Störiga saker vi stör oss på, del 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Två saker:

#1: Vaccinerade hästen 28/7 och har inte fått faktura än. Jag har smsat veterinären två gånger för att höra så att det inte är skickat (mail eller brev?) och att det är jag som har missat något. Inget svar.

#2: Köpte en bok, kurslitteratur, via en begagnatshop på nätet. Behöver ha en från 2021. På hemsidan står det att boken är från 2021. Boken kom igår och då är den från 2018, men exemplaret är tryckt 2021. Blir fel upplaga för mig = funkar inte till studierna utan jag måste returnera och köpa en ny.
 
Person som skriver på ett hackamore jag har till salu för 1200 kr. Värdet är rätt mycket mer, men jag rensar i mina hästsaker då och då, eftersom jag samlar på mig saker jag inte använder och då bättre att sälja. Denna vill då köpa allt i hackamoren, förutom skänklarna, jag säger jag kan sälja för 850 kr inkl frakt spårbart isåfall. "nej det blir för dyrt". Då tänker jag hur folk tänker. 1) blir mer jobb för mig att sälja sakerna uppdelat 2) eftersom det är stortset hela tränset ändå med blandt annat ett SD pannband på, så tror dom man tänker ge bort det typ gratis?? nypriset på hela tränset är runt 2700. Utan att räkna in SD pannbandet. :banghead: Jag har fått såld mina saker förr eller senare, oftast utan att behöva ger ner särskilt mycket i pris, men jisses vad irriterande med folk som tror dom skall få allting för inga pengar.

Samma med ett sätt om 4 stycken Equestrian Stockholm damasker jag har ute för 400 kr. Nypris är 700 kr per par eller nu på rea 350 kr per par. Någon som då bjuder 200 kr för alla 4. Då kände jag bara fan heller.
 
Två saker:

#1: Vaccinerade hästen 28/7 och har inte fått faktura än. Jag har smsat veterinären två gånger för att höra så att det inte är skickat (mail eller brev?) och att det är jag som har missat något. Inget svar.

#2: Köpte en bok, kurslitteratur, via en begagnatshop på nätet. Behöver ha en från 2021. På hemsidan står det att boken är från 2021. Boken kom igår och då är den från 2018, men exemplaret är tryckt 2021. Blir fel upplaga för mig = funkar inte till studierna utan jag måste returnera och köpa en ny.
Brukar vetfakturan komma snabbt annars? Jag hade nog inte börjat fundera förrän mot slutet av denna månaden. Vissa företag tar väldigt lång tid på sig att fakturera.
 
Brukar vetfakturan komma snabbt annars? Jag hade nog inte börjat fundera förrän mot slutet av denna månaden. Vissa företag tar väldigt lång tid på sig att fakturera.
Jag vet inte hur denna veterinären brukar göra - en privatpraktiserande som jag inte använt tidigare. Tycker att när jag haft distriktet ute för nåt så landar fakturan nästan innan jag själv hunnit lämna stallet 😅 Det är ju möjligt att veterinären fakturerar i slutet på månaden.
 
Jag vet inte hur denna veterinären brukar göra - en privatpraktiserande som jag inte använt tidigare. Tycker att när jag haft distriktet ute för nåt så landar fakturan nästan innan jag själv hunnit lämna stallet 😅 Det är ju möjligt att veterinären fakturerar i slutet på månaden.
Jag tror att jag väntade 2-3 månader på faktura från en privatvet för ett par år sedan. Men jag vill egentligen ha fakturan inom en månad, annars tycker jag att det blir så knöligt att hålla reda på!
 
Nu när jag har mina nagellack så kommer nästa problem. Hur i hela friden ska jag få plats med dem?! Eller snarare VART ska de få plats? :rofl:

Jag har redan en hel låda (60x40 cm kanske?) som är full med nagellack. Problemet är att den som sagt är full… och nu ska jag få in ytterligare 7 nagellack där. Och nu när jag står och tittar ner i lådan så inser jag dessutom att jag har ett antal nagellack som jag aldrig använt. Ändå köper jag fler.

Kan någon dra ner mig på jorden? Ja, nagellacken torkar inte så de håller "hur länge som helst". Men det hade inte direkt skadat att använda de man har innan man köper fler… speciellt om man redan har en 60x40 cm låda med nagellack :bag:

En annan störning på samma tema är att eftersom samlingen är så stor så minns jag inte vilka nagellack jag redan har. Så jag har två av flera nagellack för att jag inte kom ihåg att jag redan köpt just den färgen :banghead: :bag:
Detta kräver nästan bildbevis. :p
Känner igen mig, jag är lite likadan fast med pennor. Har mer än en burk full, så full att några pennor liksom sitter mellan de andra men når inte ens halvvägs ner. Senaste pennan jag köpte var en brun, för att "jag har ju ingen brun". Jag använder dem bara till att skriva med så behöver inte en massa olika färger egentligen.
Kan du inte ge bort några dubblettnagellack?
 
Detta kräver nästan bildbevis. :p
Känner igen mig, jag är lite likadan fast med pennor. Har mer än en burk full, så full att några pennor liksom sitter mellan de andra men når inte ens halvvägs ner. Senaste pennan jag köpte var en brun, för att "jag har ju ingen brun". Jag använder dem bara till att skriva med så behöver inte en massa olika färger egentligen.
Kan du inte ge bort några dubblettnagellack?
Hrrmmm, harklar mig lite försiktigt... vem har bara EN burk med pennor :bag:
Det finns inget som heter "för många pennor" :o:p

@godisklubba jag hade tänkt svara dig att jag är hoarder av pennor, men det kom av sig just då ;) Men nu vet du...
 
Hrrmmm, harklar mig lite försiktigt... vem har bara EN burk med pennor :bag:
Det finns inget som heter "för många pennor" :o:p

@godisklubba jag hade tänkt svara dig att jag är hoarder av pennor, men det kom av sig just då ;) Men nu vet du...
Jag har mer än en burk men resten ligger i en låda. Nackdelen med för många pennor är att vissa torkar. Har kasserat en del oanvända bläckpennor pga det.
En gång när jag städade hittade jag 38 pennor på golvet bredvid + på nattduksbordet. O_o
 
Jag vet inte hur denna veterinären brukar göra - en privatpraktiserande som jag inte använt tidigare. Tycker att när jag haft distriktet ute för nåt så landar fakturan nästan innan jag själv hunnit lämna stallet 😅 Det är ju möjligt att veterinären fakturerar i slutet på månaden.
Eller efter nyår när det är dags för bokslut...
 
Detta kräver nästan bildbevis. :p
Känner igen mig, jag är lite likadan fast med pennor. Har mer än en burk full, så full att några pennor liksom sitter mellan de andra men når inte ens halvvägs ner. Senaste pennan jag köpte var en brun, för att "jag har ju ingen brun". Jag använder dem bara till att skriva med så behöver inte en massa olika färger egentligen.
Kan du inte ge bort några dubblettnagellack?
Haha, misstänkte att det skulle komma :laugh:

Jo, visst kan jag ge bort några av dubbletterna. Men de jag har fler av är färger jag verkligen gillar så jag tänker att jag kan använda dem när den öppnade flaskan är slut :)

Här kommer bildbeviset:

IMG_1698.jpeg


Eftersom jag har mitt eget sorteringssystem och inte vill placera något nagellack "fel" så är lådan fakriskt inte helt full. Så visst borde det betyda att jag kan köpa några till (så länge jag köper så de kan sorteras in "rätt")? :D
 
Hrrmmm, harklar mig lite försiktigt... vem har bara EN burk med pennor :bag:
Det finns inget som heter "för många pennor" :o:p

@godisklubba jag hade tänkt svara dig att jag är hoarder av pennor, men det kom av sig just då ;) Men nu vet du...
Jag har samlat på pennor också. Alla möjliga pennor, bläck, blyerts, stift, tush, you name it. Mamma säger att när det var som värst så hade jag en låda full med pennor. Trots att flertalet pennor var torkade så totalvägrade jag att slänga en enda penna… och yes, varje gång jag skulle rita eller skriva något så klagade jag på att "alla" pennor var dåliga :laugh:

(Jag var tvungen att googla och det var en IKEA trofast låda, den lite mindre varianten)

Numer är jag ju garn-hoarder också. Vet inte om jag vågar erkänna det men tror till och med att jag har fler garnnystan än nagellack. Men har av förklarliga skäl inte vågat räkna :bag: :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
21 22 23
Svar
453
· Visningar
22 675
Senast: Kratus
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 054
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 582
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 111
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp