Störiga saker vi stör oss på, del 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skulle tagit över bolånet på huset+amorterat bort en del för två veckor sedan men min bankkontakt slutförde inte ärendet som överenskommits. Nu har hen semester och jag fick besked om att det blir klart under v33 istället. Under tiden står en hög ränta och tickar (på den del jag ska amortera bort) och kostar massor med pengar. Jag upplyste hens kollega via meddelande igår kväll att jag inte tycker det är en ok hantering, återstår att se om de ringer upp idag :cautious:
Verkligen inte ok hantering av ärendet. Du borde ta det med bankkontaktens chef och ifrågasätta om det är du som är betalningsskyldig när dom gör fel?! Banker :mad:
 
En gammal klasskamrat hörde av sig igår och vill börja umgås.. jag fasade ut henne från mitt liv pga energislukare. Förklarade att jag är nöjd med de vänner jag har och att jag inte orkar ta in nya, och att det finns en anledning till att vi inte setts på flera år.

Men hon ger sig inte O_o "Det är ingen hets från min sida ... kanske dyker upp ett tillfälle där det kan funka"
 
En gammal klasskamrat hörde av sig igår och vill börja umgås.. jag fasade ut henne från mitt liv pga energislukare. Förklarade att jag är nöjd med de vänner jag har och att jag inte orkar ta in nya, och att det finns en anledning till att vi inte setts på flera år.

Men hon ger sig inte O_o "Det är ingen hets från min sida ... kanske dyker upp ett tillfälle där det kan funka"
Börjar alltså redan sluka din energi 👎
 
Jag vill köpa tågbiljetter till Göteborg i oktober och till Hallsberg i december. Det sistnämnda helst hela vägen till Branäs men jag har rimliga önskemål.

Eller ja, rimliga för mig för SJ kan minsann inte hjälpa till.
I oktober planeras banarbete. Det har vid sökning stått så i åtminstone en månad. Öresundståg ser dock ut att gå enligt tabell så det är kanske bara SJ som är kinkiga?
Någon information om när det ska vara planerat och klart? Nej.
I december är biljetter bara släppta en dryg vecka in i månaden. Okej, information om när biljetter för resten av månaden släpps? Nej.

Jag vill kunna planera! :banghead:
 
Jag vill köpa tågbiljetter till Göteborg i oktober och till Hallsberg i december. Det sistnämnda helst hela vägen till Branäs men jag har rimliga önskemål.

Eller ja, rimliga för mig för SJ kan minsann inte hjälpa till.
I oktober planeras banarbete. Det har vid sökning stått så i åtminstone en månad. Öresundståg ser dock ut att gå enligt tabell så det är kanske bara SJ som är kinkiga?
Någon information om när det ska vara planerat och klart? Nej.
I december är biljetter bara släppta en dryg vecka in i månaden. Okej, information om när biljetter för resten av månaden släpps? Nej.

Jag vill kunna planera! :banghead:
Det är ju inte SJ som utför banarbeten. De kanske inte vet tidsplanen heller?
 
Det vet självklart jag också.
Däremot är det ju märkligt att Öresundståg har tidtabell för aktuella dagar i oktober. Jag är iofs inte helt säker men jag tror att de använder samma bana.
Frågan är om de vet eller om de chansar. Om något inte blir som de tror så bokar dom om folk eller sätter in ersättningsbussar på vissa sträckor.
 
Två gånger i rad nu har jag struntat i att spela på travhästar som jag bevakar. Första gången blev häst A tvåa och andra gången blev häst B etta! Den fanns inte med i speltipsen så jag iddes inte spela. Så vinner den med 53 i odds!
:arghh:
Jag ska sluta kolla på resultaten de gånger jag inte spelat. :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
461
· Visningar
23 381
Senast: Tuvstarr
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 077
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 616
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 134
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp