Störiga saker vi stör oss på, del 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och nu får jag ett meddelande om att min färja till Sverige har ny avgångstid. Istället för nattfärja som jag dessutom betalt en bra summa för en hytt så ska båten nu avgå 11.30. Jag måste nu köra hela natten för att hinna. Och kommer fram på kvällen till Trelleborg istället för på morgonen. Vilken skit. Hela min planering åt skogen. Nu måste jag hitta övernattning nära Trelleborg istället för att sova på båten.

Vill bara skita i allt. Allt bara strular.
Du får väl ändå pengarna igen för hytten, om du inte behöver den nu?
Men jag kan bara hålla med, det är skit när det blir ändringar i planeringen, jag brukar råka ut för sådant mer eller mindre varje gång jag ska resa, och det är lika störigt varje gång.
 
Du får väl ändå pengarna igen för hytten, om du inte behöver den nu?
Men jag kan bara hålla med, det är skit när det blir ändringar i planeringen, jag brukar råka ut för sådant mer eller mindre varje gång jag ska resa, och det är lika störigt varje gång.
Jag vet inte. Jag provar att boka om till en dag senare. Vill inte köra hela natten. Tur att jag betalade extra för att kunna boka om. Tidigare år har jag aldrig betalat extra för en ombokningsbar biljett men jag kände väl på mig att något skiter sig.
 
Jag hade garanterat kunnat stava fel på det i förbifarten nämligen och uppenbarligen är det inte ovanligt vid en snabb sökning på buke. Vem orkar i ett avslappnat läge som när man är i en f****j bry sig om stavningen? Inte viktigt då och ett väldigt lätt ord att stava fel:)
 
Min egen störning är att eftersom jag fick order om att avbryta min penicillinkur (efter skumma hudsvullnaden efter att lyckats få sol på nacken) och inte fick nån annan sort insatt så verkar min bacill ha samlat ihop de överlevande trupperna och uppenbarligen ynglat av sig som kaniner = har börjat hosta och snora mängder igen :meh:

Tänker dock inte vänta tills det kraxas upp nån deciliter ur lungorna åt gången :idea: utan pinglar hc direkt imorgon :up:
 
Jag har ätit för mycket vitlök. Så pass att jag funderar på att ställa in mina planer att vistas bland människor imorgon :bag: Vitlöken var så potent att jag känner mig sjuk och eländig nu efteråt :rofl: Kanske kan jag få IKEA för mig själv om jag går imorgon :angel:
 
Formuleringen "nämner inga namn" gör det dessutom busenkelt att hitta vem som avses.

Passivaggressiva inlägg i störningstråden angående vad/hur andra användare skrivit i andra trådar är ett jädra oskick, men tyvärr inte jätteovanligt.
Kan tyvärr inte säga att jag varit helt oskyldig alltid med troll i åtanke men då har det varit mer generellt ( + mest riktat off-buke) och inte alls alltid menat att sammanfalla med just ett aktivt troll :sorry: Inte för den biten stör mig så mycket mer än att jag blev störd över min enorma överreaktion :o

Men när det gäller riktiga användare som sedan lätt hamnar i denna aktiva tråd eller snack om andra utpekade forummedlemmar i Dagbokstrådar är det ett otyg. Här hade det varit så lätt att bara tipsa, ingen konflikt eller så.
 
Jag hade garanterat kunnat stava fel på det i förbifarten nämligen och uppenbarligen är det inte ovanligt vid en snabb sökning på buke. Vem orkar i ett avslappnat läge som när man är i en f****j bry sig om stavningen? Inte viktigt då och ett väldigt lätt ord att stava fel:)
Ja eller autocorrect jag läser när jag skriver det står rätt jag gör mellanslag och telefonen ändrar stavning...
 
Nämner inga namn? Kändes lite aggressivt om det var menat till en användare här som inte vet hur det stavas, testat att hjälpsamt påpeka det?

Formuleringen "nämner inga namn" gör det dessutom busenkelt att hitta vem som avses.

Passivaggressiva inlägg i störningstråden angående vad/hur andra användare skrivit i andra trådar är ett jädra oskick, men tyvärr inte jätteovanligt.
Men herregud! :confused: Lugna ner er några kilo! Jag menar alla på nätet som stavar det fel och har stört mig på det i flera år! Nätet är inte bara buke ...
Har ingen koll på vilka på buke som gör det för det spelar ingen roll vilka det är. Att jag skrev "nämner inga namn" spelar väl ingen roll?? Det var menat humoristiskt.
@Gnist Att du letade efter vem som skrivit fel visar ju att du är nyfiken och ville veta. Är det viktigt för dig att leta upp vem som stavat ett ord fel ...?
@_Elly_ Att hjälpsamt påpeka det skulle säkert nån slagit ner på också. Fast jag kan ju börja påpeka alla stavfel och syftningsfel så får vi se hur det tas emot. :meh:
 
@Gnist Att du letade efter vem som skrivit fel visar ju att du är nyfiken och ville veta. Är det viktigt för dig att leta upp vem som stavat ett ord fel ...?

Inte ett na = har inte letat reda på någon, men "nämner inga namn" gör det rätt uppebart att det är en bukefalist som avses.
 Annars är den formuleringen totalt onödig och eftersom buke har en sökfunktion så kan man (helt utan att använda den, som i mitt fall) lätt räkna ut att det är rätt så busenkelt att ta reda på vem som avses, om man så vill.
 
Men herregud! :confused: Lugna ner er några kilo! Jag menar alla på nätet som stavar det fel och har stört mig på det i flera år! Nätet är inte bara buke ...
Har ingen koll på vilka på buke som gör det för det spelar ingen roll vilka det är. Att jag skrev "nämner inga namn" spelar väl ingen roll?? Det var menat humoristiskt.
@Gnist Att du letade efter vem som skrivit fel visar ju att du är nyfiken och ville veta. Är det viktigt för dig att leta upp vem som stavat ett ord fel ...?
@_Elly_ Att hjälpsamt påpeka det skulle säkert nån slagit ner på också. Fast jag kan ju börja påpeka alla stavfel och syftningsfel så får vi se hur det tas emot. :meh:
Som Gnist säger är det formuleringen som gjorde att det verkade riktat mot någon som just skrivit det här vilket också hade hänt, någon hade skrivit just denna vanliga felstavning :)
 
Men herregud! :confused: Lugna ner er några kilo! Jag menar alla på nätet som stavar det fel och har stört mig på det i flera år! Nätet är inte bara buke ...
Har ingen koll på vilka på buke som gör det för det spelar ingen roll vilka det är. Att jag skrev "nämner inga namn" spelar väl ingen roll?? Det var menat humoristiskt.
@Gnist Att du letade efter vem som skrivit fel visar ju att du är nyfiken och ville veta. Är det viktigt för dig att leta upp vem som stavat ett ord fel ...?
@_Elly_ Att hjälpsamt påpeka det skulle säkert nån slagit ner på också. Fast jag kan ju börja påpeka alla stavfel och syftningsfel så får vi se hur det tas emot. :meh:
Nej jag tycker inte att man ska påpeka stavnings och syftningsfel. Inte sålänge man fattar vad som avses och det inte är någon som ber om hjälp. Man vet inte varför hen skriver som hen gör eller hur mycket hen kämpar för att få det rätt. Jag har aldrig haft problem med vare sig stavning eller att det blir andra skriftliga fel men min hjärna är inte som den har varit efter många års svår sjukdom och det jag tidigare direkt såg var fel behöver jag nu googla på. Jag googlar för att hitta rätt ord också. Inte lika mycket nu som tidigare för min fantastiska hjärna läker men det händer att jag tappar ord och behöver googla fram de ord min hjärna inte hittar. Dessutom vänder min hjärna på ord och bokstäver, det händer oftare när jag är tröttare än vanligt. Ibland ser jag det för jag läser alltid igenom varenda inlägg minst tre gånger innan jag skickar och har stavningskontroll på men ändå blir det fel ibland.

Självklart får man störa sig på saker men jag tycker att man också bör fundera över vad det ger en att basunera ut sin irritation över att andras svårigheter stör en. Det är sällan så att människor inte är mycket väl medvetna om sina svårigheter och gör vad de kan för att dölja dem och det kan kännas som ett piskrapp när man då läser att andra stör sig på ens tillkortakommanden. Det här med de, dem och dom är verkligen ett kapitel för sig. När jag gick i skolan, även på gymnasiet skulle vi skriva dom. Vi skulle skriva dej och mej också.
Det här är inte bara riktat till just dig utan allmänt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
467
· Visningar
23 755
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 100
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 635
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 155
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Glasögon
  • Parfym
  • Huslån vilken bank?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp