Störiga saker vi stör oss på, del 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Otyget snapchat. Jag fick igång aviseringarna för jag vill se när jag får meddelande. Men det kommer konstant vänförslag och en "bekant" lägger ut storys flera gånger per dag. Vi snackar om mellan 5-10 gånger. Varför räcker det inte med att man får aviseringar vid vanliga meddelande. Varför går inte det andra att stänga av
 
Otyget snapchat. Jag fick igång aviseringarna för jag vill se när jag får meddelande. Men det kommer konstant vänförslag och en "bekant" lägger ut storys flera gånger per dag. Vi snackar om mellan 5-10 gånger. Varför räcker det inte med att man får aviseringar vid vanliga meddelande. Varför går inte det andra att stänga av
Mitt konto/inställningar/notiser. Sen bara bocka ur det man inte vill ha.
 
Väntar på ett paket från Amazon. Är på jobbet och får ett mail om att de har försökt att leverera. På dyrare saker har de nu infört att man ska ge budet en personlig kod för att få paketet. Billigare saker har bara lagts i trappen. Jag blev av med ett paket på så sätt. I mailet står det bara att de försöker leverera igen och jag fick en ny kod. Samma sak hände idag igen och nu ringde budet till mig på jobbet. Ja jag är inte hemma. Inget paket. Ingen packstation. Undrar hur jag ska få mitt paket? När det är vanlig posten så hamnar paketet i en box om man inte är hemma. Finns inga valmöjligheter i mailet heller så jag kan inte styra om paketet. Eller, jo, ge paketet till en granne. Jag känner inte mina grannar så det fungerar inte.
 
En kompis tipsade om att hon ovetandes haft Amazon Prime utan att veta om det. Jag har fått mycket reklam om det men eftersom jag aldrig beställt det så har jag inte brytt mig. Men idag kollade jag och jomenvisst jag betalar för Prime. Ingen aning om hur det kommer sig. Jag har verkligen inte beställt det medvetet.
 
Årets vedkörning - från planen utanför in i pannrummet och in i vedboden pågår. 13 kubik kapad och kluvetn ved ska köras ain, kärra för kärra. Orkar några få kärror om dagen så detta kommer att ta tid och jag måste vara ihärdig.

Min trogna kamrat skottkärran började få dåligt med luft så jag tog den till kompressorn. Som inte startade!!

Så jag tog en snabbtur till Jula som enligt reklamen har en fotpump som kan pumpa både bilar och motorcyklar. Tror ett skottkärrehjul kvalar in där.

Orkade inte ta tag i det, så hjulet får vänta till i morgon. Orkar ändå inte köra fler kärror idag.
Skitdag.
 
Nu var det dags igen att träffa på den där personen jag verkligen inte klarar av att påminnas om. Jag önskar jag hade kommit längre i mitt läkande, att jag hade klarat det här utan att återuppleva allt igen :cry: Tänkte att jag kunde samla mig med en promenad men nu har jag gått 2 mil och orkar inte gå längre.
 
Nej men kan vi prata om Unionens reklam? Ni vet den med mobilsurrandet och hela bilden som skakar? HUR kan man få för sig att göra en så vidrig reklam?! Jag kan omöjligt vara den enda som mår riktigt illa av den? Jag klarar inte skakig bild alls och så fort den visas måste jag titta bort för att inte illamåendet ska komma som ett brev på posten.
 
Nej men kan vi prata om Unionens reklam? Ni vet den med mobilsurrandet och hela bilden som skakar? HUR kan man få för sig att göra en så vidrig reklam?! Jag kan omöjligt vara den enda som mår riktigt illa av den? Jag klarar inte skakig bild alls och så fort den visas måste jag titta bort för att inte illamåendet ska komma som ett brev på posten.
Jag vägrar deras fackförbund enbart pga deras reklamfilmer :angel1:
 
Förhoppningsvis är alla "solklagare" nöjda nu när det regnat i princip dagligen i flera veckor.

Själv är jag hyfsat less på den här sommaren. Några få veckors sol för typ 1.5 månad sen och resten av sommaren har totalt regnat bort
Bara senaste dygnet har det kommit lite drygt 30 mm och prognosen säger fortsatt dagligt regn en bra bit in i augusti :meh:
 
Förhoppningsvis är alla "solklagare" nöjda nu när det regnat i princip dagligen i flera veckor.

Själv är jag hyfsat less på den här sommaren. Några få veckors sol för typ 1.5 månad sen och resten av sommaren har totalt regnat bort
Bara senaste dygnet har det kommit lite drygt 30 mm och prognosen säger fortsatt dagligt regn en bra bit in i augusti :meh:

Skitväder. Spöregnade hela natten. Ska det inte vara högsommar så här års?
 
Förhoppningsvis är alla "solklagare" nöjda nu när det regnat i princip dagligen i flera veckor.

Själv är jag hyfsat less på den här sommaren. Några få veckors sol för typ 1.5 månad sen och resten av sommaren har totalt regnat bort
Bara senaste dygnet har det kommit lite drygt 30 mm och prognosen säger fortsatt dagligt regn en bra bit in i augusti :meh:
Ja jag är hyfsat less på den här sommaren med faktiskt
Eftersom det inte finns hö/hösilage att få tag i här omkring :(
Här är det fortfarande torrt i backen och det växer helt enkelt inte
Det är nog inte meningen man ska ha djur här
 
Senast ändrad:
Skulle tagit över bolånet på huset+amorterat bort en del för två veckor sedan men min bankkontakt slutförde inte ärendet som överenskommits. Nu har hen semester och jag fick besked om att det blir klart under v33 istället. Under tiden står en hög ränta och tickar (på den del jag ska amortera bort) och kostar massor med pengar. Jag upplyste hens kollega via meddelande igår kväll att jag inte tycker det är en ok hantering, återstår att se om de ringer upp idag :cautious:
 
Förhoppningsvis är alla "solklagare" nöjda nu när det regnat i princip dagligen i flera veckor.

Själv är jag hyfsat less på den här sommaren. Några få veckors sol för typ 1.5 månad sen och resten av sommaren har totalt regnat bort
Bara senaste dygnet har det kommit lite drygt 30 mm och prognosen säger fortsatt dagligt regn en bra bit in i augusti :meh:
Jag är så rädd för att andraskörden nu ska REGNA bort... :( Det är kallt och regnar varenda dag, mer eller mindre. När ska det gå att ta något hö här?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
461
· Visningar
23 374
Senast: Tuvstarr
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 076
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 616
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 134
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp