Jag är både ljud och ljuskänslig, ska mycket till för att jag ska sova om det är någon radio eller TV på i samma rum.Där ser man. Besvärligt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är både ljud och ljuskänslig, ska mycket till för att jag ska sova om det är någon radio eller TV på i samma rum.Där ser man. Besvärligt!
Vaknar folk av TV:n?
Såklart man gör det!Vaknar folk av TV:n?
Såklart man gör det!
Ja! Om TVn är i samma rum så är det ju som om man skulle ligga och sova medan ett gäng människor satt precis bredvid och pratade...Vaknar folk av TV:n?
Ja! Om TVn är i samma rum så är det ju som om man skulle ligga och sova medan ett gäng människor satt precis bredvid och pratade...
Ja absolut. Har sambon på tv;n i vardagsrummet och ljudet är av när jag lägger mig går det även om jag sover dåligt tills han har stängt av. Sätter han på tv;n när jag sover vaknar jag. Jag är ändå nästan döv men något gör att jag vaknar och det är inte ljuset eftersom dörren till sovrummet är stängd och tv;n är i ett rum som ljuset inte kan komma till vid/under dörren så att det märks. När han tittade på tv i köket som ligger utanför sovrummet var det ljuset som väckte mig, det flackande ljuset syntes under dörren. Endel normalhörande menar att en tv alltid låter mer eller mindre. Jag gissar att det är det som väcker mig. Jag är så ljudkänslig att ljud jag inte hör kan göra ont.Även om TV:n är i ett annat rum? (Nu vet jag inte om så är fallet just för @pepp men ändå.)
Åh herregud! Avundsjuk! Kan du dela med dig?!Jag hade inte vaknat av det heller
När jag har lunch på jobbet händer det att jag tar en tupplur i fikarummet. Folk som pratar, TV:n är igång, stentofonen plingar, någon pratar i sin RAKEL, dörren öppnas och stängs. Allt under tiden jag sover sött
Åh herregud! Avundsjuk! Kan du dela med dig?!
Men usch! Är det någon du känner?Någon försökte söka snabblån med mig som medsökande
Tack och lov hade pengar inte betalats ut och jag kunde stoppa ansökan och så, men helvete alltså vad är det för fel på folk?
Sitter och väntar på att polisen ska ringa upp ...
Vet inte än ... de får inte säga det på låneföretaget i och med att jag inte har gjort ansökan. De lämnar bara ut det till myndigheter.Men usch! Är det någon du känner?
Men herregud, hur kan de inte få lov att tala om det för dig? Den personen har ju uppenbart gett dem dina uppgifter, det kan jag tycka borde ge dig inblick i allt som rör ärendet, inklusive vem som satt dig som medsökande.Vet inte än ... de får inte säga det på låneföretaget i och med att jag inte har gjort ansökan. De lämnar bara ut det till myndigheter.
Hoppas nästan att det är någon random ... är det någon jag känner kommer jag att go mental
BanksekretessMen herregud, hur kan de inte få lov att tala om det för dig? Den personen har ju uppenbart gett dem dina uppgifter, det kan jag tycka borde ge dig inblick i allt som rör ärendet, inklusive vem som satt dig som medsökande.
Läskigt... Hur spärrar man sitt personnummer??Banksekretess
Jag är mest lättad över att de kunde stoppa allt och att inga pengar skickats ut. Nu är det jag som spärrar mitt personnummer överallt ...
Fy tusan, sånt där är läskigt.Banksekretess
Jag är mest lättad över att de kunde stoppa allt och att inga pengar skickats ut. Nu är det jag som spärrar mitt personnummer överallt ...