Störiga saker vi stör oss på, del 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja? Var ser du att jag är emot det?

Men jag stör mig på att mina bögvänner enbart ska betraktas som några som har sex med män. Vad vet jag om mina grannar, vad de har för sexuell preferenser.? Vad folk gör i sovrum (eller andra roligare platser ;) ) eller med vem - det är väl en privatsak. Sex och kärlek är bara en del av livet. Hur och med vem har jag inte med att göra.

En bög är inte bara nån som älskar en man. En bög är en person, med kunskaper, erfarenheter, talanger etc. En flata likaså. Fast av nån anledning så pratas det inte lika mycket om flator och pedofili.

Jag är allmänt störd helt enkelt. Rent av förbannad.
Du skrev att Pride inte handlar om sex, och jag motsatte mig det.
 
Ja? Var ser du att jag är emot det?

Men jag stör mig på att mina bögvänner enbart ska betraktas som några som har sex med män. Vad vet jag om mina grannar, vad de har för sexuell preferenser.? Vad folk gör i sovrum (eller andra roligare platser ;) ) eller med vem - det är väl en privatsak. Sex och kärlek är bara en del av livet. Hur och med vem har jag inte med att göra.

En bög är inte bara nån som älskar en man. En bög är en person, med kunskaper, erfarenheter, talanger etc. En flata likaså. Fast av nån anledning så pratas det inte lika mycket om flator och pedofili.

Jag är allmänt störd helt enkelt. Rent av förbannad.
*hejar på tanten*
 
Misstolkar du medvetet?

Självklart ingår sex i ett kärleksförhållande. Men det är ingen sexparad. Inget swingersparty eller sexklubb.
Rätten att vara den man vill, älska vem man vill - det är väl ändå vad Pride handlar om?
Dina inlägg plus nyheterna om vad den förbannade BS säger fick mig att tagga igång ordentligt! Vad är folk så rädda för???
 
Jag känner mig rejält olustig efter att jag fick veta att en person på mitt jobb som jag sett som en helt vanlig trevlig typ är dömd för misshandel. Det är visserligen 20-30 år sedan, men han har då under längre tid misshandlat sin dåvarande fru.
Hur ska man kunna jobba med honom i fortsättningen?
 
Senast ändrad:
Får jag säga regnet igen? Jag har haft semester och föräldraledigt varann vecka hela sommaren med barnen för att bada, sola och bara njuta av sommaren. Det sistnämnda har vi gjort men jag hade lika gärna kunnat jobba istället. Solen verkar ju ändå komma vid skolstart
 
Har hittat en del bilar som jag vill ha, men just nu har alla körförbud pga de har missat besiktningen. Okej om de säljs av privatpersoner men detta är bilhandlare. Jag köper ingen bil för 60-70 tusen som bland annat har körförbud pga missad besiktning :meh:
Nä, det låter synnerligen oseriöst!
 
Har hittat en del bilar som jag vill ha, men just nu har alla körförbud pga de har missat besiktningen. Okej om de säljs av privatpersoner men detta är bilhandlare. Jag köper ingen bil för 60-70 tusen som bland annat har körförbud pga missad besiktning :meh:
Om det är bilhandlare så gör de ofta så, att de inte fixar till och besiktigar innan köpare finns eftersom värdet av besiktningen faller så fort, det är helt enkelt mer värt för alla att den besiktigas så kort tid som möjligt innan den ska tas i bruk. Jag tror de får låta folk provköra ändå - men googlade och såg att den regeln ändrats pga missbruk av den. Nu måste provkörning ske inom inhägnat område och det blir högst begränsat vad man kan prova då...

Jag tror inte det förekommer att bilhandlare säljer bilar med körförbud till privatpersoner (dvs att de har körförbud när man ska hämta den), utan att det i så fall är ett väldigt speciellt kontrakt och diskussion innan ?

Om bilhandlaren får uppfattningen att du är seriöst intresserad av specifik bil (dvs 90% köp om besiktning går bra och bilen känns okej) så kanske du kan få dem att besiktiga innan du kommer och provkör en andra gång.
 
Om det är bilhandlare så gör de ofta så, att de inte fixar till och besiktigar innan köpare finns eftersom värdet av besiktningen faller så fort, det är helt enkelt mer värt för alla att den besiktigas så kort tid som möjligt innan den ska tas i bruk. Jag tror de får låta folk provköra ändå - men googlade och såg att den regeln ändrats pga missbruk av den. Nu måste provkörning ske inom inhägnat område och det blir högst begränsat vad man kan prova då...

Jag tror inte det förekommer att bilhandlare säljer bilar med körförbud till privatpersoner (dvs att de har körförbud när man ska hämta den), utan att det i så fall är ett väldigt speciellt kontrakt och diskussion innan ?

Om bilhandlaren får uppfattningen att du är seriöst intresserad av specifik bil (dvs 90% köp om besiktning går bra och bilen känns okej) så kanske du kan få dem att besiktiga innan du kommer och provkör en andra gång.

Både ja och nej.
Träffade för länge sen en bilmekaniker som arbetade på bilfirma. En del kan tänka sig att besiktiga och andra inte.
 
Det ringde på dörren och när jag öppnar står det en polis utanför i full uniform. Jag såg kanske lite chockad ut för han sa direkt att jag inte skulle bli chockad. Han undrade om jag hade sett någon med en turkis cykel. Nja. "Vet du någon som kan ha snott den?". Nej, sån koll på mina grannar har jag inte. När började polisen jaga cykeltjuvar?
Här har en polis ringt på för att en turist blivit bestulen på sin cykel och den hade gps så ägaren såg att den var i det här huset. Polisen frågade om jag hade nyckel till cykelrummet så jag gick ner och öppnade för dem.
 
igår och idag har jag badat i havet - blir det inte varmt och gött i slutet av augusti/september så är det nog allt det blev.

Detta är måndagens hotfulla prognos inför jobbstart :arghh:

IMG_2682.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
461
· Visningar
23 264
Senast: Tuvstarr
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 071
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 614
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 122
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp