Störiga saker vi stör oss på, del 38

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 976
  • Visningar Visningar 91 046
På våren? Är inte löven redan tillplattade, kleggiga och nermosade i underlaget då, så att blåsning ändå inte är en smart metod att flytta dem?
Här blåser grannen från våren - vintern. Det ju komma nått löv eller gruskorn på asfalten. Häromdagen var snickaren där och det kom lite sågspån på asfalten. I väntan på att de sopar gatan blåser de borr gruset på gatan ett antal gånger. På hösten blåser man ut det på kommunens gräs och låter det ligga. Sedan blåser det lite då får man köra igen...

Här blåser grannen från våren - vintern. Det ju komma nått löv eller gruskorn på asfalten. Häromdagen var snickaren där och det kom lite sågspån på asfalten. I väntan på att de sopar gatan blåser de borr gruset på gatan ett antal gånger. På hösten blåser man ut det på kommunens gräs och låter det ligga. Sedan blåser det lite då får man köra igen...
När jag läser detta känner jag mig oändligt tacksam att det enbart finns grusvägar där jag bor... :eek:

Har grisat ner en tröja igen, dräller när jag äter. Skulle verkligen behöva en haklapp. :down:
Varför är det så omöjligt att inte drälla?!
Senaste månaden (ca) har jag drällt på 3-4 tröjor. Får försöka ta med galltvål för i vanlig tvätt går det inte bort.

Senast ändrad:
Har grisat ner en tröja igen, dräller när jag äter. Skulle verkligen behöva en haklapp. :down:
Varför är det så omöjligt att inte drälla?!
Senaste månaden (ca) har jag drällt på 3-4 tröjor. Får försöka ta med galltvål för i vanlig tvätt går det inte bort.
Igenkänning 🙄 Jag har köpt en liten handduk som används som haklapp ibland, har räddat mången tröja 😄

Lite beroende på om det gäller i villaträdgård eller nått annat så håller jag faktiskt med @Hippocampus du har ytterst sällan tillräckligt med löv för att en lövblås kan vara motiverad i en villaträdgård.

I päronens villaområde så är det flera som blåser med en lövblås i timmar flera helger hela våren
Jag höll med om det tills jag flyttade till ett hus med bla björk vid en stor yta med singel. Helt omöjligt att räfsa bort, med lövblås går det enkelt. Fast jag håller inte på flera timmar förstås, det går rätt snabbt.

• Gilla
Reactions: Sel

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt! 99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
93 329
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött... 100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
100 259
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 646
Senast: Lilla
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
690
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka