Störiga saker vi stör oss på, del 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Va? Även de som inte jobbar den dagen?? Låter helknasigt! Varför inte bara spärra alla korten på distans och så får de som inte kunde ta sig dit den dagen ringa någon som kan släppa in dem när de sen kommer till jobbet? Jag hoppas att du rapporterade den tiden och kostnaden på jobbet så du fick ersättning för det!
Tyvärr får jag ingen ersättning. 2.5 timme plus kostnaden. Sjukt störigt.
Och min personalare var på plats veckan innan. Jag såg henne gå iväg på möte med min chef.
 
-har vi några ballerinaskor som är svarta?

-nä det har vi inte....

-jag måste ha det på teatern......





Ja men vilken tur att man får veta det i god tid.... du slutar 14.00 och skall ha det så sent som 15.30 samma dag... jo men det är ju gott om tid...
Vi slapp köpa skor... mejlade kulturskolan och frågade om vad som skulle fixas... hon fick tillåtelse med gympaskor... tur. Fick veta att de hade skor men de hon provade var fel storlek...
 
Sedan kan det vara lite knepigt ibland. Säg någon som arbetar obetalt på ett lantbruk som på pappret ägs av föräldrarna. Hen är inte arbetslös men har inte heller ett lönejobb eller är företagare.

Ett tag erbjöds deltagarna en trisslott för att locka fler att delta men det antar jag de slutat med?
Tror faktiskt att jag fick just en sådan fråga? Om jag arbetat obetalt på t.ex lantbruk:D
Nope, det hade varit välkommet!
 
Min soffa. Jag vet att den är hårig överallt och lite dammig på den sidan där jag inte sitter. Men så såg tittare jag i lite bättre ljus. Jösses :nailbiting: varför köpte jag en svart. Jag hade ju hund redan när jag köpte den :banghead: Varför köpte jag inte en grå?
Som jag sa häromdagen... jag skall kolla jobbarkompisens kulör på bilen... den är i grunden pollengul...
 
När man råkar vara på annat forum och någon tomte skriver en tråd där de vill ha tips om bättre chokladbollar men inte ordet chokladbollar för att se hur länge inlägget ligger kvar... Vanlig rasistisk dynga. Anmäler det men nekas för det var inte spam? Nej, det var inte heller kategorin som inlägget anmäldes i och även om nu kategorin var fel... Patetiskt forum det där så inte förvånad men så mycket för deras nyare "satsning" på moderering:meh: Kollar igenom det sällan nu men har tråååååååååkigt.
 
NATTFROST!!
Trodde faran var över och är jag la mig var det strax under 5 grader "varmt".
Kommer ut i landet och upptäcker att bönorna och spaghettisquashen är stendöda. Sladdriga mörka blad. :cry:
Squashen har jag ett parplantor till av som jag tänkt ge bort. Men bönorna... det är bara att ställa sig och så nya pluggar.
 
Beställde sportkläder från Zizzi för ett tag sen. Det kom aldrig något paket. Zizzi hade skickat det men jag fick aldrig någon avisering. Bara försvunnet. Lite trist för det var kläder jag behövde. Beställer samma saker igen. Nu kom det en avisering och paketet hade hamnat på ett paketställe väldigt avigt till från där jag bor. Och usla öppettider. Lunchstängt i 3 timmar. Nåja. Jag åker dit och hänger på låset 16.00 när de öppnar igen. Då finns det gamla paketet där och skulle returneras. Så nu har jag dubbelt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
484
· Visningar
24 192
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 106
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 635
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 156
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tvättstugedrama
  • Unga brottslingar
  • Jämställt förhållande

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp