Störiga saker vi stör oss på, del 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men, hjälp, finns det folk som betalar 8000 kr för en konsertbiljett :nailbiting: ?? Eller, tja, det finns kanske inte så många eftersom biljetterna nu säljs billigare... :D
Biljetterna till KISS på deras sista spelning i Dalhalla trissades upp rätt bra. Kommer inte ihåg vad dom dyraste gick på men det var betydligt mer än 8000. Sviniga biljettkrängare som köpte upp alla biljetter och sålde svindyrt.
 
Stör mig på denna reklam som jag får upp här på buke nu
Visa bifogad fil 124706
Texten betyder typ "fetmans dödare". Redan det stör mig, att det antagligen är reklam för någon "mirakelkur". Sedan det på bilden :wtf: jag vill inte ens tänka på vad man ska göra med det :nailbiting:
Den har jag åxå fått 🤮 skitäcklig ju. Jag har lite lätt fobi för sånt
 
Alla jävla molntjänster, appar, autosynkronisering mm. Jag är för gammal för sånt här! :arghh:

Det började med att datorn utan att fråga mig försökte säkerhetskopiera min externa hårddisk till molnet, vilket ledde till att jag inte kan ta emot mejl eftersom molnet är fullt. Följde då länken i mobilen för att skaffa nåt nytt, dyrt abonnemang med massa plats. Det visade sig dock inte vara i SAMMA moln, så nu har jag betalat 1000 spänn för att backa upp några mobilbilder men kan fortfarande inte mejla. :meh:
Lyckades på någon vänster radera kopiorna från externa hårddisken så att mejlen fungerade ett par dagar, men nu har datorn antagligen tryckt in en massa nya filer i det molnet så nu funkar det inte igen. Det går heller inte att radera filerna som ligger och tar plats, eftersom det inte finns några filer utan bara tomma mappar påstår den. JAHA MEN VARFÖR KAN DU INTE MEJLA DÅ?!?!?!?! :rage::rage:
 
Det lokala idrottslaget där mitt barn tränade och tävlade i många år slutar aldrig förvåna mig. Barnet fick de sista åren inte tävla, pga tränaren tyckte att bara de bästa skulle få vara med. Vilket ledde till att barnet slutade. Jag har tidigare förvånats av att föreningen hoppfullt kontaktat mig vid några tillfällen då de behövt funktionärer. Nej tack.

Nu behöver de tränare, och verkar vara halvt i panik, då det knappt finns några äldre ungdomar i föreningen som kan jobba som tränare eller assisterande tränare. Ja ni, varför är det så kan man ju undra? Kanske för att ni gjort er av med de här personerna? Och tror ni på riktigt att de här ungdomarna som ni för några år sedan avpolleterat, nu glada ska komma tillbaka för att hjälpa till?
 
Det lokala idrottslaget där mitt barn tränade och tävlade i många år slutar aldrig förvåna mig. Barnet fick de sista åren inte tävla, pga tränaren tyckte att bara de bästa skulle få vara med. Vilket ledde till att barnet slutade. Jag har tidigare förvånats av att föreningen hoppfullt kontaktat mig vid några tillfällen då de behövt funktionärer. Nej tack.

Nu behöver de tränare, och verkar vara halvt i panik, då det knappt finns några äldre ungdomar i föreningen som kan jobba som tränare eller assisterande tränare. Ja ni, varför är det så kan man ju undra? Kanske för att ni gjort er av med de här personerna? Och tror ni på riktigt att de här ungdomarna som ni för några år sedan avpolleterat, nu glada ska komma tillbaka för att hjälpa till?
Idrottsrörelsens fula baksida. Sådär får de inte göra. Hoppas att nån sätter strålkastare på sånt när det inträffar!

Vännens son petades ur laget. De toppade laget helt enkelt. Fast det handlade om barn.Helt emot riksidrottsförbundets policy och lagets officiella policy.
Vännen är rutinerad föreningsräv så det hamnade på högre nivå...om man så säger..
 
Vissa rökare.
Som ständigt tycker att det är en god idé att sitta på busshållplatser där andra är, och röka sina äckliga dödliga stinkpinnar! Fattar inte varför man måste sprida sin äckliga skit omkring sig så respektlöst. Parfymister kommer på andra plats, också rejäla stinkbomber som förpestar luften i allmänna utrymmen. Nej nej, inte går det att ta lite parfym så att man liksom bara lite snabbt kan känna en doft av den sådär lite lätt när personen går förbi, man måste hälla halva flaskan på sig innan man går utanför dörren. Så pass att andra kan känna stanken efter en lång tid efter man lämnat platsen UTOMHUS till och med.

Mitt under pandemin såg jag en person som skulle åka tåg från Lund ha på sig en riktig gasmask, i dag när rökaren förpestade tillvaron tänkte jag att jag skulle behöva en sådan för att kunna andas bland folk och fä.
 
Ja just, är det en sådan dag igen, då jag ständigt stör mig 🙄

Det nyaste från "mina" konspirationsteoretiker: Muséer är inte att lita på. De ställer ut sådant som passar de anställdas och statens syften, och fabricerar utställningsföremål. Inte ens stenarna i mineralsamlingarna är riktiga, utan gjutna och målade.........

Nej, jag vet inte vilket syftet skulle vara med att visa upp falska mineraler, och tog inte reda på det heller, utan började prata om vädret :meh:
 
Regnet (bild från lokal facebookgrupp). Tur att jag inte skulle till- eller från jobb idag, då hade Volvon fått agera amfibiefordon :cautious:
IMG_2562.jpeg
 
Biljetterna till KISS på deras sista spelning i Dalhalla trissades upp rätt bra. Kommer inte ihåg vad dom dyraste gick på men det var betydligt mer än 8000. Sviniga biljettkrängare som köpte upp alla biljetter och sålde svindyrt.
Sånt är förbjudet i USA. Scalping tickets åker man dit hårt för. Du får bara sälja dom för face value. Betsar du $50 så får du bara sälja dom för $50.
 
Stör mig på att revbenssidan fortfarande knäpper och att typ varenda muskel på hela den sidan (fram som bak) är allmänt tjock, hopdragen och stum.

Ryggsnubben är skitbra, men det finns ju gränser för vad som går att göra tills revben läkt ihop och är stabila i sig själva 🤷‍♀️
 
Stör mig på att revbenssidan fortfarande knäpper och att typ varenda muskel på hela den sidan (fram som bak) är allmänt tjock, hopdragen och stum.

Ryggsnubben är skitbra, men det finns ju gränser för vad som går att göra tills revben läkt ihop och är stabila i sig själva 🤷‍♀️
Revben tar sjukt lång tid och det är sjukt jobbigt. :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
462
· Visningar
23 451
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 085
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 617
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 138
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp