Störiga saker vi stör oss på, del 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kollade Dansar med vargar kl 22-02 fast jag vet att jag blir uppvarvad av att vara vaken sent. Så nu ligger jag och försöker få hjärnan att fatta att det är sovdax.
Hade ju kunnat se filmen på svtplay vid nån bättre tidpunkt.
Så stör mig på mig själv.
 
Mån-tis i min skånehåla 26,9 resp 25 mm och blåsten/stormen från hell tom onsdag.

Alltså! Regn må väl vara hänt men stormhelvetet också... :mad: Jag har redan äppelträd och grenar på havtornen som knäckts pga för mycket frukt och bär (och då har jag ändå gallrat en hel del på de yngre äppelträden), men 25 m/s och regn kommer att gå hårt fram med allt som är kvar. Får försöka rädda in min enorma aprikosskörd - tre stycken :laugh: - om de hunnit mogna klart. De lär nog inte knäcka någon gren med sin tyngd men vill inte förlora dem till hönsen som kommer och glufsar i sig allt som blåser ner.
 
Alltså! Regn må väl vara hänt men stormhelvetet också... :mad: Jag har redan äppelträd och grenar på havtornen som knäckts pga för mycket frukt och bär (och då har jag ändå gallrat en hel del på de yngre äppelträden), men 25 m/s och regn kommer att gå hårt fram med allt som är kvar. Får försöka rädda in min enorma aprikosskörd - tre stycken :laugh: - om de hunnit mogna klart. De lär nog inte knäcka någon gren med sin tyngd men vill inte förlora dem till hönsen som kommer och glufsar i sig allt som blåser ner.

Här får vi inga äpplen alls. Har sett 2 st äppleindivider totalt, och då brukar vi få ofta få i en mängd vi inte kan hantera (sådär 25 träd på spridda platser)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
461
· Visningar
23 231
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 071
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 612
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 121
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp