Störiga saker vi stör oss på, del 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Absolut. Vi hämtade odjuret vid 12 och 3 hade vi fakturan.
Ante mig (psst nästa gång så se till att det blir (Hans?) mannen i familjen är notoriskt sen). Slår Ingela krokarna i den så så går det fort. Han jobbar ju mest på häst men vi fick alla valpar vaccinerade och chippade för en 500 ing
 
Ante mig (psst nästa gång så se till att det blir (Hans?) mannen i familjen är notoriskt sen). Slår Ingela krokarna i den så så går det fort. Han jobbar ju mest på häst men vi fick alla valpar vaccinerade och chippade för en 500 ing
Här handlade det om provtagning och analys. Vi ringde 9 fick komma 9.40 och hon skulle bort vid lunch och vara borta resten av veckan.
 
Lurendrejare.
Åkte två timmar enkel resa för att provköra en bil. Annonsen säger att den är felfri bortsett från lite rost och dåliga vinterdäck. Kommer dit, och den läcker olja både när den står still och under körning. Blev ingen bilaffär och hela eftermiddagen bortkastad.
 
Jag som inte kan nåt om bilar har just därför mest köpt av välrenommerad bilfirma

Jag kan inte heller mycket om bilar men är ännu kräsnare med bilfirma. Där vill jag ha garanti, men de bilar som jag letar efter är just nu över min budget eller blir sålda innan jag hinner provköra.
 
Jag har sällan stört mig genom åren utan haft en ”you do you”- inställning. Har dessutom tyckt att det är ganska ocharmigt att sitta och störa sig på vad folk lägger ut i sociala medier. Det är väl bara att avfölja, eller sluta scrolla. Hitta på något roligare om det nu stör. Men nu kan inte jag heller hålla mig från att reta mig på vissa saker. Klyschor, vuxna människor som helt okritiskt hakar på varenda trend och känslan av att vissa verkar leva sitt liv efter vad som går hem bäst i sociala medier. Vad som retar mig ännu mer är att folk köper det. Twitter är värst. ”En jämställd arbetsplats är en bra arbetsplats. Dela om du håller med!” och så typ 57 delningar och 75426864 ”Helt rätt, du är så klok!” kommentarer aaaaaaaaaamen snälla? Min 1-åring kan säga saker med med substans än så.
Tätt följd av LinkedIn 😬
 
Att jag är så bitter att jag har lust att skriva något spydigt till vännen (vännerna…) som inte hör av sig, det är lixom inte jag. Så jag gör det inte. Men just nu är jag bara så trött på att vara den som bryr sig om alla andra.

IMG_1182.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
21 22 23
Svar
447
· Visningar
22 576
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 049
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 578
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 107
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Regler sportkörning
  • Köp av häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp