om den är gjord i ett trevligare material?

Jag har inget emot veganska alternativ som ser ut som läder, men jag vill veta vad det är jag köper så att jag inte får hem nåt som mest är gjort av plast.

Kolla efter kampanjer och köp ny diskmaskin omgående och börja leta efter en tvättmaskin. När särbon köpte ny tvättmaskin för något år sedan inväntade han en kampanj och betalade kring 5000kr för en stor maskin av bra märke.

Edit: Diskmaskinen hittade han en billig här nere... dvs hans älskade flickvän fick agera transportör :cautious: :laugh:

Jag stör mig på när det står att en vara är tillverkad av veganskt läder. Det säger endast att det inte är äkta läder. INGET om VAD det faktiskt är tillverkat av för material! Är det plast? Är det växtbaserat? I mitt fall är det en necessär som jag funderar på att beställa online. Frågan är om jag kommer få hem en necessär i plast? Eller om den är gjord i ett trevligare material?

Jag har inget emot veganska alternativ som ser ut som läder, men jag vill veta vad det är jag köper så att jag inte får hem nåt som mest är gjort av plast.

Står det veganskt läder utgår jag ifrån att det är plast faktiskt.

Torka aldrig bort spindelväv I taket. Aldrig. Jag upprepar, torka aldrig bort spindelväv I taket. Eller väggar för den delen. Eländet började när jag behövde byta batterier i väggklockan. Väggen var ljusare under klockan så jag (IDIOT) testade om det gick att torka runt klockan. Ja jag är en idiot. Det gick ju sådär. I min iver att få väggen att hålla samma färg så fortsatte jag att torka. Big mistake. Insåg att väggen har en fet film av avgaser. När jag stod på stegen och torkade såg jag spindelväv. Och testade lite...Så nu måste jag måla om taket. Jippie liksom. Jippie.

Mina nya byxor som jag tyckte sitter jättebra, gör inte det... På nått sätt blir det lite pösigt i fram/mitt i grenen och om de kasar ner minsta lilla skaver/nyper sömmarna mig så det blir köttsår på framsida överkant av lårfettet.

Efter sex timmar rörligt stalljobb igår kan jag knappt gå!! Det skaver och svider så in i helvete!! :arghh: :arghh: :arghh:
Slabbat på med Idominsalva och hoppas på lugn dag på jobbet. (Ja, jag har bytt byxor nu.)

Aldrig varit med om maken!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
58 59 60
Svar
1 196
· Visningar
51 409
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 441
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 374
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
600

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka