Störiga saker vi stör oss på, del 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jajjamän. Så har jag gjort i evigheternas evigheter.

Men så kom det ny info på sidan om att de skapat inloggning med en massa finfina fördelar! Och jag gick på det. Det är ju för i helskotta PUBLIC SERVICE vilket borde betyda SERIÖST.

Hahaha. Lurad!
:meh:

Men det måste ju gå att göra ogjort?
 
Stör mig på SVTs nya inloggning. Trodde i min enfald att det skule funka som TV4, så man kunde se vilka avsnitt man sett och vilka program man rdan kollat.

Men nix. Varje gång jag går in på SVTs sida säger den att jag är utloggad pga inaktivitet! Va!
ORKA logga in med nytt lösenord från mailen varje gång jag vill titta på SVT. :rage:
Jag har stört mig länge på att de inte haft något bra sätt för att spara favoriter eller registrera var man slutar titta. Tyckte det var så bra när jag såg att de hade infört möjligheten till login. Bara av lathet som jag inte kört igång med det ännu.
Väljer nu att avvakta tills vidare.
 
Jag har stört mig länge på att de inte haft något bra sätt för att spara favoriter eller registrera var man slutar titta. Tyckte det var så bra när jag såg att de hade infört möjligheten till login. Bara av lathet som jag inte kört igång med det ännu.
Väljer nu att avvakta tills vidare.

Men det finns ju rätt bra funktioner i appen tycker jag som inte ens är inloggad! Visste inte att det gick. Har inget behov av det då jag tycker att appen uppfyller mina behov.

-Favoriter. Det finns ett hjärta vid varje program som om man klickar på det dyker programmet upp under rubriken "Min lista"
-Var jag slutade titta plus när nästa avsnitt i serien kommit ut läggs det in under rubriken "Fortsätt titta"
 
Men det finns ju rätt bra funktioner i appen tycker jag som inte ens är inloggad! Visste inte att det gick. Har inget behov av det då jag tycker att appen uppfyller mina behov.

-Favoriter. Det finns ett hjärta vid varje program som om man klickar på det dyker programmet upp under rubriken "Min lista"
-Var jag slutade titta plus när nästa avsnitt i serien kommit ut läggs det in under rubriken "Fortsätt titta"
Tittar på dator i webbläsare.
 
Jajjamän. Så har jag gjort i evigheternas evigheter.

Men så kom det ny info på sidan om att de skapat inloggning med en massa finfina fördelar! Och jag gick på det. Det är ju för i helskotta PUBLIC SERVICE vilket borde betyda SERIÖST.

Hahaha. Lurad!
:meh:
Funkar bra för mig som inloggad. Tittar via webläsare. :)
 
Det ständiga störningsmomentet att jag inte bara kan göra saker, sådant jag måste göra, det förstör verkligen livskvaliteten på sistone.
Om jag inte lyckas vända detta kan det gå ut över min inkomst i höst. Jag är så trött på allt, har strax över en vecka kvar till nästa deadline och känner redan nu att det antagligen är för lite med tanke på hur lång tid och hur mycket ansträngning som krävs för att få minsta lilla gjort. Fattar inte hur det ska gå.
 
PostNord som säger att de försökt leverera ett paket trots att ingen ringt eller knackat på dörren. Både jag och mamma har varit hemma hela dagen så vi skulle märkt om någon ringt eller knackat på dörren. Nu säger de att jag ska få ett meddelande om vart paketet kan hämtas, vilket jag antar blir på utlämningsstället då? Jag har typ 200m dit så det i sig är inget problem. Men jag vill ju ha mina nagellack nu! :arghh:
 
Men det finns ju rätt bra funktioner i appen tycker jag som inte ens är inloggad! Visste inte att det gick. Har inget behov av det då jag tycker att appen uppfyller mina behov.

-Favoriter. Det finns ett hjärta vid varje program som om man klickar på det dyker programmet upp under rubriken "Min lista"
-Var jag slutade titta plus när nästa avsnitt i serien kommit ut läggs det in under rubriken "Fortsätt titta"
Om man använder appen på flera enheter så följer inte sparade program med. Jag kan t.ex. råka se på datorn info om ett program jag vill se men brukar spela upp via en telefon med hdmi-sladd till tvn så har jag inte sparat i min lista på den telefonen måste jag först komma ihåg vilket program jag tänkte på och sen kolla mina tre andra enheter om jag sparat programmet där och sen spara det manuellt i appen på rätt telefon.
Det är krångligt.
Om jag kan se min lista från vilken enhet som helst blir det mycket enklare att även spara på svtplay-kontot, inte bara i appen på en av enheterna.
Fast jag har inte provat logga in än så vet inte hur det funkar. Vet iaf att det är delvis därför som svtplay infört (frivillig) inloggning, eftersom jag mailat dem om ovanstående problem. :D
 
Om man använder appen på flera enheter så följer inte sparade program med. Jag kan t.ex. råka se på datorn info om ett program jag vill se men brukar spela upp via en telefon med hdmi-sladd till tvn så har jag inte sparat i min lista på den telefonen måste jag först komma ihåg vilket program jag tänkte på och sen kolla mina tre andra enheter om jag sparat programmet där och sen spara det manuellt i appen på rätt telefon.
Det är krångligt.
Om jag kan se min lista från vilken enhet som helst blir det mycket enklare att även spara på svtplay-kontot, inte bara i appen på en av enheterna.
Fast jag har inte provat logga in än så vet inte hur det funkar. Vet iaf att det är delvis därför som svtplay infört (frivillig) inloggning, eftersom jag mailat dem om ovanstående problem. :D

Ok, jag har bara en enhet. Förutom datorn som jag aldrig använder till att titta på nån form av TV.
 
Jag tycker att kravet att man måste registrera en mejladress för tillgång är skevt redan det.
Man måste inte registrera sig, man kan fortsätta kolla utan att logga in om man vill.
Va? Behöver logga in på SVT Play? Det har jag aldrig gjort. Jag testade nu och den spelade snällt upp det jag ville se utan inloggning.
Man måste inte logga in.
Visste inte att det fanns inloggning.
Det är rätt nytt.
 
Går det inte att anmäla till miljöförvaltningen eller vad det heter hos er?

Det borde de göra. Det är ju en fara för både djur och människor och framförallt en stor risk för tex gräsbrand.
Det är redan olagligt att elda det mesta, så polisanmälan för miljöbrott kan vara en väg annars. Miljökontoret kan möjligen skriva ett förbud med vite, men skulle snarare tro att de polisanmäler. Då är det bättre att du gör det själv, så har polisen åtminstone i teorin en chans att åka ut under pågående brott :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
460
· Visningar
23 063
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 062
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 593
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 113
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Tillskott för hund med skaldjurs allergi?
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp