Störiga saker vi stör oss på, del 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag och flera med mig har ringt ut flertalet gånger. Den här gången kom det två brandbilar och en brandledare (?) så jag hoppas det blir dryga böter.
Vi pratar om människor som äger alla sorts fordon och släp man kan tänka sig. Det är dock lättare att elda hemma, förstöra miljön och skrämma livet ur vilda o tama djur än att åka till tippen.
Går det inte att anmäla till miljöförvaltningen eller vad det heter hos er?
 
Jag och flera med mig har ringt ut flertalet gånger. Den här gången kom det två brandbilar och en brandledare (?) så jag hoppas det blir dryga böter.
Vi pratar om människor som äger alla sorts fordon och släp man kan tänka sig. Det är dock lättare att elda hemma, förstöra miljön och skrämma livet ur vilda o tama djur än att åka till tippen.
Ja då borde ju brandkåren göra en anmälan på det. Hoppas de åker dit på det
 
IMG20230805114453.jpg

Det här. Företaget som gräver i anslutning till min fastighet har sabbat två hörnstolpar till min hage och inte gjort något åt det, eller berättat det för mig. Jag står på en vältrafikerad 70-väg och fotar. Som tur var hade inte hästarna tillgång till just den delen av hagen. 😑
 
Folk som löser saker och ting med våld INNAN de kollar om det finns något bättre sätt.

Dörren till förrådet i stugan där vi är är numera trasig eftersom brorsan tyckte att det var en bättre idé att "ta i lite", istället för att fråga någon av oss som brukar vara här mer om det finns något knep för att öppna den tröga dörren. Nej, det är såklart inte hela världen och saker och ting går sönder i livet osv, jag tycker bara att det är så himla onödigt. Den funkade inte så smidigt innan heller, men nu funkar den ännu sämre och går inte att stänga ordentligt. Inte första gången saker går sönder av samma anledning i hans närhet 🙄

Jag tycker att han ska tänka lite mer innan han tar i, och han tycker att jag överreagerar som blev irriterad. Det som kanske mest av allt är uppenbart är nog att det är bra att vår gemensamma semester strax är över för i år 😁
Men jösses, skadar men nåt, som en dörr, så fixar man den. :mad:
 
Stör mig på SVTs nya inloggning. Trodde i min enfald att det skule funka som TV4, så man kunde se vilka avsnitt man sett och vilka program man rdan kollat.

Men nix. Varje gång jag går in på SVTs sida säger den att jag är utloggad pga inaktivitet! Va!
ORKA logga in med nytt lösenord från mailen varje gång jag vill titta på SVT. :rage:
 
Stör mig på SVTs nya inloggning. Trodde i min enfald att det skule funka som TV4, så man kunde se vilka avsnitt man sett och vilka program man rdan kollat.

Men nix. Varje gång jag går in på SVTs sida säger den att jag är utloggad pga inaktivitet! Va!
ORKA logga in med nytt lösenord från mailen varje gång jag vill titta på SVT. :rage:
Klaga! Eller ta reda på först om du kan få hjälp att förstå om det finns bättre sätt, sedan klaga. SVT ska vara lätt tillgängligt, det är viktigt.

Jag tycker att kravet att man måste registrera en mejladress för tillgång är skevt redan det.
 
Stör mig på SVTs nya inloggning. Trodde i min enfald att det skule funka som TV4, så man kunde se vilka avsnitt man sett och vilka program man rdan kollat.

Men nix. Varje gång jag går in på SVTs sida säger den att jag är utloggad pga inaktivitet! Va!
ORKA logga in med nytt lösenord från mailen varje gång jag vill titta på SVT. :rage:

Va? Behöver logga in på SVT Play? Det har jag aldrig gjort. Jag testade nu och den spelade snällt upp det jag ville se utan inloggning.
 
Va? Behöver logga in på SVT Play? Det har jag aldrig gjort. Jag testade nu och den spelade snällt upp det jag ville se utan inloggning.
Jajjamän. Så har jag gjort i evigheternas evigheter.

Men så kom det ny info på sidan om att de skapat inloggning med en massa finfina fördelar! Och jag gick på det. Det är ju för i helskotta PUBLIC SERVICE vilket borde betyda SERIÖST.

Hahaha. Lurad!
:meh:
 
Stör mig på SVTs nya inloggning. Trodde i min enfald att det skule funka som TV4, så man kunde se vilka avsnitt man sett och vilka program man rdan kollat.

Men nix. Varje gång jag går in på SVTs sida säger den att jag är utloggad pga inaktivitet! Va!
ORKA logga in med nytt lösenord från mailen varje gång jag vill titta på SVT. :rage:
Visste inte att det fanns inloggning.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
460
· Visningar
23 200
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 062
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 602
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 113
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp