Störiga saker vi stör oss på, del 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
På min griniga granne som bara gnäller på allt och hatar allt och alla. Eller när vi pratar, verkar hon tolerera oss och Lova. Men hon kanske gnäller om oss när hon pratar med andra, med tanke på hur "positiv" hon är om allt och alla annars. 🙈🤪

Nu är hon sur för att min igelkottskompis besökt henne flera gånger idag och bad om ursäkt (kors i taket!) För att hennes ena hund skäller som en tok pga kotten. Enligt henne har den fått åka "spadtaxi" ut i häcken och hon vill inte ha den här. Jag svarade att den varit här med, att den fått en egen vattenskål då den säkert dras till våra hundars skålar och att det måste vara jättetufft för de små liven när det inte regnat på evigheter.
Vad tusan hjälper det att flytta den några meter med en spade? Det är klart att den går tillbaka där den vet att det finns vatten? Eller tror hon att den fattar att "här bor det visst en arg tant som lyfter bort mig ett par meter om jag kommer för nära."
Den kandke gillar att åka spadtaxi och vill köpa ett åkband?
 
Jahapp, jag har visst en sådan period nu igen då jag stör mig på allt, var och varannan dag... 🙄

I dag är det den lokala idrottsföreningen som stör mig. De ville inte ha med mitt barn i laget, varpå barnet slutade.
Men de tycker ändå att det går bra att kontakta mig lite då och då och be mig göra något för föreningen. :confused: Alltså visst, jag gjorde gärna allt möjligt då barnet var aktivt. Men hur tänker de sig nu, att min arbetsinsats nog duger, trots att mitt barn inte duger :crazy:
 
Så trött och less och blä.
Skulle helst bara lägga mig i sängen och gömma mig under täcket, men det går inte. Istället har jag 2 timmars bilkörning framför mig och är inte hemma igen förrän på torsdag. Tonåringen är hos pappan och som vanligt ringer han mig då och tigger pengar för allt möjligt, utan att ens fråga sin pappa eller rent av ta med sig sitt eget kort för en gångs skull. Men nej, han tycker att jag ska swisha pappans sambo istället 😤😤 Jag sade nej såklart och fick en sur tonåring i luren istället, samtidigt som han pratade och skrattade med pappans sambo i bakgrunden. Han skulle ha pengarna till något som han och pappans sambo åkt på, då får ju fasiken dem betala också. Samtidigt är det en massa strul med jobbet i morgon som strular till saker redan idag. Blä.
 
Jahapp, jag har visst en sådan period nu igen då jag stör mig på allt, var och varannan dag... 🙄

I dag är det den lokala idrottsföreningen som stör mig. De ville inte ha med mitt barn i laget, varpå barnet slutade.
Men de tycker ändå att det går bra att kontakta mig lite då och då och be mig göra något för föreningen. :confused: Alltså visst, jag gjorde gärna allt möjligt då barnet var aktivt. Men hur tänker de sig nu, att min arbetsinsats nog duger, trots att mitt barn inte duger :crazy:
Vad oförskämt! Skulle inte göra någonting för dem i det läget. Absolut inte.
 
Jag kan reta mig på folk som skriver va istället för var och oxo istället för också men det är mitt problem. Liksom swinglisha - vilket jag själv gör mig skyldig till många gånger. Eg, svenska med engelsk satsbyggnad och direktöversättningar som blir helt fel.

Hade fö en gammal chef en gång i världen som när jag föredrog och hen gick igenom beslut skrev voff voff varje gång jag använt skall. Tänker fortfarande på hen när jag skriver och använder konsekvent ska.
 
Hade fö en gammal chef en gång i världen som när jag föredrog och hen gick igenom beslut skrev voff voff varje gång jag använt skall. Tänker fortfarande på hen när jag skriver och använder konsekvent ska.
Det sa min fröken (underbara Febe) redan i 1a klass. "det är bara hundar som ger skall, ni ska skriva ska"
Det har jag följt sen dess, och tänker på henne varmt när jag ser ordet skall istället för ska i text :up:
 
Jag kan reta mig på folk som skriver va istället för var och oxo istället för också men det är mitt problem. Liksom swinglisha - vilket jag själv gör mig skyldig till många gånger. Eg, svenska med engelsk satsbyggnad och direktöversättningar som blir helt fel.

Hade fö en gammal chef en gång i världen som när jag föredrog och hen gick igenom beslut skrev voff voff varje gång jag använt skall. Tänker fortfarande på hen när jag skriver och använder konsekvent ska.

Det sa min fröken (underbara Febe) redan i 1a klass. "det är bara hundar som ger skall, ni ska skriva ska"
Det har jag följt sen dess, och tänker på henne varmt när jag ser ordet skall istället för ska i text :up:

Nu känner jag verkligen för att slå ett slag för "skola" :angel:

/ålderdomligt språk FTW! :up: :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
467
· Visningar
23 710
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 098
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 631
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 148
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp