Jag har inget att se på inget som verkar kul, bra eller intressant
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte ätit Dallasgrillens kebabpizzaOk... tittar aldrig på färdiga såser faktiskt så visste inte..
Absolut inte.. bara en gång på joans och någon gång lunch på nivå... jag ägnar nog heldre tiden framför spisen än en pizzeria... har bott i vingfield i 14 år..Inte ätit Dallasgrillens kebabpizza
Konstigt grannen måste missat att det var fredag igår..Att våra nya grannar tyckte att det var en bra tid att börja köra grästrimmer. Nu. Precis lagom till att jag krupit ner i sängen. Tur att både jag, sambo och hund är lika kvällströtta. Synd att inte alla grannar är det.
Stör mig på samma sak! Fick ange ett datum för överenskommelsen om lönen och ett när den började gälla, supertydligt. Ändå är beslutet från datumet för överenskommelsen?! Alltså, det är ju tre fält, antar att alla fyller i dem, förstår inte ens hur det kan bli fel. Borde ju gå mer eller mindre per automatik?Försäkringskassan.
Stör nig förvånansvärt sällan på dem, men alltså....
Har uppdaterat min sgi efter årets lönehöjning, fyllt i att den gäller från 1/4 och de har skrivit att den gäller från 10/5.
Ringde och påtalade att det är fel, fick till svar att jag skulle skicka in en ny uppdatering av den. Gjorde det och noll hände = ringde igår och fick besked om att ringa lin handläggare.
Ringde henne idag och hon kan inget göra eftersom hon jobbar med sjukpenning och inte sgi.
Blev sedan uppringd av en dryg typ som menade att det var helt rätt datum, fastän jag skrivit 1/4 på frågan från när nya lönen gäller
Argumenterade lite och efter många om och men så lyssnade han på vad jag faktiskt sa och meddelade då att jag låste begära en omprövning.
För att de satt fel jävla datum ska jag alltså behöva skicka in en begäran om omprövning
Kollegan som råkade ut för samma sak fick sitt datum ändrat direkt i samtalet (annan handläggare) så varför i hela hetaste helvetet måste jag begära en omprövning för exakt samma sak???
Stör mig på samma sak! Fick ange ett datum för överenskommelsen om lönen och ett när den började gälla, supertydligt. Ändå är beslutet från datumet för överenskommelsen?! Alltså, det är ju tre fält, antar att alla fyller i dem, förstår inte ens hur det kan bli fel. Borde ju gå mer eller mindre per automatik?
Skickar upp kissarna... nog för att de är värdelösa på att gosa ner rensa huset på andra djur (förutom när vi hade miljarder myror) det är de förjäkla duktiga på. Tyvärr även spindlar som haft boende hos oss...EN mygga som surrar i sovrummet utan att synas
Att våra nya grannar tyckte att det var en bra tid att börja köra grästrimmer. Nu. Precis lagom till att jag krupit ner i sängen. Tur att både jag, sambo och hund är lika kvällströtta. Synd att inte alla grannar är det.
Mina närmaste grannar gör typ "allt" sent på kvällarna. Man ser knappt till dem dagtid, men de klipper gärna gräs, högtryckstvättar bilar, städar dito bilar med nån typ av högljudd dammsugare etc. långt efter 22 på kvällarna och sen släpper de ut jycken i hundgården på morgonen, så man får höra på den från 07 medan de själva (gissningsvis) ligger och sover pga allt de pysslar med sent om kvällarna och in på nätterna.Vilka idioter! Det skulle aldrig falla mig in att göra något som för rejält oväsen så sent om det inte är något akut som måste fixas! Samma på helgen, jag för inte oväsen innan kl 10, jag tycker det är vanlig hyfs även om en bor i eget hus.
Min pensionärs granne kan gå runt titta på gräset titta på häcken hela dagen/veckan.. klockan 6 fredag/lördag kväll då har gräset växt tillräckligt så lagom när det luktar tillräckligt grillat då slår vi på klipparen....Mina närmaste grannar gör typ "allt" sent på kvällarna. Man ser knappt till dem dagtid, men de klipper gärna gräs, högtryckstvättar bilar, städar dito bilar med nån typ av högljudd dammsugare etc. långt efter 22 på kvällarna och sen släpper de ut jycken i hundgården på morgonen, så man får höra på den från 07 medan de själva (gissningsvis) ligger och sover pga allt de pysslar med sent om kvällarna och in på nätterna.
Funderar på om de är vampyrer
Min pensionärs granne kan gå runt titta på gräset titta på häcken hela dagen/veckan.. klockan 6 fredag/lördag kväll då har gräset växt tillräckligt så lagom när det luktar tillräckligt grillat då slår vi på klipparen....
Nä inte vi heller.... men han kör i stort sett varje fredag/lördag kväll och går hemma hela dagarna men måste ta det på kvällen....Alltså... om jag ser att närmaste grannarna har gäster eller ska till och grilla kör jag inte med högljudda maskiner.
Som tillägg i gräsklippardiskussionen körde någon av våra grannar en åkgräsklippare dom gick lite ojämnt på en stenig tomt 23.30 igår
Alkisen som bodde här gjorde tydligen likadan en fyllekväll. Det hördes runt hela byn. Åkgräsklipparen dog under våldsamt skrammel. Folk pratar fortfarande om detSom tillägg i gräsklippardiskussionen körde någon av våra grannar en åkgräsklippare dom gick lite ojämnt på en stenig tomt 23.30 igår