Störiga saker vi stör oss på, del 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kvällens störningar:
  • Hungrig. Nej jag tänker inte äta nu det är för sent!
  • Hundannonser. Varför kollar jag ens? Jag ska inte ha någon hund just nu och dessutom läggs nästan aldrig några vettiga annonser ens ut av riktiga uppfödare utan det är massa hejkon bejkon.
  • Kuddarna! Varför får jag aldrig någon ordning på dem för :arghh:
  • Brandvarnare pep tidigare. Men hittade inget nytt batteri. Sådant borde alltid finnas.
  • Ingen lust att sova men vill inte heller vara vaken.
 
Folk som försöker guilt trippa över att dom har ställt in saker/inte bokat saker när kompisgruppen inte har bestämt ett datum för en get togheter (mer engagerat än vanligt kompis häng). Bara för att dom har bestämt att det borde hända då. Samma person hade dessutom ingen lust att gå upp "tidigt" en helgdag för att få det att funka, men var helt okej med att tycka att jag borde gå upp ännu tidigare.
 
Har en barndomsvän som jag följer på sociala medier men som jag egentligen mest stör mig på… nu tog jag bort henne som vän! Varför ha ett sådant störningsmoment kvar?

Rensade även bort några andra jag aldrig umgås med längre. Känns lite skönt!
 
Låg vaken i över 3 timmar på småtimmarna. Ligger bara och vrider mig. Tar melatonin och försöker komma till ro på kvällen men sover uselt.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20230811_131133_Samsung Health.jpg
    Screenshot_20230811_131133_Samsung Health.jpg
    51,7 KB · Visningar: 60
Försöker få kontakt med bemanningsföretaget. Jag ringer och ringer men rätt person är oanträffbar. De lovar att återkomma. Det händer inte. Måste ju få besked. Om de inte har jobb åt mig så måste de ju säja upp mig så jag får söka annat. Känns inte bra.
 
Folk i medelåldern som dansar in i kameran för sociala medier har jag haft med här förr. Men höjer den en nivå till medelålders manlig influencer som lägger till texten att det är så befriande att bara släppa loss i köket när man hör en bra låt och skita fullständigt i vad andra tycker. Really? Det är därför man riggar en kamera, filmar och lägger ut. I stället för att bara dansa.

Nej hörni jag vet att det här ligger HELT på mig men sociala medier ger mig huvudvärk ibland. Jag hatälskar det. Jag jobbar med det. Jag använder det själv. Men fan.. ibland ger det mig bra med huvudvärk.
 
Igenkänning, sociala medier är ibland mitt pet peeve :meh:

Jag har sällan stört mig genom åren utan haft en ”you do you”- inställning. Har dessutom tyckt att det är ganska ocharmigt att sitta och störa sig på vad folk lägger ut i sociala medier. Det är väl bara att avfölja, eller sluta scrolla. Hitta på något roligare om det nu stör. Men nu kan inte jag heller hålla mig från att reta mig på vissa saker. Klyschor, vuxna människor som helt okritiskt hakar på varenda trend och känslan av att vissa verkar leva sitt liv efter vad som går hem bäst i sociala medier. Vad som retar mig ännu mer är att folk köper det. Twitter är värst. ”En jämställd arbetsplats är en bra arbetsplats. Dela om du håller med!” och så typ 57 delningar och 75426864 ”Helt rätt, du är så klok!” kommentarer aaaaaaaaaamen snälla? Min 1-åring kan säga saker med med substans än så.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
21 22 23
Svar
452
· Visningar
22 675
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 054
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 582
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 111
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp