Störiga saker vi stör oss på, del 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försäkringskassan.

Stör nig förvånansvärt sällan på dem, men alltså....

Har uppdaterat min sgi efter årets lönehöjning, fyllt i att den gäller från 1/4 och de har skrivit att den gäller från 10/5.
Ringde och påtalade att det är fel, fick till svar att jag skulle skicka in en ny uppdatering av den. Gjorde det och noll hände = ringde igår och fick besked om att ringa lin handläggare.
Ringde henne idag och hon kan inget göra eftersom hon jobbar med sjukpenning och inte sgi.

Blev sedan uppringd av en dryg typ som menade att det var helt rätt datum, fastän jag skrivit 1/4 på frågan från när nya lönen gäller :cautious:
Argumenterade lite och efter många om och men så lyssnade han på vad jag faktiskt sa och meddelade då att jag låste begära en omprövning.

För att de satt fel jävla datum ska jag alltså behöva skicka in en begäran om omprövning 🤬🤯🤬

Kollegan som råkade ut för samma sak fick sitt datum ändrat direkt i samtalet (annan handläggare) så varför i hela hetaste helvetet måste jag begära en omprövning för exakt samma sak???
Stör mig på samma sak! Fick ange ett datum för överenskommelsen om lönen och ett när den började gälla, supertydligt. Ändå är beslutet från datumet för överenskommelsen?! :sleep: Alltså, det är ju tre fält, antar att alla fyller i dem, förstår inte ens hur det kan bli fel. Borde ju gå mer eller mindre per automatik? :confused:
 
Stör mig på samma sak! Fick ange ett datum för överenskommelsen om lönen och ett när den började gälla, supertydligt. Ändå är beslutet från datumet för överenskommelsen?! :sleep: Alltså, det är ju tre fält, antar att alla fyller i dem, förstår inte ens hur det kan bli fel. Borde ju gå mer eller mindre per automatik? :confused:

De skapar sig ohyggligt mycket merjobb, för det lär vara mängder med folk som får fel datum hos dem pga idiotiskt system (uppenbarligen) och alltså först ringer och sen skickar in överklagan enkom för att få ett datum som man fyllt i korrekt, ändrat.

Kan tycka att de arbetstimmarna som de får lägga på det vansinnet hade varit bättre spenderade på viktigare saker.
 
Att våra nya grannar tyckte att det var en bra tid att börja köra grästrimmer. Nu. Precis lagom till att jag krupit ner i sängen. Tur att både jag, sambo och hund är lika kvällströtta. Synd att inte alla grannar är det. :meh:

Vilka idioter! Det skulle aldrig falla mig in att göra något som för rejält oväsen så sent om det inte är något akut som måste fixas! Samma på helgen, jag för inte oväsen innan kl 10, jag tycker det är vanlig hyfs även om en bor i eget hus.
 
Vilka idioter! Det skulle aldrig falla mig in att göra något som för rejält oväsen så sent om det inte är något akut som måste fixas! Samma på helgen, jag för inte oväsen innan kl 10, jag tycker det är vanlig hyfs även om en bor i eget hus.
Mina närmaste grannar gör typ "allt" sent på kvällarna. Man ser knappt till dem dagtid, men de klipper gärna gräs, högtryckstvättar bilar, städar dito bilar med nån typ av högljudd dammsugare etc. långt efter 22 på kvällarna och sen släpper de ut jycken i hundgården på morgonen, så man får höra på den från 07 medan de själva (gissningsvis) ligger och sover pga allt de pysslar med sent om kvällarna och in på nätterna.

Funderar på om de är vampyrer 🧛‍♀️ 🧛‍♂️
 
Mina närmaste grannar gör typ "allt" sent på kvällarna. Man ser knappt till dem dagtid, men de klipper gärna gräs, högtryckstvättar bilar, städar dito bilar med nån typ av högljudd dammsugare etc. långt efter 22 på kvällarna och sen släpper de ut jycken i hundgården på morgonen, så man får höra på den från 07 medan de själva (gissningsvis) ligger och sover pga allt de pysslar med sent om kvällarna och in på nätterna.

Funderar på om de är vampyrer 🧛‍♀️ 🧛‍♂️
Min pensionärs granne kan gå runt titta på gräset titta på häcken hela dagen/veckan.. klockan 6 fredag/lördag kväll då har gräset växt tillräckligt så lagom när det luktar tillräckligt grillat då slår vi på klipparen....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
479
· Visningar
23 974
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 101
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 635
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 156
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp