Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fail. Jag blev hemskickad eftersom de saknade material. Tur att jag inte kört 56 km i onödan.Bemanningsföretaget ville skicka mig till en arbetsplats 56 km hemifrån...jag sa tvärnej. Med en timlön på 12€ lönar det sig definitivt inte med så lång pendling. Då försökte de placera mig på ett jobb där jag skulle åka hem till äldre och städa...typ hemtjänst. Min rygg klarar inte att dammsuga ens här hemma så det jobbet går inte. Nästa förslag, 3-skift 35 km hemifrån. Nej, nej, nej jag kan inte jobba natt. Så imorgon ska jag börja på ett ställe med tunga lyft "Men männen tar de tyngsta lyften"...Jag är skeptisk.
Så brukar jag få ofta när jag väntar på spårbara paket. Följer paketet i appen och det ska levereras ”idag”. Då händer det ofta att jag får meddelande om att de försökt leverera och att jag kommer meddelas om var paketet kan hämtas - och så får jag vänta till nästa dag, då det har lämnats till ombud istället…PostNord som säger att de försökt leverera ett paket trots att ingen ringt eller knackat på dörren. Både jag och mamma har varit hemma hela dagen så vi skulle märkt om någon ringt eller knackat på dörren. Nu säger de att jag ska få ett meddelande om vart paketet kan hämtas, vilket jag antar blir på utlämningsstället då? Jag har typ 200m dit så det i sig är inget problem. Men jag vill ju ha mina nagellack nu!
Sitter insvept i värmefilten och kollar ut genom fönstret där sambon försöker få valpen att bajsa i 10 gader + spöregn för tredje gången den här morgonen. Synd om honom, skönt för mig.Tio grader "varmt", småregn och snålblåst... Jag ELDAR!
PostNord brukar faktiskt sköta sig här så jag har aldrig varit med om detta tidigare, men mamma säger att det hänt henne någon gång. Störigt är det ändå! Om det är pga att de inte har tid hade jag mycket hellre uppskattat att de sa det och kanske erbjöd att hämta på utlämningsstället direkt (som när man ska välja utlämningsställe i appen), istället för att fördröja det någon dag.Så brukar jag få ofta när jag väntar på spårbara paket. Följer paketet i appen och det ska levereras ”idag”. Då händer det ofta att jag får meddelande om att de försökt leverera och att jag kommer meddelas om var paketet kan hämtas - och så får jag vänta till nästa dag, då det har lämnats till ombud istället…
Nä, det ingick i bilköpet och även rätten att skita i andra trafikanter. Det är därför man måste betala så mycket för den bilen.På väg hem från Ultuna har jag en BMW framför mig som ligger i vänsterfil hela vägen från Uppsala till Knivsta, oavsett om han ligger i omkörning eller inte. Fick han körkortet när han hällde upp frukostflingorna?
Alltså. Om man som reporter vill ställa geologiska frågor är det väl bättre att prata med en geolog istället för en meteorolog.
Då gör man en retur och köper sakerna igenNär det är rea i en webbutik och man passar på att fynda och samma dag som paketet kommer får man ett nytt mail från webbutiken om att de ger ytterligare 30% rabatt.
Orkar inte räkna ut om det blir billigare, måste betala returfrakt. Plus att varorna kanske hinner bli slutsålda.Då gör man en retur och köper sakerna igen
På mitt fd jobb hade vi en städfirma som moppade stengolvet med toalettrengöring. Det blev lite vitt över hela golvet och man såg var de dragit med moppen.Haft fönsterputsare hemma idag. De har alltså gått omkring med leriga skor på ett nyslipat trägolv. Hur kan folk som jobbar på en städfirma vara så... Inte smarta?
Visa bifogad fil 125360