Störiga saker vi stör oss på, del 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på mina föräldrars bil som vill bestämma en massa. Den har så många olika automagiska funktioner att jag blir tokig! Jag är helt för det här med farthållare, men måste det verkligen bli mer avancerat än så? Den här bilen bestämmer både när helljusen ska vara på och inte, och så "tar den över" ratten ibland när den tycker att jag inte ligger tillräckligt centrerad i filen, fast att det inte är något fel på min placering. Jätteläskig känsla! Just helljusgrejen höll på att driva mig till vansinne igår, eftersom den kära bilen inte var så smart som den trodde ibland.

Imorgon ska jag köra min brors Tesla, något säger mig att det kommer att bli ÄNNU värre 🤪
Som mottrafikant hatar jag dessa sk smarta billysen. Jag blir ofta bländad av dem.
 
Jag stör mig på mina föräldrars bil som vill bestämma en massa. Den har så många olika automagiska funktioner att jag blir tokig! Jag är helt för det här med farthållare, men måste det verkligen bli mer avancerat än så? Den här bilen bestämmer både när helljusen ska vara på och inte, och så "tar den över" ratten ibland när den tycker att jag inte ligger tillräckligt centrerad i filen, fast att det inte är något fel på min placering. Jätteläskig känsla! Just helljusgrejen höll på att driva mig till vansinne igår, eftersom den kära bilen inte var så smart som den trodde ibland.

Imorgon ska jag köra min brors Tesla, något säger mig att det kommer att bli ÄNNU värre 🤪
Jag avskyr när min tar över styrningen. :arghh: Turligt nog går det att stänga av. Då piper den bara om jag kör över en vit linje utan att blinka.
Nästan alla hjälpfunktioner går att stänga av eller anpassa på min bil.
 
Första jag gjorde när jag köpte Kugan, in på märkesverkstaden o skrek STÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄNG av skiten! Allt gick att stänga av utom pipljudet vid backning som även piper om någon går för nära bilen om den står still :rage:
 
Att reklamen på mina sociala medier och Youtube huxflix är enbart gravid och baby relaterat.:meh:Måste ha klickat på nått eller läst något här eller så har de bara bestämt: vet du vad du saknar? Barn! Du är så olycklig utan.

Reklam är träligt men det här ämnet är jag totalt ointresserad av, så nu är det outhärdligt. Ser jag en till "lyckligmammalyfterettskrattandebarnförattvisablöjan" klipp till är det risk för våldsamhandling mot mobil.

Blir väl inte bättre nu när jag skrivit ut orden :bag:
 
Att reklamen på mina sociala medier och Youtube huxflix är enbart gravid och baby relaterat.:meh:Måste ha klickat på nått eller läst något här eller så har de bara bestämt: vet du vad du saknar? Barn! Du är så olycklig utan.

Reklam är träligt men det här ämnet är jag totalt ointresserad av, så nu är det outhärdligt. Ser jag en till "lyckligmammalyfterettskrattandebarnförattvisablöjan" klipp till är det risk för våldsamhandling mot mobil.

Blir väl inte bättre nu när jag skrivit ut orden :bag:
Jag får fortfarande reklam från Ica här på Buke. Det är flera veckor sen jag var i Sverige.
 
Jag får fortfarande reklam från Ica här på Buke. Det är flera veckor sen jag var i Sverige.
Algoritmen tror att jag fortfarande är i Sverige
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20230728_143711_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20230728_143711_Samsung Internet.jpg
    85,5 KB · Visningar: 41
Haha, känner igen det där från mina föräldrars bil. Den bestämmer när och hur vindrutetorkarna ska gå på...och den håller också på med att justera ljusstyrkan på egen hand. Sedan uppskattar jag backkameran - den hade jag gärna haft på min bil också :) ! Men det är nog det enda.
Ja just det ja, den är ju också smidig! Ok då, den plus farthållaren kan få stanna, men mer än så vill jag banne mig inte ha! ;)
Som mottrafikant hatar jag dessa sk smarta billysen. Jag blir ofta bländad av dem.
Jag också! Mina föräldrar kör i princip aldrig när det är mörkt, men jag tror ändå att jag ska försöka få dem att stänga av åtminstone den funktionen faktiskt.
Jag avskyr när min tar över styrningen. :arghh: Turligt nog går det att stänga av. Då piper den bara om jag kör över en vit linje utan att blinka.
Nästan alla hjälpfunktioner går att stänga av eller anpassa på min bil.
Ja, det är ju för väl det i alla fall! Tycker att det är lite läskigt hur normaliserat det verkar ha blivit att så mycket ska vara automatiskt.
 
Jag stör mig på mina föräldrars bil som vill bestämma en massa. Den har så många olika automagiska funktioner att jag blir tokig! Jag är helt för det här med farthållare, men måste det verkligen bli mer avancerat än så? Den här bilen bestämmer både när helljusen ska vara på och inte, och så "tar den över" ratten ibland när den tycker att jag inte ligger tillräckligt centrerad i filen, fast att det inte är något fel på min placering. Jätteläskig känsla! Just helljusgrejen höll på att driva mig till vansinne igår, eftersom den kära bilen inte var så smart som den trodde ibland.

Imorgon ska jag köra min brors Tesla, något säger mig att det kommer att bli ÄNNU värre 🤪
Det mesta går att stänga av och/eller välja bort.
Automatiska lysen och line assist funktioner är väldigt dysfunktionellt, i synnerhet vid landsvägskörning.
 
Blir galen på folk i trafiken som ligger ca 70 på 80 väg , sen när det blir 50 eller 40 så fortsätter de i samma fart. Blir så förbannad 😠. Varför sega under tillåten hastighet för att sedan köra ca 20-30 för fort där det av en anledning är lägre hastighet ⁉️⁉️
 
Katter

Vi har en som stryker runt huset. Och ligger på vägen. Den har varit här ett par dagar nu. Den är väldigt snäll. Men jag vill inte att den ska bli överkörd :(

Och nu var den inne i vårt trapphus som bara är ett kallt rum med hissar, dvd ingenstans att gömma sig. Nu var det jag och min hund som kom, men det bor tre hundar i huset som jag ogärna möter i trapphuset (Och ett par människorsomjag inte tror gott om).

Jag lyfte ut katten. Den har halsband med GPS - men inget telefonnummer. Jag vill kontakta ägaren. Jag vill inte oroa mig över andra deras barn eller deras husdjur. Jag har jämt skägg med att ta hand om mig själv och hunden.

Sedan har vi ett stolpskott i kvarteret som bygger egna farthinder 😞 Vi har faktiskt nog med langare och smågangsters. Vi behöver inte ha alla sorters galningar här
 
Folk som kör för nära bakom, speciellt när man redan kör maxhastigheten. Extra frustrerande när den nya hastigheten är lägre så man måste oroa sig för att bli påkörd bakifrån när man sänker hastigheten. Vissa verkar tro att 3 sekunders regeln egentligen är 0.3 sekunders regeln. :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
467
· Visningar
23 710
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 098
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 631
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 148
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp