Störiga saker vi stör oss på, del 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bemanningsföretaget ville skicka mig till en arbetsplats 56 km hemifrån...jag sa tvärnej. Med en timlön på 12€ lönar det sig definitivt inte med så lång pendling. Då försökte de placera mig på ett jobb där jag skulle åka hem till äldre och städa...typ hemtjänst. Min rygg klarar inte att dammsuga ens här hemma så det jobbet går inte. Nästa förslag, 3-skift 35 km hemifrån. Nej, nej, nej jag kan inte jobba natt. Så imorgon ska jag börja på ett ställe med tunga lyft "Men männen tar de tyngsta lyften"...Jag är skeptisk.
 
Senast ändrad:
Bemanningsföretaget ville skicka mig till en arbetsplats 56 km hemifrån...jag sa tvärnej. Med en timlön på 12€ lönar det sig definitivt inte med så lång pendling. Då försökte de placera mig på ett jobb där jag skulle åka hem till äldre och städa...typ hemtjänst. Min rygg klarar inte att dammsuga ens här hemma så det jobbet går inte. Nästa förslag, 3-skift 35 km hemifrån. Nej, nej, nej jag kan inte jobba natt. Så imorgon ska jag börja på ett ställe med tunga lyft "Men männen tar de tyngsta lyften"...Jag är skeptisk.
Fail. Jag blev hemskickad eftersom de saknade material. Tur att jag inte kört 56 km i onödan.
 
PostNord som säger att de försökt leverera ett paket trots att ingen ringt eller knackat på dörren. Både jag och mamma har varit hemma hela dagen så vi skulle märkt om någon ringt eller knackat på dörren. Nu säger de att jag ska få ett meddelande om vart paketet kan hämtas, vilket jag antar blir på utlämningsstället då? Jag har typ 200m dit så det i sig är inget problem. Men jag vill ju ha mina nagellack nu! :arghh:
Så brukar jag få ofta när jag väntar på spårbara paket. Följer paketet i appen och det ska levereras ”idag”. Då händer det ofta att jag får meddelande om att de försökt leverera och att jag kommer meddelas om var paketet kan hämtas - och så får jag vänta till nästa dag, då det har lämnats till ombud istället…
 
Människor som kommer ifrån konsekvenserna av att bli påkommen med att planka på bussen genom att vara utåtagerande och hota kontrollanter :down:

(Säger inte att kontrollanterna kan göra något annorlunda, de ska ju inte riskera livet för att ge böter! Men det är tråkigt att man kommer ifrån att göra rätt för sig genom att bete sig ännu sämre)
 
Så brukar jag få ofta när jag väntar på spårbara paket. Följer paketet i appen och det ska levereras ”idag”. Då händer det ofta att jag får meddelande om att de försökt leverera och att jag kommer meddelas om var paketet kan hämtas - och så får jag vänta till nästa dag, då det har lämnats till ombud istället…
PostNord brukar faktiskt sköta sig här så jag har aldrig varit med om detta tidigare, men mamma säger att det hänt henne någon gång. Störigt är det ändå! Om det är pga att de inte har tid hade jag mycket hellre uppskattat att de sa det och kanske erbjöd att hämta på utlämningsstället direkt (som när man ska välja utlämningsställe i appen), istället för att fördröja det någon dag.

Nu kollade jag i appen (tack för påminnelsen! 😁) och det finns att hämta på utlämningsstället. Med texten "mottagaren har aviserats per brev"… minns inte när det hände sist :laugh:
(Yes, det finns en digital avi så jag kan iaf hämta det)
 
Jag får spuck på min ena kollega! Det händer ingenting, absolut noll. Men lägga massor med tid på petitesser, som satt det saknas ett kolon i en blankett, det går bra. Lägg ner bara! Fokusera på det som är grunduppdraget och lägg på ett kol så vi blir färdiga nån gång!
 
Haft fönsterputsare hemma idag. De har alltså gått omkring med leriga skor på ett nyslipat trägolv. Hur kan folk som jobbar på en städfirma vara så... Inte smarta?
received_1136117824013763.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
460
· Visningar
23 063
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 062
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 593
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 113
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Tillskott för hund med skaldjurs allergi?
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp