Störiga saker vi stör oss på, del 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att jag nu har haft semester i 1,5 vecka och att jobbtelefonen ringt i ett. Idag valde jag faktiskt att stänga av den. Varför har jag semester om jag ändå måste svara i telefon 30 gånger per dag? Visst det är uruselt väder men ändå. Sen jag stängde av telefonen har min arbetsgivare ringt mig 3 gånger på mitt privata nummer. Väntar bara tills nån kollega/chef står på trappen...😒
 
Att jag nu har haft semester i 1,5 vecka och att jobbtelefonen ringt i ett. Idag valde jag faktiskt att stänga av den. Varför har jag semester om jag ändå måste svara i telefon 30 gånger per dag? Visst det är uruselt väder men ändå. Sen jag stängde av telefonen har min arbetsgivare ringt mig 3 gånger på mitt privata nummer. Väntar bara tills nån kollega/chef står på trappen...😒
Meddela chefen att du räknar varje mottaget samtal som 30 min. arbetstid, som du bör få lön för.
Kanske inte enligt kontraktet, men det kan få chefen att tänka till.
 
Hundar som skäller Hela Jävla Tiden.

Jag snackar inte om hundar som larmar på nåt specifikt. Eller skäller en stund när de blir lämnade. Eller nåt annat mer eller mindre rimligt. Fasen, vi har en larmande hund själva. Nej, jag menar hundar som står ute i hundgård och skäller kontinuerligt i timme efter timme, inte sällan halva natten, och hörs över hela socknen.
#inteallajakthundar
 
Meddela chefen att du räknar varje mottaget samtal som 30 min. arbetstid, som du bör få lön för.
Kanske inte enligt kontraktet, men det kan få chefen att tänka till.
Ja jag är helt ärligt inne på det. Det tragiska är att de som ringt mig uttryckt att de pratat med mina kollegor som inte kan lösa problemen och det sa även min chef idag. De måste ha mig som backup för vad ska de annars göra? Alla är vana vid att jag jobbar jämt men just nu känner jag mig ganska slutkörd och behöver vila. Men å andra sidan kommer det bli värre när jag är tillbaks om en vecka om jag inte styr upp en del redan nu. Känns som pest eller kolera..
 
Ja jag är helt ärligt inne på det. Det tragiska är att de som ringt mig uttryckt att de pratat med mina kollegor som inte kan lösa problemen och det sa även min chef idag. De måste ha mig som backup för vad ska de annars göra? Alla är vana vid att jag jobbar jämt men just nu känner jag mig ganska slutkörd och behöver vila. Men å andra sidan kommer det bli värre när jag är tillbaks om en vecka om jag inte styr upp en del redan nu. Känns som pest eller kolera..
Skriv tre timmar kval ÖT för varje samtal, varför ska du vara en gratis back up? Svarar jag på ett samtal har jag rätt till 3 timmar kval ÖT om jag är ledig så det tycker jag är det minsta du kan kräva. Det är din chefs problem att lösa problemen på jobbet, inte ditt.
 
Skriv tre timmar kval ÖT för varje samtal, varför ska du vara en gratis back up? Svarar jag på ett samtal har jag rätt till 3 timmar kval ÖT om jag är ledig så det tycker jag är det minsta du kan kräva. Det är din chefs problem att lösa problemen på jobbet, inte ditt.
Sant det du skriver. Ska ta ett allvarligt snack om det. Men problemet kvarstår att det bara kommer va kaos när jag kommer tillbaks om ingen löst saker under tiden. Såklart bra om jag får betalt för tiden jag lägger ner på min ledighet men just nu är problemet att jag har ett behov av att vara ledig efter att ha snittat över 60 h i veckan i ett år.
 
Nu när jag har mina nagellack så kommer nästa problem. Hur i hela friden ska jag få plats med dem?! Eller snarare VART ska de få plats? :rofl:

Jag har redan en hel låda (60x40 cm kanske?) som är full med nagellack. Problemet är att den som sagt är full… och nu ska jag få in ytterligare 7 nagellack där. Och nu när jag står och tittar ner i lådan så inser jag dessutom att jag har ett antal nagellack som jag aldrig använt. Ändå köper jag fler.

Kan någon dra ner mig på jorden? Ja, nagellacken torkar inte så de håller "hur länge som helst". Men det hade inte direkt skadat att använda de man har innan man köper fler… speciellt om man redan har en 60x40 cm låda med nagellack :bag:

En annan störning på samma tema är att eftersom samlingen är så stor så minns jag inte vilka nagellack jag redan har. Så jag har två av flera nagellack för att jag inte kom ihåg att jag redan köpt just den färgen :banghead: :bag:
 
Ja jag är helt ärligt inne på det. Det tragiska är att de som ringt mig uttryckt att de pratat med mina kollegor som inte kan lösa problemen och det sa även min chef idag. De måste ha mig som backup för vad ska de annars göra? Alla är vana vid att jag jobbar jämt men just nu känner jag mig ganska slutkörd och behöver vila. Men å andra sidan kommer det bli värre när jag är tillbaks om en vecka om jag inte styr upp en del redan nu. Känns som pest eller kolera..
Då får nog chefen ta en ordentlig titt på hur arbetsplatsen är organiserad, och omfördela folk så att fler än du kan det du gör. Hur har de tänkt klara sig om du halkar på gatan och slår huvudet, eller får alvarlig corona eller liknande, och ligger medvetslös på sjukhus i några veckor?
 
Sant det du skriver. Ska ta ett allvarligt snack om det. Men problemet kvarstår att det bara kommer va kaos när jag kommer tillbaks om ingen löst saker under tiden. Såklart bra om jag får betalt för tiden jag lägger ner på min ledighet men just nu är problemet att jag har ett behov av att vara ledig efter att ha snittat över 60 h i veckan i ett år.
Fast det är inte ditt problem utan chefens. Du behöver vara ledig för att inte gå in i väggen, vem tackar dig för att du bränner ut dig? Släpp jobbet, hänvisa till att du är ledig, ta jobbet när du kommer tillbaka och lägg ansvaret där det hör hemma, din chef får lösa det bäst denne kan.
 
20230810_074730.jpg
 
Jag jobbar 50/50 i två olika kommuner, vilket medför att jag har två uppsättningar av allt (datorer osv), och jag har ju aktuell dator med mig till aktuellt jobb - den andra är hemma. Nu har jag ett litet IT-problem på den ena och IT-supporten ringer och ringer. Vi pratade igår om ärendet och jag förklarade att ons-tors jobbar jag inte i den kommunen så datorn är hemma och jag kan alltså inte göra några saker i den just nu. Jag säger att på fredag jobbar jag i "din" kommun och har alla saker tillgängliga, så vi bokar in att de ringer upp mig på fredag morgon kl 8.

Om de har ringt flera gånger idag? Ja.
Och så måste jag ringa upp växeln och förklara allt igen, att jag har inget ärendenummer tillgängligt eftersom det är i mailen i datorn som jag inte har framför mig - och att vi kommit överens om att vi skulle höras imorgon fredag, så var snäll och lägg meddelande att inte ringa mig idag för jag har inte tillgång till min dator!
 
Fast det är inte ditt problem utan chefens. Du behöver vara ledig för att inte gå in i väggen, vem tackar dig för att du bränner ut dig? Släpp jobbet, hänvisa till att du är ledig, ta jobbet när du kommer tillbaka och lägg ansvaret där det hör hemma, din chef får lösa det bäst denne kan.
Exakt!
@quintess du blir utnyttjad. Jag vet hur svårt det är att säga nej framförallt när man vet att det kommer drabba en själv i slutänden när man ska "städa upp" efter andra men eftersom du är så oumbärlig ska du börja ställa tuffa krav! Du har rätt till din ledighet och de som är ansvariga får se till att lösa problemet och inte lägga det på dig vare sig nu eller sedan. När du går in i väggen kommer ingen av de som ringer nu att bry sig utan du kommer sitta där med trasig hjärna och dålig inkomst. Allt för att andra inte tar sitt ansvar. Det finns bara en av dig och den ska du vara rädd om.

Stå upp för dig själv! Jag hejar på dig <3
 
Är så trött. Sover orimligt mycket. Häller i mig kaffe och ginseng utan effekt. Får verkligen tvinga mig att gå upp. Har läst någonstans att man kan sova för mycket och jag verkar ha hamnat i det läget nu.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20230810_131932_Samsung Health.jpg
    Screenshot_20230810_131932_Samsung Health.jpg
    61,6 KB · Visningar: 75
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
22 850
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 054
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 586
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 111
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17
  • Foderstat till islandshäst, åring

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp