Störiga saker vi stör oss på, del 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har du kollat med tillverkaren? IKEA tillverkar ju inte själva sina spisar, tvättmaskinerna har jag för mig att Whirlpool tillverkar, spisarna har jag ingen aning om. När jag bytte spis i huset passade inte de gamla plåtarna till nya spisen.
Inte alla mina sparade däremot använder jag dem med hjälp av gallrena.
 
Jag har såna här plåtar. Det går att ändra storlek på dem.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20230803_104223_Google.jpg
    Screenshot_20230803_104223_Google.jpg
    95,3 KB · Visningar: 64
Att det bara ingår 1 plåt till Ikeaugnen vi har nu! Helt galet ju, jag behöver minst 2 plåtar och 1 långpanna. Så nu letar jag, men det gäller ju att det är exakt rätt storlek. Suck.
Håller med om att det är störigt med för få plåtar/galler med mera till en ny ugn.

Eftersom IKEAs vitvaror är från andra stora tillverkare, som Electrolux (oftast numera, tidigare ofta Whirlpool), så funkar extra långpannor, plåtar, etc, direkt från rätt tillverkare. IKEA har bara satt sitt eget namn på produkten.

Men behöver "bara" ta reda på vilken (Electrolux, Whirlpool, whatever) som vara som bytt namn till IKEA någonting.

Ta kontakt med den gör service på IKEAs vitvaror, eller googla namnet och köp direkt från tillverkaren.
 
Det troliga är väl att de är beroende av Trafikverkets försenade planering. Inte så konstigt om de inte kan säga i förväg när de får planeringen därifrån.
Vill minnas de har informerat att strulet efter systembytet kommer hänga med hela vägen till det blir tidtabellsskifte i december. Detta året är nog tre månader en för hög förväntan, även om det är normalt annars.

Ja det är ju ett lika orimligt grundproblem! Fattar att det säkert är skitkomplext men det måste ju bli enklare att välja bort fossila alternativ för att resa.
 
Håller med om att det är störigt med för få plåtar/galler med mera till en ny ugn.

Eftersom IKEAs vitvaror är från andra stora tillverkare, som Electrolux (oftast numera, tidigare ofta Whirlpool), så funkar extra långpannor, plåtar, etc, direkt från rätt tillverkare. IKEA har bara satt sitt eget namn på produkten.

Men behöver "bara" ta reda på vilken (Electrolux, Whirlpool, whatever) som vara som bytt namn till IKEA någonting.

Ta kontakt med den gör service på IKEAs vitvaror, eller googla namnet och köp direkt från tillverkaren.
Ja det får bli så. Jag har några långpannor som jag köpt på loppis, som jag använder när jag driver upp småplantor, ska kolla om någon av dem råkar passa.
 
Jag menade inte att det inte finns anledning att störa sig. Bara att det nog inte är SJ som ska drabbas av skulden för det.
Det jag svarade på var formulerat som att det var SJs planeringsarbete du riktade dig emot, och det var det jag kommenterade.

Eftersom Öresundståg antingen har planerat eller chansar så blir det ju lite märkligt att SJ inte ens kan meddela när de tänker släppa biljetter.

Gällande resan i december så handlar det ju inte heller om banarbete. Det är ju bara att SJ inte bestämt när biljetter ska släppas.
 
Ja det är ju ett lika orimligt grundproblem! Fattar att det säkert är skitkomplext men det måste ju bli enklare att välja bort fossila alternativ för att resa.
Menar du att planeringsförutsättningarna är undermåliga i vanliga fall också när de inte är påverkade av en sådan specifik händelse som systembytet de gjorde nu?
Jag förstår inte riktigt kopplingen mellan en sådan allmän åsikt om trafiksystemen och mitt inlägg om vem som bär skulden för detta årets särskilt struliga omständigheter.
 
Menar du att planeringsförutsättningarna är undermåliga i vanliga fall också när de inte är påverkade av en sådan specifik händelse som systembytet de gjorde nu?
Jag förstår inte riktigt kopplingen mellan en sådan allmän åsikt om trafiksystemen och mitt inlägg om vem som bär skulden för detta årets särskilt struliga omständigheter.

Jag tycker egentligen att 3 månader är för kort tid för att kunna boka tågresa ja. Och nu går ju inte ens 3 månader att hålla pga problem. Det var inte tydligt från min sida! :)
 
Stör mig nåt så fruktansvärt på att SD-företrädare kan bajsa ur sig vad som helst och de hänvisar till yttrandefriheten.

Det är ju inte att de säger det som är bekymret. Bekymret är att de TYCKER så.

Och hur i hela friden kan man påstå att pride handlar om sex? Och pedofili?
Pride handlar om kärlek. Rätten att få älska vem man vill. Vem man älskar är en privatsak, inget som nån - framförallt inte lagar och bestämmelser - ska lägga sig i.
Superstörning :rage:
 
Stör mig nåt så fruktansvärt på att SD-företrädare kan bajsa ur sig vad som helst och de hänvisar till yttrandefriheten.

Det är ju inte att de säger det som är bekymret. Bekymret är att de TYCKER så.

Och hur i hela friden kan man påstå att pride handlar om sex? Och pedofili?
Pride handlar om kärlek. Rätten att få älska vem man vill. Vem man älskar är en privatsak, inget som nån - framförallt inte lagar och bestämmelser - ska lägga sig i.
Superstörning :rage:
Fast det handlar också om rätten till sin sexualitet och att få ha sex med vilket kön man vill.
Däremot pedofili är helt absurt att de drar upp ens.
 
Stör mig nåt så fruktansvärt på att SD-företrädare kan bajsa ur sig vad som helst och de hänvisar till yttrandefriheten.

Det är ju inte att de säger det som är bekymret. Bekymret är att de TYCKER så.

Och hur i hela friden kan man påstå att pride handlar om sex? Och pedofili?
Pride handlar om kärlek. Rätten att få älska vem man vill. Vem man älskar är en privatsak, inget som nån - framförallt inte lagar och bestämmelser - ska lägga sig i.
Superstörning :rage:
🫶💪💗
 
Det ringde på dörren och när jag öppnar står det en polis utanför i full uniform. Jag såg kanske lite chockad ut för han sa direkt att jag inte skulle bli chockad. Han undrade om jag hade sett någon med en turkis cykel. Nja. "Vet du någon som kan ha snott den?". Nej, sån koll på mina grannar har jag inte. När började polisen jaga cykeltjuvar?
 
Fast det handlar också om rätten till sin sexualitet och att få ha sex med vilket kön man vill.
Däremot pedofili är helt absurt att de drar upp ens.
Ja? Var ser du att jag är emot det?

Men jag stör mig på att mina bögvänner enbart ska betraktas som några som har sex med män. Vad vet jag om mina grannar, vad de har för sexuell preferenser.? Vad folk gör i sovrum (eller andra roligare platser ;) ) eller med vem - det är väl en privatsak. Sex och kärlek är bara en del av livet. Hur och med vem har jag inte med att göra.

En bög är inte bara nån som älskar en man. En bög är en person, med kunskaper, erfarenheter, talanger etc. En flata likaså. Fast av nån anledning så pratas det inte lika mycket om flator och pedofili.

Jag är allmänt störd helt enkelt. Rent av förbannad.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
461
· Visningar
23 302
Senast: Tuvstarr
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 072
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 614
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 134
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp