Störiga saker vi stör oss på, del 38

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 959
  • Visningar Visningar 90 303
Ja. Jag vaknade precis, efter att ha blivit utskälld :crazy: Av en person jag aldrig träffat, och för saker jag inte gjort. Men ändå hade han egentligen rätt, och nu skäms jag lite. Och den här killen var egentligen helt rätt person att skälla :cool:
Jag kunde inte bestämma mig för om jag skulle trycka, gilla, skratta, hjärta eller ledsen gubbe på det här, men du har mina sympatier i vilket fall.

Eh, är du seriös nu?
Lite beroende på om det gäller i villaträdgård eller nått annat så håller jag faktiskt med @Hippocampus du har ytterst sällan tillräckligt med löv för att en lövblås kan vara motiverad i en villaträdgård.

I päronens villaområde så är det flera som blåser med en lövblås i timmar flera helger hela våren

Lite beroende på om det gäller i villaträdgård eller nått annat så håller jag faktiskt med @Hippocampus du har ytterst sällan tillräckligt med löv för att en lövblås kan vara motiverad i en villaträdgård.

I päronens villaområde så är det flera som blåser med en lövblås i timmar flera helger hela våren
På våren? Är inte löven redan tillplattade, kleggiga och nermosade i underlaget då, så att blåsning ändå inte är en smart metod att flytta dem?

På våren? Är inte löven redan tillplattade, kleggiga och nermosade i underlaget då, så att blåsning ändå inte är en smart metod att flytta dem?
Jag vet inte! Jag använder ingen lövblås :D men det är mycket torra löv här i alla fall. Plus de använder den säkert på hösten med men det har jag förträngt men de har blåst sen slutet på februari nu.

Ja, efter 5-6 timmar idag blåser de ännu. Det är ju o omöjligt att tänka på något annat än lövblåsen. Har man en trädgård på kanske 500 kvm med ett träd så är det något överdrivet. Vad de gör alla dessa timmar är en gåta för mig. Själv räfsar jag löv i min trädgård från flera bokar, ekar och björkar.

Nu snälltolkar jag.
Dina grannar kanske har problem med kroppen, och att lövblåsen blir lösningen för att få undan löven.

Nu snälltolkar jag.
Dina grannar kanske har problem med kroppen, och att lövblåsen blir lösningen för att få undan löven.
Halleluja för lövblås.
Jag ha totalt tio stora lönnar och ekar på tomten. Skulle jubla om jag hade en lövblås. Lagret av lönnlöv är minst fem cm. Och jag orkar inte köra (vart?)

Jag krattar ihop och eldar de vårar vädret tillåter.

Ja, efter 5-6 timmar idag blåser de ännu. Det är ju o omöjligt att tänka på något annat än lövblåsen. Har man en trädgård på kanske 500 kvm med ett träd så är det något överdrivet. Vad de gör alla dessa timmar är en gåta för mig. Själv räfsar jag löv i min trädgård från flera bokar, ekar och björkar.
Ok, villaträdgård kan jag förstå irritationen i. Att det tar då lång tid är antagligen pga den lilla ytan. Man måste nästan vara två som motblåser för att det ska ge effekt. Men det är ju teknik också.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt! 99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
93 329
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött... 100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
100 259
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 646
Senast: Lilla
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
690
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka