Störiga saker vi stör oss på, del 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Män och fordon :meh:

Det har varit utställning i grannskapet, av hotrod och ombyggda fordon

Hemfärden går för många förbi mitt hus. Så jag har haft trafik med obefintliga ljuddämpare på väg dit på fm och på väg därifrån på em. Har inte sett några kvinnor vid ratt eller styre..
 
Män och fordon :meh:

Det har varit utställning i grannskapet, av hotrod och ombyggda fordon

Hemfärden går för många förbi mitt hus. Så jag har haft trafik med obefintliga ljuddämpare på väg dit på fm och på väg därifrån på em. Har inte sett några kvinnor vid ratt eller styre..
Rat fink?
 
För sjuttioelfte gången: stöket och oroligheterna som blir när det är fotbollsmatch :( Jag började redan kl. 09 med att stänga vädringsluckor, dra ner persienner och spela musik för katten.

Porten har färgats av rökbomber och som vanligt behållare för smällare, rökbomber och bengaler plus krossat glas och skit.

Katten klarade det bra idag, då jag gjorde mitt bästa för att stänga ute så mycket intryck utifrån som möjligt. Värre med min stressrespons denna gången.

Önskar jag kunde hitta något annat boende men det är svårt :cry: Jag vill inte må så här eller utsätta katten för detta typ varannan helg, 7 månader om året.
 
Nu är det flygmyror i farten och de bits

Oooh det där är så irriterande
För det första varför ska folk bry sig om hur mycket man betalt?
Varför ska det alltid frågas efter vad det kostar?
Och sen ska det alltid lite hånfullt konstateras ”det var dyyyyrt”
Spelar liksom ingen roll om det är biljetter hus bil eller en tröja man har köpt
Min syster blev skitsur en gång när jag hade köpt sportskor för 800 kr. :cautious:
 
Noterar som vanligt på hemväg från Göteborg att en del bilister abonnerar på vänsterfilen och håller den i flera km medan de sakta kommer ifatt för att köra om. Andra går ut och lägger sig i omkörning en halv km före ekipaget de tänkt köra om och blockerar effektivt andra bilister som vill förbi. O_o
 
Provat mörk choklad eller kakao?
Då nyser jag istället. :rofl:


Ska kakao också kunna fungera alltså?
Enda jag har prövat det är i form av kladdkaka. Funka för stunden iallfall. :angel:

Kakao/choklad och så @tanten s tips om bakpulver/bikarbonat verkar som att jag helt enkelt behöver baka någon chock kladdkaka eller så. Undra om det funkar på mer än bara rethosta. Låter som ett vinnande koncept. :idea:

Nu har det mesta av hostan släppt, men kan ju vara bra ifall det skulle bli någon mer gång framöver. :D;)
 
Då nyser jag istället. :rofl:


Ska kakao också kunna fungera alltså?
Enda jag har prövat det är i form av kladdkaka. Funka för stunden iallfall. :angel:

Kakao/choklad och så @tanten s tips om bakpulver/bikarbonat verkar som att jag helt enkelt behöver baka någon chock kladdkaka eller så. Undra om det funkar på mer än bara rethosta. Låter som ett vinnande koncept. :idea:

Nu har det mesta av hostan släppt, men kan ju vara bra ifall det skulle bli någon mer gång framöver. :D;)
Kladdkaka hjälper mot mycket, allt från hjärtesorg till huvudvärk :D
 
Jäkla störigt att ha kommit hem efter semester, men utan att riktigt ha fattat att jag komit hem. Jag vaknar på nätterna efter äventyriga drömmar, och har ingen aning om var jag är på riktigt, utan tror att jag fortfarande är i drömmen. Det kan sedan vara antingen i en sjunkande ubåt eller min kusins sommarstuga där vi jagar brottslingar, eller lite varstans. Och så ligger jag sedan här och kan inte somna om.. :crazy:
 
Nu kan folk få störa sig hur mycket de vill på mina dyra Taylor biljetter 😎 jag tyckte ju att vi fick sjukt bra platser för 1700 st, nu visar det sig att det var de platserna som såldes som vip (ink merch) för 8000 vid första släppet 😎 inte konstigt att de är bra!
 
Nu kan folk få störa sig hur mycket de vill på mina dyra Taylor biljetter 😎 jag tyckte ju att vi fick sjukt bra platser för 1700 st, nu visar det sig att det var de platserna som såldes som vip (ink merch) för 8000 vid första släppet 😎 inte konstigt att de är bra!
Men, hjälp, finns det folk som betalar 8000 kr för en konsertbiljett :nailbiting: ?? Eller, tja, det finns kanske inte så många eftersom biljetterna nu säljs billigare... :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
465
· Visningar
23 566
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 091
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 624
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 147
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp