Störiga saker vi stör oss på, del 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, såklart. Men det är ju fortfarande rimligt att SJ kan meddela när de tänker sig ha planerat klart. Det är trots allt mindre än tre månader kvar.

Det är faktiskt helt sjukt. Klaga på att folk flyger och tar bilen osv men gör det inte möjligt att planera för att åka tåg 🙃 Har aldrig fattat det, om jag planerar en resa gör jag det egentligen helst längre än så. Är ganska omständig av mig 😅 Men nepp.
 
Det är faktiskt helt sjukt. Klaga på att folk flyger och tar bilen osv men gör det inte möjligt att planera för att åka tåg 🙃 Har aldrig fattat det, om jag planerar en resa gör jag det egentligen helst längre än så. Är ganska omständig av mig 😅 Men nepp.

Exakt så!
Biljetterna till fjällresan köptes 22 april och till evenemanget i Göteborg köpte jag biljetter 25 april. Har således försökt sedan dess :meh:
 
Ja, såklart. Men det är ju fortfarande rimligt att SJ kan meddela när de tänker sig ha planerat klart. Det är trots allt mindre än tre månader kvar.
Det troliga är väl att de är beroende av Trafikverkets försenade planering. Inte så konstigt om de inte kan säga i förväg när de får planeringen därifrån.
Vill minnas de har informerat att strulet efter systembytet kommer hänga med hela vägen till det blir tidtabellsskifte i december. Detta året är nog tre månader en för hög förväntan, även om det är normalt annars.
 
Det troliga är väl att de är beroende av Trafikverkets försenade planering. Inte så konstigt om de inte kan säga i förväg när de får planeringen därifrån.
Vill minnas de har informerat att strulet efter systembytet kommer hänga med hela vägen till det blir tidtabellsskifte i december. Detta året är nog tre månader en för hög förväntan, även om det är normalt annars.

Som skrivet, jag vet detta. Jag tycker ändå att det är undermåligt, särskilt när ett annat bolag har bokningsbara resor.
 
Men då får man väl köpa spis/ugn rätt ofta, för mått ändras väl? Jag har nog faktiskt aldrig hört talas om någon som har kunnat använda sina gamla plåtar rakt av. Men det är kanske vanligare än vad jag tror?
Vår förra var köpt begagnad och hängde med i typ 10/11 år den före det var född -75 pappas ugn var typ +40 år. Så ofta vet jag inte...
 
Som skrivet, jag vet detta. Jag tycker ändå att det är undermåligt, särskilt när ett annat bolag har bokningsbara resor.
Jag menade inte att det inte finns anledning att störa sig. Bara att det nog inte är SJ som ska drabbas av skulden för det.
Det jag svarade på var formulerat som att det var SJs planeringsarbete du riktade dig emot, och det var det jag kommenterade.
 
Ja, jag tänkte att de andra plåtarna hade försvunnit med förra husägaren, men när jag kollade upp det så kommer det bara med 1 plåt när man köper ugnen. Och Ikea säljer inte extra plåtar. Så knäppt.
Har du kollat med tillverkaren? IKEA tillverkar ju inte själva sina spisar, tvättmaskinerna har jag för mig att Whirlpool tillverkar, spisarna har jag ingen aning om. När jag bytte spis i huset passade inte de gamla plåtarna till nya spisen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
461
· Visningar
23 302
Senast: Tuvstarr
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 072
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 614
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 134
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp