Störiga saker vi stör oss på, del 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mina nya byxor som jag tyckte sitter jättebra, gör inte det... På nått sätt blir det lite pösigt i fram/mitt i grenen och om de kasar ner minsta lilla skaver/nyper sömmarna mig så det blir köttsår på framsida överkant av lårfettet.

Efter sex timmar rörligt stalljobb igår kan jag knappt gå!! Det skaver och svider så in i helvete!! :arghh: :arghh: :arghh:
Slabbat på med Idominsalva och hoppas på lugn dag på jobbet. (Ja, jag har bytt byxor nu.)

Aldrig varit med om maken!
Jag hatar när ens kläder sviker en. En sak om man är medveten från förut att de sitter lite sådär, och kan vara obekväma om man rör sig mycket, men när de lyckas vara obekväma och skava på de mest otänkbara sätt så känns det som ett svek.

Jag hade ett par tights som man var tvungen att vara väldigt noga med hur de satt, annars lyckades de korva sig och nypa/skava en i knävecken.

Mansbäbisar.
Så less på gubbar som är helt handfallna och bara antar att ngn annan ska lösa saker åt dom pga att de helt saknar förmågan att ta tag i sig själv. Och direkt en sätter minsta press på dom så blir de martyrer och snyftar fram en story om hur synd det är om dom. Jag är ledsen men IDGAF. Lös det bara!?
JA! Håller så med.
Jag är så sjukt trött på om män som kör med raka puckar och som tar ansvar- i helvete heller.

Jag hatar när ens kläder sviker en. En sak om man är medveten från förut att de sitter lite sådär, och kan vara obekväma om man rör sig mycket, men när de lyckas vara obekväma och skava på de mest otänkbara sätt så känns det som ett svek.

Jag hade ett par tights som man var tvungen att vara väldigt noga med hur de satt, annars lyckades de korva sig och nypa/skava en i knävecken.
Ja, jag kan inte riktigt greppa vad som är felet heller och det är frustrerande! De är inte försmå, kanske lite pösiga men inte sjutton ska de äta upp mig för det.
Tänkte att jag kanske hade fel trosor och det blev nått skarv på skarv men jag använde mina rejäla bomulls tanter.

Så besviken! Byxorna sitter toppen överallt annars och snygga. Nu skaver det ju så klart av mina vanliga byxor pga köttsår, men inte ens det är på långa vägar så illa som det var igår. Står, går och sitter bredbent men det går att pina sig igenom dagen.

Ja, jag kan inte riktigt greppa vad som är felet heller och det är frustrerande! De är inte försmå, kanske lite pösiga men inte sjutton ska de äta upp mig för det.
Tänkte att jag kanske hade fel trosor och det blev nått skarv på skarv men jag använde mina rejäla bomulls tanter.

Så besviken! Byxorna sitter toppen överallt annars och snygga. Nu skaver det ju så klart av mina vanliga byxor pga köttsår, men inte ens det är på långa vägar så illa som det var igår. Står, går och sitter bredbent men det går att pina sig igenom dagen.
Ibland kan det helt enkelt vara en taskig kombination av passform och material :down:

Puh. 🥵

Står återigen på stegen i sovrummet, maskar lister, klättrar upp och ner, målar en klutt, klättrar ner och ställer ifrån mig färgen och klättrar upp för att ta bort tejpen. Luktar illa och jag svettas. Ska bara pausa lite, måla ett par meter till och sedan sluta för idag, måste ju gå att sova här sen. :crazy:

Nu kommer det en jävla lång rant ...

Jag stör mig på att folk är så jävla mesigar.

En av mina kollegor ska sluta, hon sa upp sig i förra veckan. Vi är 3 kvinnor av 15. Så resten är män, såna som ni vet både klarar raka puckar och är ansvarstagande och yada yada. Hon har jobbat i 12 år vilket är nästan längst av alla och jag överdriver inte när jag säger att hon är en av grundpelarna för att det här företaget ska rulla. Hon har varit barnledig i två omgångar och båda gångerna har hon ersatts av minst 2 personer. Så en extremt duktig och värdefull medarbetare.

När hon sa upp sig gick följande mejl ut:

"Rubrik: Namn....
Hej,
Namn har fått nytt jobb och kommer att sluta hos oss.

Sista arbetsdag för namn blir datum
"

Detta mejl läses i ljuset av ett som samma människa skickade precis innan

"Reflektion fotboll..
Synd med matchen idag, men i efterhand kommer vi nog tycka ett WM-brons är ganska bra också…
I dag gick vårt nyhetsbrev ut och x st har laddat ned vårt xxxx. Vanligtvis är det ca x*2 st som laddar ned xxxx direkt då vi skickat ut det.

Var det fotbollsmatchen som i stället drog till sig uppmärksamheten
?"

Jag blev asförbannad och frågade direkt hur man kan skicka ett sånt mejl när en av de viktigaste på företaget ska sluta, lägga mer tid och omsorg om nån jävla fotboll.

Summan är att snubben som skrev mejlet går till hon som sagt upp sig och sa att "han fick cirkus på sig direkt" men det var ett informationsmejl som han ville få ut snabbt och att ingen annan reagerat. Så jag är en hystering kärring som reagerar och han har inte gjort det minsta fel. Jag VET alltså att i princip alla andra undrar vad fan som hänt och om de är skitsura på hon som sagt upp sig....ingen har sagt så mycket som flasklock - de är rädda för dålig stämning osv

Raka puckar och män som är så jävla ärliga jämt - eller klenmesar som är rädda för dålig stämning

Hur svårt hade det varit att skriva ett mejl med lite mer innehåll än det med fotbollen? Vilket var viktigast? Själv trodde jag karln var full

Nu kommer det en jävla lång rant ...

Jag stör mig på att folk är så jävla mesigar.

En av mina kollegor ska sluta, hon sa upp sig i förra veckan. Vi är 3 kvinnor av 15. Så resten är män, såna som ni vet både klarar raka puckar och är ansvarstagande och yada yada. Hon har jobbat i 12 år vilket är nästan längst av alla och jag överdriver inte när jag säger att hon är en av grundpelarna för att det här företaget ska rulla. Hon har varit barnledig i två omgångar och båda gångerna har hon ersatts av minst 2 personer. Så en extremt duktig och värdefull medarbetare.

När hon sa upp sig gick följande mejl ut:

"Rubrik: Namn....
Hej,
Namn har fått nytt jobb och kommer att sluta hos oss.

Sista arbetsdag för namn blir datum
"

Detta mejl läses i ljuset av ett som samma människa skickade precis innan

"Reflektion fotboll..
Synd med matchen idag, men i efterhand kommer vi nog tycka ett WM-brons är ganska bra också…
I dag gick vårt nyhetsbrev ut och x st har laddat ned vårt xxxx. Vanligtvis är det ca x*2 st som laddar ned xxxx direkt då vi skickat ut det.

Var det fotbollsmatchen som i stället drog till sig uppmärksamheten
?"

Jag blev asförbannad och frågade direkt hur man kan skicka ett sånt mejl när en av de viktigaste på företaget ska sluta, lägga mer tid och omsorg om nån jävla fotboll.

Summan är att snubben som skrev mejlet går till hon som sagt upp sig och sa att "han fick cirkus på sig direkt" men det var ett informationsmejl som han ville få ut snabbt och att ingen annan reagerat. Så jag är en hystering kärring som reagerar och han har inte gjort det minsta fel. Jag VET alltså att i princip alla andra undrar vad fan som hänt och om de är skitsura på hon som sagt upp sig....ingen har sagt så mycket som flasklock - de är rädda för dålig stämning osv

Raka puckar och män som är så jävla ärliga jämt - eller klenmesar som är rädda för dålig stämning

Hur svårt hade det varit att skriva ett mejl med lite mer innehåll än det med fotbollen? Vilket var viktigast? Själv trodde jag karln var full
Så olika perspektiv. På mitt jobb brukar det gå till så att man undrar var X är, hen har inte synts till på några dagar?
Ja hen har slutat, brukar någon veta :crazy:
Ibland dyker det upp någon ny person, och man får själv gå fram och fråga om man tror att det är en ny anställd, inte en mekaniker eller besökare :meh:

Så olika perspektiv. På mitt jobb brukar det gå till så att man undrar var X är, hen har inte synts till på några dagar?
Ja hen har slutat, brukar någon veta :crazy:
Ibland dyker det upp någon ny person, och man får själv gå fram och fråga om man tror att det är en ny anställd, inte en mekaniker eller besökare :meh:
Sannerligen olika, men vi är bara 15 stycken så det hade inte riktigt funkat
Här har det skrivits långa härliga tackramsor när folk ska sluta. Utom denna gång.

Hej och välkomna till dagens avsnitt av Famous Last Words som har undertiteln "Det händer ju fortfarande inget". Idag ska vi få prata med Yeah but, som ser ut som en vinröd skinnfåtölj. Vad hände?

Ja men det var ju första chansen att sola på över en månad så ...

Err, du gjorde inte som jag som tog på mig byxorna fram och bak (resårmidja) och sedan tyckte passformen var kass och skavde.

I juni hade det varit konstigt - men mycket tillfredsställande - att klippa långt gräs. Här var det mest brunt och dött då.

Nu klipper man och två dagar senare är gräset vilt igen.

Förvisso hade jag inte klagat just juni detta år på lite gräsklippning...! Men det har hänt andra år att entusiasmen varit begränsad när semestern börjar vid midsommar och gräset inte blivit klippt en enda gång för säsongen. Just nu är det fyra veckors o-klippning av vilt växande gräs (samt motsvarande o-rensning av vilt växande ogräs) som det kämpas med att återta kontrollen över, innan nästa monsunregn. :crazy:

Står det veganskt läder utgår jag ifrån att det är plast faktiskt.

Samma här. Tycker att det i princips alltid är detta som gäller:

Är något gjort i ett växtbaserat eller på annat sätt bra material är det i regel väldigt tydligt beskrivet exakt vad det innehåller och varför det är så bra.

Vill man dölja att det är plast så skriver man "veganskt xxx"

Det är precis samma hemma hos mig. Semestern regnade bort medan gräsmattan och ogräset växte. Nu är jag tillbaka på jobbet sen i måndags. Fint väder idag men det kommer säkert börja regna tills jag kommer hem. Tomten har aldrig sett så misskött ut som i år😔

Samma här. Tycker att det i princips alltid är detta som gäller:

Är något gjort i ett växtbaserat eller på annat sätt bra material är det i regel väldigt tydligt beskrivet exakt vad det innehåller och varför det är så bra.

Vill man dölja att det är plast så skriver man "veganskt xxx"
Är plast veganskt? :confused: Det är väl en definitionsfråga antar jag, det var ju inga människor som dödade dinosaurierna som blev olja.

Sannerligen olika, men vi är bara 15 stycken så det hade inte riktigt funkat
Här har det skrivits långa härliga tackramsor när folk ska sluta. Utom denna gång.

Jag fick ett jättelångt tack-mail typ wall of text om min förträfflighet när jag slutade hos en större internationell modedesigner.

Bara att det i första raden stod

”Dear Anna, we cannot thank your enough for….”

Jag heter inte Anna ;) (och ingen annan på företaget hette det heller. Inget som arbetat där har någonsin lystrat till namnet Anna”.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
59 60 61
Svar
1 200
· Visningar
51 800
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 444
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 374
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
603

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka