Störiga saker vi stör oss på, del 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sant, jag har gjort så någon gång men då beställde jag innan jag lämnat tillbaka de första varorna just för att jag inte ville att det skulle bli slutsålt. Då var det dock gratis retur i butik så slapp returfrakten.
Kollade nu och jag skulle tjäna 52 kr på att göra ett nytt köp och returnera det gamla, så det lönar sig knappt.
(Hade fri frakt pga att det var över en viss summa men om jag gör ett nytt köp med större rabatt så hamnar summan under fraktfri-gränsen så då måste jag betala frakt för den nya beställningen).
 
Någon av hundarna är dålig i magen. Trodde det var fåntratt som stressat upp sig förra dygnet av åskan eftersom det var skitet i sovrummet när jag kom hem efter att ha varit och simmat och handlat. Idag när jag kom hem var det skitet i hallen och badrummet och fisarna som släpps är inte nådiga. Tur jag har fönstret öppet. 🤢

Ska nog koka ris i morgon och ge dem bägge två. Varulven får medicin, ska göra ett uppehåll ifall det är hans mage som krånglar. Han har även rensat kattlådan åt mig ett par dagar så det kan ju vara att hans mage spökar trots att han inte haft problem tidigare. De kan ha druckit dåligt vatten ute trots att de har rent inne. Ska visst bli bättre väder i morgon så ska ha lite bättre uppsikt över dem och verkligen kolla vem som skiter vad. Bor på landet så jag brukar inte plocka upp efter dem annat än om vi går där det finns trottoarer.
 
På väg hem från Ultuna har jag en BMW framför mig som ligger i vänsterfil hela vägen från Uppsala till Knivsta, oavsett om han ligger i omkörning eller inte. Fick han körkortet när han hällde upp frukostflingorna?
Det är då man demonstrativt kör om på insidan o går ut framför honom, riktigt sur så får han fingret oxå, tyvärr kan jag aldrig göra det sista för jag har för tonade rutor 🙈 :D
 
Det är då man demonstrativt kör om på insidan o går ut framför honom, riktigt sur så får han fingret oxå, tyvärr kan jag aldrig göra det sista för jag har för tonade rutor 🙈 :D
Nja, hade ingen lust att köra fortare bara för att leka polis. Jag kom ju fram till Knivsta lika snabbt i högerfilen. Jag skyller på intensivkurserna och för lite övningskörning med någon som har körkort. Ser mängder av bilar med övningsskylt men där handledaren verkar sakna körkort själv. :meh:
 
Det kan inte vara normalt att halvt desperat söka annonser på nya jobb på lunchrasten den första arbetsdagen efter semestern :crazy:

Den utslitna maskinen från förra årtusendet är fortfarande utsliten.

De virriga instruktionerna om dagens jobb är fortfarande virriga.

Kollegan kom halvt hysterisk och påpekade att de varit tvungna att rätta till TVÅ fel jag gjort, då jag var borta. Jahapp, jag rättar andras fel mest hela tiden, så...

Kollegan med konstiga kommentarerna förundrade sig över varför vår ukrainska kollega inte var på jobb. Ja han är visst på semester. Hälsar på hemma? Nej du, hans hem i östra Ukraina finns inte mer, han är i Spanien. Vad konstigt, varför då? Ja, kanske han ville ha lite sol och värme?

Bara några år kvar, sedan är barnen vuxna och jag kan flytta vart jag vill utan att behöva tänka på att de ska kunna träffa sin pappa osv. :meh:
 
Min säng. Normalt är den högre i huvudändan men nu är den platt och det känns som om jag sover i en nedförsbacke. Måste fixas imorgon. Hur gör alla andra som sover i vanliga sängar egentligen? :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
22 850
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 054
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 586
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 111
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17
  • Foderstat till islandshäst, åring

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp